آخرين مطالب

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک مديريت

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

  بزرگنمايي:


وقتي افرادي که با هم کار مي کنند و اهداف مشترکي دارند، در مورد نحوه رسيدن به اين اهداف به توافق نمي رسند، شرايط بدي پيش مي آيد. مشکل در واقع اين است که اين افراد در مورد اهدافشان به يک شيوه فکر نمي کنند.

برخي افراد به گفته روانشناسان «تمرکز پيش رونده» دارند، يعني اهدافشان را به عنوان فرصت هايي مي بينند که اگر به آن دست يابند، موفق شده اند. اما برخي ديگر بيشتر «تمرکز پيشگيرانه» دارند، يعني فکر مي کنند اگر به اهدافشان نرسند، شکست خورده اند. افرادي که تمرکز پيش رونده دارند، سرشار از حس موفقيت و انگيزه هستند و بيشترين تلاش خود را براي رسيدن به هدف به کار مي گيرند؛ اما افرادي که تمرکز پيشگيرانه دارند، فقط به فکر انجام وظايف محول شده هستند، از هر گونه خطر و اشتباه دوري مي کنند و ويژگي آنها به گونه اي است که ديگران مي توانند براي پيشبرد يکنواخت کارها روي آنها حساب کنند.

تمرکز غالب شما، هويت شما را به عنوان يک کارمند يا حتي شريک زندگي شکل مي دهد. اگر تمرکز پيش رونده داريد، معمولا فردي خوش بين، باانگيزه و با اعتماد به نفس هستيد. بنابراين کارتان را به سرعت و خلاقانه انجام مي دهيد و فرصت ها را جذب مي کنيد. ممکن است در کارتان اشتباه کنيد؛ اما اين اشتباه را مبناي پيروزي هاي بزرگ قرار مي دهيد.

اگر تمرکز پيشگيرانه داريد، فردي واقع بين و حتي کمي بدبين هستيد. انتقاد – نه تشويق – به شما انگيزه و انرژي مي دهد. هيچ چيز مانند وجود احتمال شکست انگيزه شما را از بين نمي برد، اما در عوض سنجيده و با دقت کار مي کنيد. کارهاي شما از قبل برنامه ريزي شده اند و اتلاف وقت نمي کنيد. بنابراين، فرصت ها را جذب نمي کنيد؛ اما در اجتناب از حوادث بد، بسيار خوب عمل مي کنيد.

حال چه اتفاقي مي افتد اگر با فردي همکار باشيد که تمرکز متفاوتي با شما داشته باشد؟ يکي از شما مي خواهد نوآوري داشته باشد و ديگري نگران خطرات خروج از قلمرو تعيين شده است. يکي از شما فکر مي کند بايد به دنبال روش هاي جديد ارتباط با مشتري باشيد و ديگري معتقد است بهتر است که روابط را با مشتريان فعلي تقويت کنيد. يکي از شما هيجان دارد که محصول تازه را هر چه سريع تر و پيش از رقبا وارد بازار کند و ديگري فکر مي کند اين محصول به آزمايش هاي بيشتري احتياج دارد. با اينکه هر دو اين افراد خواهان بهترين نتيجه براي تيم و کل شرکت هستند؛ اما تمرکز متفاوت آنها باعث مي شود وقت و انرژي سازمان را به هدر دهند و تقابل غيرضروري در محيط کار ايجاد مي کنند؛ چون مدام بر سر اينکه کدام يک درست مي گويد بحث و جدل صورت مي گيرد.

نکته اينجا است که به محض اينکه شما و همکارتان بدانيد که در مورد نحوه رسيدن به يک هدف مشترک رويکرد متفاوتي داريد، ديگر بر سر اينکه حق با کدام است بحث نخواهيد کرد؛ البته رسيدن به اين نتيجه کار آساني نيست. در اين شرايط، به ارزش نظرات همکارتان پي مي بريد.

بهترين مشارکت ها به گونه اي است که بين پيش بردن کارها و پيشگيري از ريسک ها توازن ايجاد شود؛ چون هر دو براي موفقيت يک سازمان لازمند – درست مثل همکاري استيو جابز که فردي خلاق و رويايي بود با استيو ووزنياک که تحليلگرا بود و به جزئيات توجه مي کرد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

  • چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

    بازاریابی سیاسی - یک برند در واقع چقدر ارزش دارد؟ در شرکت هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستند، چطور باید در رابطه با اهمیت و ارزش مادی ...

  • پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

    بازاریابی سیاسی - ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و موثری است که شامل تبلیغات، ...

  • چهار p بازاریابی

    چهار p بازاریابی

    بازاریابی سیاسی - بازاریابی چیست؟ تعریفی که بسیاری از بازاریابان هنگام شروع این صنعت چنین تعریفی از بازاریابی یاد می‌گیرند: بازاریابی ...

  • هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

    بازاریابی سیاسی - نظر شما در مورد پروفایل لینکدین‌تان چیست؟ آیا صفحه‌ی لینکدین خود را فقط زمانی چک می‌کنید که یک درخواست ارتباط صورت ...

بازاريابي سياسي

مديريت

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

بازاریابی سیاسی - تجزیه و تحلیل swot یک ابزار برای شناسایی توانایی‌های داخل سازمان و محیط بیرونی آن است که به بازاریابان کمک می‌کند تا مسائل مهم را شناسایی کنند و به وسیله آن به رشد و بهتر شدن سازمان کمک کنند.

شنبه 9 تیر 1397 - 11:29:55 AM

مقالات بازاريابي

بازاريابي

نکات خواندني

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

بازاریابی سیاسی - میگویند چند صد سال پیش، در اصفهان مسجدی می ساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، كارگرها و معماران جمع شده بودند

شنبه 19 اسفند 1396 - 6:40:06 PM

کسب و کار

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

بازاریابی سیاسی - شاخص کارآفرینی ایران در سال 2018 با 13 رتبه بهبود به جایگاه 72 د رمیان 137 کشور جهان رسید و از این منظر پنجمین کشور جهان در بهبود امتیاز است.

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:19:28

اخبار

استارت آپ

مقالات دکتر محبیان

برگزیده ها

ساير مطالب

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

بازاریابی سیاسی

بازاریابی سیاسی