آخرین اخبار

روي هدف تمرکز کنيد مديريت

روي هدف تمرکز کنيد

  بزرگنمايي:

اگر تمايل داريد در کارتان موفق شويد، مطلب زير را بخوانيد
تحقيقات روان شناسان نشان مي دهد وجه تمايز انسان هاي موفق و ناموفق در کار، ميزان تمرکز آنها روي کاري است که انجام مي دهند. شما مي توانيد با تمرکز نيروهاي ذهني و توانايي هايتان روي چند فعاليت مهم و محدود بسيار بيشتر از يک انسان معمولي و در زماني بسيار کوتاه تر به موفقيت برسيد. همان طور که انرژي متمرکز در اشعه ليزر مي تواند فولاد را برش دهد، توانايي در تشخيص مهم ترين عامل موفقيت، شما را قادر مي سازد به بالاترين سطوح موفقيت برسيد. تشخيص اين که در هر ساعت و دقيقه از زندگي تان روي چه موضوعي تمرکز کنيد نيز عامل مهمي در رسيدن به نتيجه مطلوب است.
قانون 20 و 80 مي گويد که 80 درصد نتايجي که به دست مي آوريد، نتيجه 20 درصد فعاليت هاي شماست، 20 درصد از مشتري هايتان 80 درصد از کل فروش شما را تامين مي کنند؛ يا 20 درصد از توليدات يا خدماتي که ارائه مي کنيد 80 درصد سود شما را فراهم مي آورد. در تمام امور زندگي همين قاعده حاکم است. اگر مي خواهيد تمرکزتان در کار را افزايش دهيد و در کارتان موفق شويد، از راهکارهاي زير که روان شناسان ارائه کرده اند، استفاده کنيد؛

فهرست تهيه کنيد
ابتدا فهرست تمامي هدف ها و فعاليت هاي ممکني را که مي توانيد انجام دهيد، تهيه کنيد. سپس با بررسي دقيق آنها به اين نتيجه برسيد که کدام يک از آنها جزو 10 تا 20 درصد از کارهايي هستند که 80 يا 90 درصد از نتايج موردنظر شما را به بار مي آورند. سپس وارد عمل شويد و تصميم بگيريد که دقت بيشتري در فعاليت هاي محدودي کنيد که مي تواند در زندگي شما تحول واقعي ايجاد کند يعني وقت کمتري صرف فعاليت هاي کم اهميت تر کنيد. اگر به اين قانون ساده عمل کنيد، مي توانيد همزمان اوقات فراغت و درآمد و کارايي خود را دوبرابر کنيد.

اوقات فراغت داشته باشيد
سعي کنيد اين قالب ذهني قديمي را که تنها راه افزايش موفقيت و درآمد، افزايش ساعت کاري است، بشکنيد. وقتي شما با صرف انرژي کم به اهداف خود برسيد، مسلما وقت بيشتري براي اوقات فراغت خواهيد داشت. همين امروز تصميم بگيريد حداقل يک روز در هفته را صرف تفريح و امور شخصي کنيد. در اين تعطيلي به هيچ وجه خود را درگير کار نکنيد و ذهن تان را از تمام درگيري هاي کاري آزاد کنيد.

تمرکز کنيد، رشد کنيد
اساس زندگي توجه است. توجه شما به هر چيز جلب شود، قلب تان هم به همان سو مي رود. معطوف کردن توجه از فعاليت ها و اهداف کم ارزش تر به موارد ارزشمند براي هر کار در زندگي، اساسي است. توجه متمرکز در زندگي مثل ذره بيني است که مي تواند اشعه خورشيد را متمرکز کند و حرارت شديد و آتش پديد آورد. با تمرکز روي فعاليت هاي ارزشمند، در واقع مي توانيد از تمام توان خود بهره ببريد و از هدر رفتن آن جلوگيري کنيد. قانون بازده مضاعف مربوط به استفاده از روش تمرکز است. اين قانون چنين است: هر چه بر ارزشمندترين و مؤثرترين فعاليت هاي خود بيشتر تمرکز کنيد، متبحرتر مي شويد و زمان کمتر و در نتيجه، هزينه کمتري برايش صرف مي کنيد. به اين ترتيب، بازده شما در مقابل تلاش و انرژي صرف شده افزايش پيدا مي کند. اين راه ديگري براي دو برابر کردن همزمان درآمد و زمان فراغت است. وقتي شما با تمرکز روي ارزشمندترين ها هزينه خود را پايين بياوريد، مي توانيد به رقابت با ديگران بپردازيد و سهم موفقيت خود را نيز افزايش دهيد.

ارزش ها را مشخص کنيد
بايد ارزش هاي مهم و ترتيب آنها را براي خود مشخص کنيد و پايه آينده حرف هاي خود را روي اين ارزش ها بگذاريد. انسان هنگامي بيشترين احساس رضايت و موفقيت را دارد که زندگي اش مطابق والاترين ارزش ها و عميق ترين اعتقاداتش باشد. انسان هايي که کارايي بالايي دارند، هميشه در مورد باورهايشان و اين که نمود چه ارزش هايي بايد باشند، صراحت دارند و از آنها منحرف نمي شوند. ارزش هاي شما سلسله مراتب دارد. بعضي در رده هاي بالاتر و برخي پايين ترند. اگر در مورد ارزش هاي رده بالا و مهم خود مصالحه کنيد، نتيجه آن، تنش و ناراحتي و پايين آمدن کارايي است. گاهي ارزش ها اصول سازمان دهنده ناميده مي شوند. در صورتي که ارزش هايتان و اولويت بندي آنها برايتان روشن باشد، تصميم گيري در مواقع حساس برايتان بسيار آسان تر خواهد شد. پيش از آن که هر کاري را شروع کنيد، ارزش هاي خود را مشخص کنيد. در اين صورت، اگر در جريان کار به مشکلي برخورد کرديد، مي توانيد از خود بپرسيد: براساس اين ارزش ها چطور با اين وضع خاص برخورد کنم؟ وقتي ارزش ها را مشخص کرديد، ببينيد رفتار آينده تان چگونه بايد باشد تا ارزش هايي که برايتان اهميت دارند رعايت شود. ارزشي را که برايتان از ديگر ارزش ها مهم تر است، انتخاب کنيد. اين همان نقطه تمرکز شما و اساس رفتارها و تصميم گيري هاي شماست.

تصوير ذهني روشني داشته باشيد
بخش دوم روش تمرکز اين است که يک تصوير ايده آل و شفاف پنج ساله يا بيشتر از زندگي حرفه اي تان بسازيد. تصور کنيد که در پنج سال آينده، همه چيز کامل و زندگي شما از هر نظر ايده آل است. اين تصوير بايد با ارزش هاي شما همخواني داشته باشد. اين سوال ها را از خود بکنيد: شغل يا موفقيت شغلي تان چه ويژگي هايي دارد؟ بيشتر اوقات چه مي کنيد؟ درآمد شما چقدر است؟ با چه افرادي همکاري داريد؟ چقدر مسئوليت به عهده تان است؟ در چه نوع شرکت يا صنعتي مشغول کاريد؟

کلام راهنمايتان را مشخص کنيد
کلام راهنما توصيفي است ايده آل از آنچه مي خواهيد در آينده شغلي به آن برسيد که هم قابل دسترسي و هم قابل سنجش. کلام راهنماي روشن براساس ارزش هايتان نوشته مي شود.

هدف هاي شغلي تان را تعيين کنيد
هدف هاي شما علت اصلي فعاليت هاي شماست. پس از تعيين ارزش ها، روشن کردن تصوير آينده، کلام راهنما و هدف ها، زندگي کاري تان را طوري سازماندهي کنيد که روزانه هر ساعت در اين چارچوب حرکت کنيد. هدف ها بايد روشن، مکتوب، در دسترس و داراي برنامه زمان بندي شده براي اجرا باشند. شما بايد هر روز روي آنها کار کنيد. هر هدف بايد معياري براي سنجش عملکرد داشته باشد تا بتوانيد نزديک يا دورشدن از هدف را به وضوح تشخيص دهيد. براي مثال، معيار مي تواند ميزان درآمد سالانه يا ميزان رضايت مشتري هايتان از خدمت تان باشد.

دانش و مهارت خود را به روز کنيد
چه دانش و مهارت جديدي نياز داريد تا به هدف هايتان برسيد و تصوير ذهني آينده تان را به واقعيت تبديل کنيد؟ به خاطر داشته باشيد اگر در حال بهترشدن نباشيد، در حال بدترشدن هستيد. براي دستيابي به مهارت هاي مورد نيازتان چه برنامه اي داريد؟




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟

چگونگي غلبه بر چالش تجارت فراآتلانتيک

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

7 قانون براي مديريت افراد خلاق اما پردردسر

تصميماتي که شما را آدم موفقي مي کند

مذاکره در سطح جهاني

روي هدف تمرکز کنيد

چگونه کارمندان متعهدي داشته باشيم؟

8 اشتباه مالي در زندگي مشترک