آخرین اخبار

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند مديريت

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

  بزرگنمايي:


سال جديد در راه است و معمولا هر کس در سال جديد تصميم جديدي مي گيرد. برخي تصميم مي گيرند کمتر بخورند و بيشتر ورزش کنند، برخي ديگر تصميم مي گيرند از لحظاتشان بيشتر لذت ببرند و به يک معني در حال زندگي کنند. اما آيا شما براي تجارتتان تصميمي گرفته ايد؟

خوب است بدانيد اين موقع از زمان، بهترين وقت براي تصميم است؛ به خصوص تصميم هاي تجاري و مربوط به کار. اما خودمان هم مي دانيم هر سال چنين تصميم هايي مي گيريم و چند وقت بعد فراموش مي کنيم که چه تصميمي داشتيم و عادت هاي بدي را که تصميم به ترک آنها داشتيم، دوباره از سر مي گيريم.

اما تا به حال فکر کرديد موفق ترين افراد چگونه تصميم مي گيرند؟ تا به حال فکر کرده ايد افراد موفق چطور مهمترين اولويت هاي زندگي شان را کشف مي کنند و بعد بي وقفه به آن عمل مي کنند؟ همه درباره افراد خيلي موفق زياد خوانده ايم و حالا ديگر وقتش شده به تصميماتي که آنها را موفق مي کند نگاهي بيندازيم.

10 تصميم مهم آنها عبارتند از:

1 تصميم بگيريد ليستي از کارهاي ممنوعه براي خودتان بسازيد

استراتژي در واقع هنر فدا کردن است. به همين دليل است که بايد به فکر ساختن ليستي باشيد که در آن اولويت هاي اولتان را شناسايي کنيد و سپس از کارهايي که اهميت کمتري دارند، اجتناب کنيد. زمان، گنجي است که بايد با آن سرمايه گذاري کنيد. ساختن يک ليست از کارهايي که هيچ وقت نبايد انجام دهيد، به شما اين امکان را مي دهد که از زمان محدودتان، براي سرمايه گذاري در مهم ترين چيزها استفاده کنيد.

2 تصميم بگيريد اول به کار فکر کنيد

اولين کاري که اين روزها از پس از بيدار شدن از خواب انجام مي دهيد چيست؟ بسياري از ما، ايميل هايمان را چک مي کنيم. وقتي صبح از خواب بيدار مي شويم، همه ما روح و ذهن مان بازسازي شده و آماده مبارزه و ورود به جهان است اما به سراغ ايميل هاي بي مصرف مي رويم و انرژي مان را به اين ترتيب براي چيزي غيرضروري هدر مي دهيم. به جاي اين کار، بهتر است سراغ مهم ترين کارهايمان برويم و پس از کار، ايميل هايمان را چک کنيم.

3 تصميم بگيريد به جاي «چي» به «کي» فکر کنيد

ببينيد تجارت تان چه نوع تجارتي است؟ تجارت هاي «چي» يا تجارت هاي «کي». شرکت هاي موفق تمرکز زيادي به محصولات و شيوه فروش دارند و بدين ترتيب «چي» جاي خودش را به نيازهاي مشتري مي دهد. بنابراين اين «کي» است که تعيين مي کند شرکت چگونه کار کند. در واقع نوآوري فقط با توجه به مشتري نهايي است که آغاز مي شود و بايد تجارت «کي» محور باشد و نه «چي» محور.

4 سعي کنيد که هدفتان را پيدا کنيد

سيمون سينک مي گويد: «مردم چيزي را که مي سازيد نمي خرند، مردم دليلي را مي خرند که به خاطر آن محصولتان را ساخته ايد. اگر يک شغل جديدي را آغاز مي کنيد، يک شرکت تاسيس کرده ايد يا هرگونه کار ديگري در ذهن تان است، اينکه هيچگاه از هدفتان منحرف نشويد، به شدت براي موفقيت تان اهميت دارد. اگر هدف شرکت تان را يا هدف خودتان را نمي دانيد، پيدا کردن يک هدف واحد، مهم ترين تصميمي است که بايد بگيريد.

5 تصميم بگيريد يک هدف نيک در زندگي تان بسازيد

اگر اين مطلب را مي خوانيد، اين شانس را داريد که يکي از افراد معدودي باشيد که مي دانند چگونه کارها را بايد شروع کرد. خوشبختانه، افراد زيادي مانند شما هستند که اهدافي را در نظر گرفته اند که جهان را بهتر مي کنند: به گرسنگان کمک مي کنند، از جنگل ها حفاظت مي کنند، با سرطان مبارزه مي کنند و در کل سعي مي کنند کارهاي خوبي کنند. اين براي هر شخصي مي تواند يک هدف باشد و مي تواند شما را خوشحالتر از سابق کند و به زندگي تان معنا دهد.

6 تصميم بگيريد انتخاب هاي بيشتري براي خود ايجاد کنيد

رازي وجود دارد که افراد خوشحال آن را مي دانند و من از دان بيکر آن را آموخته ام: «در آن واحد نمي توانيد هم خوشحال و هم بيمناک باشيد.» يکي از دلايل ترسيدن اين است که فکر کنيد در يک مخمصه گير کرده ايد. درمان اين اتفاق، داشتن انتخاب است. هر چقدر فکر کنيد که انتخاب هاي بيشتري داريد، کمتر در مخمصه گير مي کنيد و در نتيجه خوشحالتر خواهيد بود. بنابراين در سال جديد، سعي کنيدبراي خودتان انتخاب هاي بيشتري ايجاد کنيد تا از توفان هاي فکري که انسان را غمگين مي کند، جلوگيري کنيد.

7 تصميم بگيريد شريکي خوب براي کارهايتان پيدا کنيد

والت ديزني، روي ديزني را داشت. استيو جابز، استيو وزنياک و ارويل رايت، ويلبر رايت، در کنارش بود. هر جا که نوآوري صورت گرفته، يک طراح و نظريه پرداز در کنار يک عملگرا وجود داشته. اول بايد پيدا کنيد علاقه هايتان چگونه است سپس يک شريک با علايق نزديک به خود پيدا کنيد. آن وقت است که مي توانيد برويد و تلاش کنيد دنيا را تغيير دهيد.

8 تصميم بگيريد از قوطي بيرون بياييد

اگر درون يک قوطي نشسته باشيد، نمي توانيد برچسب آن را بخوانيد. يک ايراد خنده دار کارشناس بودن اين است که شما را از ديدن موقعيت هاي دور و اطراف دورتان مي کند. شما ديگر مي دانيد چه چيزي به کار مي آيد و چه چيزي به کارتان نمي آيد و چه چيزي مي توانيد از عهده اش برآييد و چه چيزهايي را در گذشته امتحان کرده ايد. پس به جاي تکيه بر معلومات و دانستني هايتان بهتر است ياد بگيريد چگونه کارشناسان ديگري پيدا کنيدکه با چالش هاي يکساني که مواجه شده ايد با ايده هاي متفاوت کمکتان کنند. از آنها بپرسيد که چه نکته هايي از قلم افتاده است.

9 تصميم بگيريد ذهن سازنده داشته باشيد

دوست داريد که خروجي کارتان چه باشد؟ چه چيزي ممکن است در سر راه تان قرار بگيرد؟ چگونه بر اين موانع بايد فائق آييد؟ اينها سوال هاي آساني است که شما را از قرباني شدن در شرايط مختلف حفظ مي کند. هميشه ذهن هاي سازنده هستند که دنيا را تغيير مي دهند و قربانيان هميشه از شرايط مي نالند.

10 تصميم بگيريد همين حالا براي تعطيلات برنامه ريزي کنيد

همين الان براي تعطيلات برنامه ريزي کنيد. شايد اين گفته را شنيده باشيد: «زندگي آن چيزي است که در شرايطي که براي آن برنامه اي نداريد، اتفاق مي افتد.» اين گفته براي ما خيلي مصداق داشته. براي خودتان يک زنگ تفريح بگذاريد و همين الان تعطيلاتتان را برنامه ريزي کنيد. به شما قول مي دهم که روزهاي تعطيلاتتان هدر نرفته است و زندگي که در طول تعطيلات اتفاق مي افتد به اندازه روزهاي کاريتان گرانبها است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک