سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

روي هدف تمرکز کنيد مديريت

  بزرگنمايي:

اگر تمايل داريد در کارتان موفق شويد، مطلب زير را بخوانيد
تحقيقات روان شناسان نشان مي دهد وجه تمايز انسان هاي موفق و ناموفق در کار، ميزان تمرکز آنها روي کاري است که انجام مي دهند. شما مي توانيد با تمرکز نيروهاي ذهني و توانايي هايتان روي چند فعاليت مهم و محدود بسيار بيشتر از يک انسان معمولي و در زماني بسيار کوتاه تر به موفقيت برسيد. همان طور که انرژي متمرکز در اشعه ليزر مي تواند فولاد را برش دهد، توانايي در تشخيص مهم ترين عامل موفقيت، شما را قادر مي سازد به بالاترين سطوح موفقيت برسيد. تشخيص اين که در هر ساعت و دقيقه از زندگي تان روي چه موضوعي تمرکز کنيد نيز عامل مهمي در رسيدن به نتيجه مطلوب است.
قانون 20 و 80 مي گويد که 80 درصد نتايجي که به دست مي آوريد، نتيجه 20 درصد فعاليت هاي شماست، 20 درصد از مشتري هايتان 80 درصد از کل فروش شما را تامين مي کنند؛ يا 20 درصد از توليدات يا خدماتي که ارائه مي کنيد 80 درصد سود شما را فراهم مي آورد. در تمام امور زندگي همين قاعده حاکم است. اگر مي خواهيد تمرکزتان در کار را افزايش دهيد و در کارتان موفق شويد، از راهکارهاي زير که روان شناسان ارائه کرده اند، استفاده کنيد؛

فهرست تهيه کنيد
ابتدا فهرست تمامي هدف ها و فعاليت هاي ممکني را که مي توانيد انجام دهيد، تهيه کنيد. سپس با بررسي دقيق آنها به اين نتيجه برسيد که کدام يک از آنها جزو 10 تا 20 درصد از کارهايي هستند که 80 يا 90 درصد از نتايج موردنظر شما را به بار مي آورند. سپس وارد عمل شويد و تصميم بگيريد که دقت بيشتري در فعاليت هاي محدودي کنيد که مي تواند در زندگي شما تحول واقعي ايجاد کند يعني وقت کمتري صرف فعاليت هاي کم اهميت تر کنيد. اگر به اين قانون ساده عمل کنيد، مي توانيد همزمان اوقات فراغت و درآمد و کارايي خود را دوبرابر کنيد.

اوقات فراغت داشته باشيد
سعي کنيد اين قالب ذهني قديمي را که تنها راه افزايش موفقيت و درآمد، افزايش ساعت کاري است، بشکنيد. وقتي شما با صرف انرژي کم به اهداف خود برسيد، مسلما وقت بيشتري براي اوقات فراغت خواهيد داشت. همين امروز تصميم بگيريد حداقل يک روز در هفته را صرف تفريح و امور شخصي کنيد. در اين تعطيلي به هيچ وجه خود را درگير کار نکنيد و ذهن تان را از تمام درگيري هاي کاري آزاد کنيد.

تمرکز کنيد، رشد کنيد
اساس زندگي توجه است. توجه شما به هر چيز جلب شود، قلب تان هم به همان سو مي رود. معطوف کردن توجه از فعاليت ها و اهداف کم ارزش تر به موارد ارزشمند براي هر کار در زندگي، اساسي است. توجه متمرکز در زندگي مثل ذره بيني است که مي تواند اشعه خورشيد را متمرکز کند و حرارت شديد و آتش پديد آورد. با تمرکز روي فعاليت هاي ارزشمند، در واقع مي توانيد از تمام توان خود بهره ببريد و از هدر رفتن آن جلوگيري کنيد. قانون بازده مضاعف مربوط به استفاده از روش تمرکز است. اين قانون چنين است: هر چه بر ارزشمندترين و مؤثرترين فعاليت هاي خود بيشتر تمرکز کنيد، متبحرتر مي شويد و زمان کمتر و در نتيجه، هزينه کمتري برايش صرف مي کنيد. به اين ترتيب، بازده شما در مقابل تلاش و انرژي صرف شده افزايش پيدا مي کند. اين راه ديگري براي دو برابر کردن همزمان درآمد و زمان فراغت است. وقتي شما با تمرکز روي ارزشمندترين ها هزينه خود را پايين بياوريد، مي توانيد به رقابت با ديگران بپردازيد و سهم موفقيت خود را نيز افزايش دهيد.

ارزش ها را مشخص کنيد
بايد ارزش هاي مهم و ترتيب آنها را براي خود مشخص کنيد و پايه آينده حرف هاي خود را روي اين ارزش ها بگذاريد. انسان هنگامي بيشترين احساس رضايت و موفقيت را دارد که زندگي اش مطابق والاترين ارزش ها و عميق ترين اعتقاداتش باشد. انسان هايي که کارايي بالايي دارند، هميشه در مورد باورهايشان و اين که نمود چه ارزش هايي بايد باشند، صراحت دارند و از آنها منحرف نمي شوند. ارزش هاي شما سلسله مراتب دارد. بعضي در رده هاي بالاتر و برخي پايين ترند. اگر در مورد ارزش هاي رده بالا و مهم خود مصالحه کنيد، نتيجه آن، تنش و ناراحتي و پايين آمدن کارايي است. گاهي ارزش ها اصول سازمان دهنده ناميده مي شوند. در صورتي که ارزش هايتان و اولويت بندي آنها برايتان روشن باشد، تصميم گيري در مواقع حساس برايتان بسيار آسان تر خواهد شد. پيش از آن که هر کاري را شروع کنيد، ارزش هاي خود را مشخص کنيد. در اين صورت، اگر در جريان کار به مشکلي برخورد کرديد، مي توانيد از خود بپرسيد: براساس اين ارزش ها چطور با اين وضع خاص برخورد کنم؟ وقتي ارزش ها را مشخص کرديد، ببينيد رفتار آينده تان چگونه بايد باشد تا ارزش هايي که برايتان اهميت دارند رعايت شود. ارزشي را که برايتان از ديگر ارزش ها مهم تر است، انتخاب کنيد. اين همان نقطه تمرکز شما و اساس رفتارها و تصميم گيري هاي شماست.

تصوير ذهني روشني داشته باشيد
بخش دوم روش تمرکز اين است که يک تصوير ايده آل و شفاف پنج ساله يا بيشتر از زندگي حرفه اي تان بسازيد. تصور کنيد که در پنج سال آينده، همه چيز کامل و زندگي شما از هر نظر ايده آل است. اين تصوير بايد با ارزش هاي شما همخواني داشته باشد. اين سوال ها را از خود بکنيد: شغل يا موفقيت شغلي تان چه ويژگي هايي دارد؟ بيشتر اوقات چه مي کنيد؟ درآمد شما چقدر است؟ با چه افرادي همکاري داريد؟ چقدر مسئوليت به عهده تان است؟ در چه نوع شرکت يا صنعتي مشغول کاريد؟

کلام راهنمايتان را مشخص کنيد
کلام راهنما توصيفي است ايده آل از آنچه مي خواهيد در آينده شغلي به آن برسيد که هم قابل دسترسي و هم قابل سنجش. کلام راهنماي روشن براساس ارزش هايتان نوشته مي شود.

هدف هاي شغلي تان را تعيين کنيد
هدف هاي شما علت اصلي فعاليت هاي شماست. پس از تعيين ارزش ها، روشن کردن تصوير آينده، کلام راهنما و هدف ها، زندگي کاري تان را طوري سازماندهي کنيد که روزانه هر ساعت در اين چارچوب حرکت کنيد. هدف ها بايد روشن، مکتوب، در دسترس و داراي برنامه زمان بندي شده براي اجرا باشند. شما بايد هر روز روي آنها کار کنيد. هر هدف بايد معياري براي سنجش عملکرد داشته باشد تا بتوانيد نزديک يا دورشدن از هدف را به وضوح تشخيص دهيد. براي مثال، معيار مي تواند ميزان درآمد سالانه يا ميزان رضايت مشتري هايتان از خدمت تان باشد.

دانش و مهارت خود را به روز کنيد
چه دانش و مهارت جديدي نياز داريد تا به هدف هايتان برسيد و تصوير ذهني آينده تان را به واقعيت تبديل کنيد؟ به خاطر داشته باشيد اگر در حال بهترشدن نباشيد، در حال بدترشدن هستيد. براي دستيابي به مهارت هاي مورد نيازتان چه برنامه اي داريد؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/106/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی

افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد با نیتروژن‌دهی پلاسمایی

ارائه کاتالیستی برای سنتز نانولوله‌کربنی که از آهن و کبالت بهتر عمل می‌کند

مشخصات کامل آیفون SE 4 فاش شد

گوگل هوش مصنوعی را به فوتبال می‌آورد؛ اتخاذ تصمیمات تاکتیکی بهتر با TacticAI

مرد ژاپنی به‌دلیل هک‌کردن بازی Pokemon دستگیر شد

اگر این گوشی موبایل یادتان هست، رسما پیر شده‌اید

گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش برای آیفون 14 و آیفون 15 ممنوع است

رندر پرچمدار بعدی سونی را ببینید

برنامه/ فعالیت‌های ورزشی خود را رصد کنید

طراحی منحصر به فرد دوربین هواوی P70 را در این عکس جدید ببینید