سیاست و بازاریابی
وصف حال کارمندان غرغرو و نااميد
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 4:49:50 PM
نارضايتي از کار و وضعيت کاري پديده اي است جهاني اما انگشت شمارند افرادي که وقت بگذارند و بررسي کنند که چه چيزي کارشان را ملال انگيز و زجر آور مي کند و چگونه مي توانند اين مشکل را برطرف کنند.

زجر آور بودن، کسالت بار بودن و بيمناک بودن سه صفتي هستند که بسياري از مردم جهان کار خود را با آنها مقايسه مي کنند. با اين تاکيد که زجر آور بودن يک کار با بد بودن کاملا متفاوت است، افرادي که در اين وضعيت قرار دارند اغلب غرغرو، نا اميد و به لحاظ روحي بسيار ضعيف عمل مي کنند.

برخي بر اين باورند که مهم ترين عامل در زجر آور بودن يا نبودن يک کار، مديران و روسا هستند که سهم بسياري در ايجاد حس رضايت يا عدم رضايت کارمندان از کار خود دارند.يک تحقيق انجام شده اين نظريه را تا حد زيادي تاييد مي کند: 43 درصد افراد بيکاري که در سال 2008 در پي شغل جديد بودند و در تحقيق شرکت کردند مهم ترين عامل درخواست براي شغل جديد را نحوه برخورد مديران و روساي پيشين خود عنوان کرده بودند.


سه نشانه مهم يک کار دلتنگ کننده و زجر آور

از ميان تمام نشانه هاي ريز و درشت محققان سه نشانه يک کار زجر آور را حقارت و خود کوچک بيني، به چشم نيامدن و احساس موثر نبودن معرفي کرده اند.

احساس حقارت

اين وضعيت بيانگر آن است که کارمندان نمي توانند به تنهايي موفقيت و سهم خود را در پيشبرد کار تشخيص بدهند در نتيجه چنين کارمنداني اغلب براي پي بردن به ارزش کار خود به نظرات ديگران که معمولا مديران هستند نياز دارند.

به چشم نيامدن

هنگامي است که کارمندان احساس مي کنند مديران به آنها بي توجهي مي کنند.

احساس موثر نبودن

هر کارمندي نياز دارد بداند کاري که انجام مي دهد چه تاثيري بر زندگي يک نفر ديگر ( يک مشتري يا همکار و يا حتي مديران ) دارد و احساس موثر بودن زماني به کارمندان دست مي دهد که نمي توانند شاهد اين تاثير باشند.

بهبود رابطه فرادستي و فرودستي!

محققان معتقدند همواره راه هايي براي بهبود کارمندان و مديران وجود دارد. تا بدان وسيله کارمندان رضايت از کارشان را ارتقا دهند.

مديران در دايره ارزيابي

يک سوال: آيا مدير شما به سه نشانه يک کار زجر آور اهميت مي دهد و آيا قادر به تشخيص اين سه مورد هست؟ پاسخ مثبت است. بسياري از مديران با اين که ظاهرا به بهبود رابطه کاري ميان زيردستان با خود بي علاقه هستند و يا وقت کافي براي رسيدگي به امور و مشکلات کارمندان ندارند اما در اصل مي خواهند شرايط کاري را براي کارمندان رضايت بخش تر کنند.

شايد مدير اطلاع ندارد

در اين وضعيت بهتر است در نخستين فرصتي که دست مي دهد با مديرتان درباره عوامل موفقيت در کار خود صحبت کنيد.

به نتايج مثبت رفتار متقابل بينديشيد

کارمنداني که علاقه دارند مديرشان با آنها رفتار مناسبي داشته باشد بايد با مديران آنگونه رفتار کنند که مي خواهند مديرشان با آنها رفتار کند. بنابراين شما هم ترجيحا بهتر است در پي يافتن راه هايي باشيد تا مديرتان متوجه شود رفتارتان چه عملکرد مثبتي براي شما داشته است. به ياد داشته باشيم که مديران قدرت ذهن خواني ندارند و تغييرات مثبت به يک باره روي نمي دهند!

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/98/وصف-حال-کارمندان-غرغرو-و-نااميد
بستن   چاپ