آخرين مطالب

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد مديريت

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

  بزرگنمايي:


آيا مي خواهيد بدانيد کارمندان تان چه احساسي درباره کارفرماي خود يا شرکت دارند؟ ممکن است آنها عقايد راسخي نسبت به کارشان داشته باشند اما بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسيار زياد در نشست هاي هفتگي پرسنل و شرکت مردد هستند.

دانستن اينکه کارمندان چه احساسي مي کنند و چه طور مي انديشند مي تواند در مطمئن شدن از اينکه بينش شما از سوي اعمال آنها پشتيباني مي شود، موثر و ارزشمند باشد. اين اطلاعات مي تواند به شما بينش هايي را عرضه کند که افراد را به نحو موثري هدايت کند. در سطحي عملي، به اختيار درآوردن ضربان کارمندان تان مي تواند به شما کمک کند تا:

ـ فهم خط مشي ها به منظور تضمين اجراي مناسب نوآوري هاي تازه را تاييد کنيد.

ـ تقابل هاي بين کارمندان را کشف و رفع کنيد.

ـ فرآيندهاي عملي و امکان پذير بيافرينيد و به طرزي عادلانه مسووليت ها را تقسيم کنيد.

ـ براي رشد حرفه اي همسو با اهداف شغلي کارمندان و نيازهاي شرکت، فرصت ها را رشد دهيد.

در اينجا چند شيوه براي به دست گرفتن ضربان کارمندان تان ارائه مي کنيم؛ از مراقب بودن بي سر و صدا تا دخالت مودبانه.
به تغييرات رفتاري کارمندان توجه کنيد

تفاوت هاي ناگهاني و پايدار در رفتار يک کارمند مي تواند حاکي از نارضايتي شغلي باشد. حواس تان به تغييرات خصوصيات فردي باشد؛ مانند ديرتر يا زودتر رسيدن به محل کار، يا دير و زود شدن ساعت ترک کار و همين طور، کم و زياد شدن زمان استراحت نيمروزي. ديگر علامت هاي اينچنيني که بايد مورد توجه قرار بگيرند، شامل موارد زير هستند: کم طاقتي و از دست دادن شکيبايي در مواجهه با مشتريان و نيز، برخوردهاي شديد مکرر با همکاران. البته فرض نکنيد که چنين تغييراتي براي محل کار، نابجا و بلاموضوع هستند. اين تغييرات يا از دغدغه هاي شخصي ناشي مي شوند يا از نگراني هاي حرفه اي و شغلي. يک کارمند مي تواند خود را با نوعي تغيير سبک زندگي سازگار کند؛ براي نمونه، افزايش اعضاي خانواده، بيماري مزمن، يا تغيير محل زيست. يک کارمند مي تواند دچار مشکلاتي موقتي در زندگي شخصي اش شود. هر چند، اين تغييرات شايد او را وادارند که انتظارات بلندمدتش در نسبت با شرکت را مورد بازانديشي قرار دهد؛ براي نمونه، ممکن است او به دنبال يک شغل جديد يا دستمزد بالاتر باشد، يا در پي فرصت بيشتر براي ترقي شغلي و حرفه اي، يا ساعات تعطيلي کمتر.
پرسه بزنيد، ببينيد و بشنويد

به عنوان يک مالک کسب وکار و يک مدير اجرايي، مي توانيد ميزان بيشتري از وقت خود را در دفتر کارتان يا در راه باشيد، از آخرين استراتژي کسب و کار استفاده کنيد، عملکرد هفتگي را تحليل کنيد و مناسبات راهگشاتر با مشتريان را بپرورانيد. اما بيرون رفتن از محل کار و فعاليت هاي روزانه ديداري، مي تواند بينش هاي ارزشمندي به شما اعطا کند که در غيراين صورت دسترس ناپذير باقي خواهد ماند. خصوصا، به واحدهاي فروش يا توليد و طبقات پخش و توزيع سر بزنيد؛ در نشست هاي آنها شرکت کنيد؛ مکالمات شان با مشتري ها را مورد توجه قرار دهيد. بدون خبر قبلي، در ساعت هاي کاري مختلف از بخش ها بازديد کنيد. غيرقابل پيش بيني باشيد. کساني را که دل به کار مي دهند و کوشا هستند مورد تشويق قرار دهيد و راضي نگه داريد، هر چند هميشه کساني هستند که کمتر تحرک دارند. با گشت زدن در محيط کار، مي توانيد عکس العمل ها و واکنش هاي متقابل بين مشتريان و افراد شرکت را بي واسطه ببينيد. بحث و جدل هاي مربوط به فروشندگان و نيز همکاري گروهي را مورد توجه قرار دهيد: آيا امور دقيقا همانطور پيش مي رود که تصور و برنامه ريزي شده بود؟ به اين ترتيب، شما مي توانيد سناريوهايي را کشف کنيد که بنا بر دستورالعمل هاي داده شده به کارمندان، هيچ معنايي ندارد. موقعيت هاي مساله دار و پرسش برانگيز را مورد بررسي و تفحص قرار دهيد تا بهتر دريابيد که کارمندان تان واقعا چه در سر دارند. ابتدا، مطمئن شويد که ادراک شما نقصي ندارد. يعني اگر فقط يک طرف مکالمه اي را شنيديد، در پي شفاف سازي آن باشيد. اگر درک شما درست است و اعمال کارمندي خارج از انتظارات شما است، سعي کنيد پي ببريد که چه چيزي آنها را برمي انگيزد و تحريکشان مي کند. براي نمونه، شايد آنها با خط مشي شرکت موافق نباشند، شايد باور دارند که روال جاري نابسنده است، شايد فکر مي کنند ابزار لازم براي غلبه بر پيچيدگي شرايط در اختيارشان نيست، يا اصلا شايد قيد و شرط هايي درباره طلب هر گونه راهنمايي دارند.
به کارمندان مجال سخن گفتن بدهيد

مردم عاشق اين هستند که انديشه هاي شان را با ديگران در ميان بگذارند. از کارمندان درباره چشم اندازهاي شان سوال کنيد. برخي درباره همه چيز شکايت مي کنند و مي نالند، بعضي ديگر تنها وقتي مکررا به صحبت کردن ترغيب شوند اطلاعات درخوري به دست مي دهند. اغلب کارمندان کم حرف و بي سر و صدا، بينش هايي در اختيار مي گذارند که هرگز از کسي غير از خود آنها نمي شنيديد. به مرور خواهيد آموخت چه کسي، ايده هاي کارآمد را به نحوي موثق ارائه مي کند.
کارمندان را مورد تحقيق و بررسي قرار دهيد

خيلي از مردم ــ اگر سوالات ويژه اي از ايشان بپرسيد و اجازه دهيد به طور خصوصي پاسخ تان را بدهند ــ به شما خواهند گفت که دوست دارند به شما بگويند چه فکري مي کنند. به اين ترتيب، بررسي هاي رسمي، در فهم درست کارمندان مفيد خواهد بود. ابزارهاي آنلاين، همچون برنامه هاي SurveyMonkey و Zoomerang، اين فرآيند بررسي را تسهيل مي کنند. در نظر داشته باشيد که بايد از مخاطب يا پاسخگو بخواهيد درجه بندي هايش درباره موضوعات اصلي را ارائه کند و از طريق سوالات زيادي که طرح مي کنيد آن را تشريح کنيد. اگر خواهان کارشناسي حرفه اي تري در خصوص ارزيابي تمايلات کارمندان هستيد، يک شرکت ديگر را براي هدايت بررسي ها استخدام کنيد. نتايج بررسي را مورد بازبيني قرار داده و بينش هايي در خصوص نقشه هاي کنش براي کارمندان ارائه کنيد. از اين حيث، آنها خواهند دانست که شما به انديشه هاي شان علاقه مند هستيد و نيز پي خواهند برد که با مشکلاتي درگير هستيد که گفت وگوهاي آتي را پيش خواهند کشيد.

به کارمندان تان گوش بسپاريد تا درباره چگونگي حل يا رفع مشکلات ــ به صورت مستقل يا با همکاري جمعي ــ برايتان حرف بزنند. رويکردهاي هر يک از آنها، ظرفيت چشم اندازهاي آنها درباره اولويت هاي شرکت، سرچشمه هاي هرگونه اضطراب و درک پاسخگويي يا مسووليت پذيري و نقش هاي افراد درون سازمان را به شما نشان خواهد داد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک