سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد مديريت

  بزرگنمايي:


هر چه بيشتر مشتري خود را درک کنيد، رشد کسب وکار خود را سريع تر مي کنيد. اما شرکت هاي جديد اغلب در تعريف بازار هدف خود مشکل دارند.

رابرت هسريچ (Robert Hisrich)، بيان مي کند که «ما اغلب اندازه بازار را دست کم مي گيريم». اينجا 10 سوالي که به شما در شناسايي و درک چيستي بازار هدف، کمک مي کنند، معرفي مي شوند:

1. چه کسي براي محصول يا خدمت من پول خواهد داد؟

در ابتدا سعي کنيد که مشکلي که محصول يا خدمت شما مي تواند حل کند را درک کنيد. سپس، با استفاده از اين اطلاعات به مشخص کردن اينکه چه کسي مايل به پرداخت پول براي راه حل شما است کمک کنيد. مشتريان بالقوه نه تنها به خدمات و محصولات شما نياز دارند، بلکه آنها نياز دارند که از اين مشکل آگاه نيز باشند. توصيه مي شود که با استفاده از ابزار کلمات کليدي گوگل (Google"s keyword tool) ببينيد که چه تعداد از افراد به دنبال کلماتي هستند که مرتبط با ايده کسب وکار شما است.

2. چه کسي قبلا از من خريد کرده است؟

براي اصلاح بازاريابي هدف و استراتژي قيمت گذاري خود، نگاه کنيد که چه کسي قبلا محصول يا خدمت شما را خريده است. شما مي توانيد بينش هاي ارزشمندي با عرضه محصول در فاز آزمايشي و اجازه دادن به مشتريان بالقوه براي اينکه با کيف پول خود حرف بزنند، به دست آوريد.

3. آيا من ميزان دسترسي خود را دست بالا مي گيرم؟

ساده است فرض کنيم که اغلب افراد به محصول يا خدمت ما نياز دارند. اما به جاي فکر کردن در مورد اين فرضيات، به گروه هايي از مشتريان بالقوه براي دريافت تصوير واقعي تري از مخاطب خود دسترسي پيدا کنيد و تلاش هاي بازاريابي خود را خاص تر و محدودتر کنيد. شما مي توانيد براي اين منظور تحقيقات انجام دهيد، با افراد در فروشگاه ها مصاحبه کنيد يا اينکه گروه هاي تمرکز را سازماندهي کنيد.

4. شبکه من چه فکري مي کند؟

در هنگام درک بازار هدف خود، ممکن است جست وجو براي بازخورد از مشتريان بالقوه از طريق انجام تحقيقات، گروه هاي تمرکز و ابزارهاي ديگر، چالش برانگيز و پرهزينه باشد. اما شما با استفاده از شبکه هاي اجتماعي خود مي توانيد بازخورد رايگان دريافت کنيد. بسياري از افراد در شبکه هاي شما تمايل خواهند داشت که در مورد محصولات يا خدمات شما نظر بدهند و پيشنهادهايي داشته باشند.

5. آيا فرضيات من بر اساس دانش و تجربيات شخصي هستند؟

تجربه و دانش شخصي شما مي تواند شما را به اين باور برساند که شما بازار هدف خود را حتي قبل از اينکه تحقيقي در اين زمينه انجام دهيد، درک مي کنيد. براي مثال، اگر شما بدنساز هستيد و مي خواهيد که کسب وکاري را مرتبط با سلامت شخصي آغاز کنيد، ممکن است فرض کنيد که مشتري خود را مي شناسيد. اينگونه فرض نکنيد که مي توانيد مانند بازار هدف خود فکر کنيد. شما مجبوريد که از آنها بپرسيد و با آنها صحبت کنيد تا واقعا آنها را درک کنيد.

6. مدل درآمدي من چيست؟

تصور کنيد که چگونگي کسب درآمد شما مي تواند به شما در پيدا کردن بازار هدفتان کمک کند. شرکت هاي اجتماعي مي توانند در اين زمينه به صورت خدعه آميزعمل کنند، زيرا بدون داشتن هيچ برنامه ويژه اي براي به دست آوردن درآمد، دست بالا گرفتن اندازه بازار مشتري اشتباه است.

7. محصول يا خدمت خود را چگونه خواهم فروخت؟

استراتژي خرده فروشي شما مي تواند بازار هدف شما را مشخص کند. آيا شما فروشگاه خواهيد داشت يا وب سايت، يا هر دو؟ آيا شما فقط در کشور خودتان بازاريابي خواهيد کرد يا اين کار را به صورت جهاني انجام خواهيد داد؟

براي مثال، يک کسب وکار که فقط به صورت آنلاين است، ممکن است مشتريان جوان تري نسبت به فروشگاه هاي ديگر داشته باشد. يک کسب وکار غيرآنلاين و سنتي مي تواند مشتريان هدف شما را فقط به افراد محله شما محدود کند.

8. رقباي من چگونه شروع کرده اند؟

ارزيابي استراتژي بازاريابي رقبا مي تواند به شما در مشخص کردن مشتري هدفتان کمک کند. اما البته، بعد از اينکه مشتريان هدف خود را تعيين کرديد. به سادگي از روي رويکرد بازاريابي بزرگ ترين رقيب خود کپي برداري نکنيد. شما بايد روش منحصر به خود را داشته باشيد و کاري را که انجام مي دهيد از ساير رقبا متمايز سازيد.

9. چگونه مشتريانم را پيدا خواهم کرد؟

همانطور که براي مشخص کردن مشتريان هدف خود اقدام مي کنيد، سعي کنيد مشخص کنيد که آيا مي توانيد به طور کارآ به آنها خدمات برسانيد. شما نياز خواهيد داشت که مقداري تحقيقات بازار انجام دهيد و الگوهاي جمعيت شناختي، جغرافيايي و خريد مخاطبان هدف خود را مورد مطالعه قرار دهيد. اگر شما از يک فروشگاه اقدام به فروش مي کنيد، نياز داريد که بدانيد چه تعداد از افراد بازار هدف شما در اطراف شما زندگي مي کنند. اگر فروش خود را از طريق وب سايت انجام مي دهيد، نياز داريد که در مورد رفتار آنلاين مشتريان بالقوه خود نکاتي را فرابگيريد. درک زود هنگام چگونگي موقعيت يابي مشتريان، مي تواند به شما براي ايجاد يک طرح بازي بعد از تعيين استراتژي بازاريابي کمک کند.

10. آيا جايي براي توسعه بازار هدف من وجود دارد؟

براي اصلاح بازار هدف خود يا گسترش آن در طول زمان آماده باشيد. براي مثال، فکر کردن در مورد اينکه آيا شما مشتريان داخلي را هدف قرار مي دهيد يا مشتريان در سرتاسر دنيا را، مي تواند شروع خوبي باشد. با توجه به قدرت موقعيت يابي موبايلي که در دهه گذشته رشد داشته است، شرکت ها مي توانند تعداد بازارهاي هدف در حال رشد را ببينند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است