سیاست و بازاریابی
4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 2:55:51 PM
مارکتينگ نيوز
بازاريابي سياسي - به تازگي دو کمپاني بزرگ از تغييراتي گسترده در سياست هاي خود در قبال والديني که به خاطر مراقبت از فرزندان شان مرخصي طولاني مدت مي گيرند، خبر دادند. ويرجين اعلام کرده است که به اين والدين يک سال مرخصي با حقوق خواهد داد و نسله هم خبر داد که کارمندانش مي توانند مدت 14 هفته همراه با حقوق مرخصي براي فرزندان شان بگيرند.

فرصت امروز نوشت:

اينها مزاياي خوبي هستند که توسط کمپاني هاي بزرگ در اختيار کارمندان قرار مي گيرند، اما ما به عنوان يک کسب و کار کوچک چه مزايايي را مي توانيم به کارکنان مان ارائه دهيم تا آنها را به کار کردن در شرکت خود ترغيب کنيم و حتي استعدادهاي درخشان را جذب کنيم.

1- سهم

البته در اين قسمت صرفا منظورمان تقسيم سود نيست، هرچند اين کار نيز ايده اي بسيار خوب براي جذب افراد با استعداد محسوب مي شود. بهتر اين است تمرکز کمتري روي مزاياي مادي براي کارشناسان، تحليلگران يا طراحان خود داشته باشيم و در عوض آنها را به بخشي کليدي از کسب و کار خودمان بدل کنيم.

افرادي که سالانه درآمد بالايي دارند، اما همواره اين حس در آنها وجود دارد که ممکن است افراد ديگري جاي شان را بگيرند، پس هيچ گاه احساس رضايت شغلي نخواهد کرد.

اما افرادي که دو سوم اين ميزان درآمد دارند و مطمئن هستند که با رشد شرکت شان درآمدشان هم بيشتر مي شود، به مراتب بيشتر از افراد قبلي رضايت خواهند داشت و براي پيشبرد اهداف شرکت تلاش مي کنند.

2- امکانات

کمپاني ها يا شرکت هاي بزرگي مانند گوگل براي خود يک کافه تريا تهيه کرده اند که کارکنان شان در آن جمع مي شوند و از نوشيدني و خوراکي هاي خوشمزه اي که براي شان تهيه شده به صورت رايگان استفاده مي کنند.

همه اين امکانات واقعا خوب هستند اما شرکت ما براي جذب استعدادها نيازي به گردآوري اين امکانات ندارد. در عوض مي توانيم يخچالي را در اتاق استراحت در نظر گرفته و خوراکي ها و نوشيدني هاي سالم را براي استفاده کارمندان خود در آن در نظر بگيريم يا حتي کارت عضويت باشگاه را براي شان تهيه کنيم.

مي شود با اهداي کارت هديه براي تقدير از عملکرد خوب کارکنان مان انگيزه شان را بالا ببريم و احساس ارزشمند بودن را در آنها ايجاد کنيم. به جاي وعده سهام هم بهتر است هر سه ماه يک بار يا حتي در پايان سال مبلغي را به عنوان پاداش به آنها بپردازيم و کاري کنيم که احساس امنيت شغلي داشته باشند.

3- انعطاف پذيري در ساعات کاري

شايد شرکت ما نتواند به خاطر پدر شدن يا مادر شدن به کارمندانش معادل يک سال يا 14 هفته مرخصي همراه با حقوق بدهد، اما مي توانيم برنامه کاري آنها را کمي منعطف تر کنيم. به کارکنان خود اجازه دهيم که هر هفته مدت زماني را در منزل کار کنند.

کسب و کارهاي کوچک همچنين اين امکان را دارند که زمان فعاليت کارکنان را منعطف تر کنند، چراکه ممکن است فعاليت شان به صورت فصلي باشد، لذا مي توانيم در طول دوراني که شرکت فعاليتي ندارد دو هفته مرخصي همراه با حقوق به آنها بدهيم و در مورد مرخصي هاي روزانه کارکنان مان نيز سخاوت بيشتري داشته باشيم.

اگر براي مان مقدور باشد به کارمندان خود اجازه دهيم از شهر يا موقعيت جغرافيايي ديگري با ما همکاري داشته باشند، چراکه خوشبختانه به لطف تکنولوژي از هر نقطه اي در دنيا مي توان يک دفتر مجازي را برپا کرد. به اين ترتيب اگر استعداد مورد نياز ما در شهر يا منطقه ديگري باشد او را از دست نخواهيم داد.

4- دستمزدهاي رقابتي و بيمه سلامت

همانطور که قبلا گفته شد ممکن است بتوانيم در ازاي پرداخت حقوقي اندک کمتر، کارکنان ارزشمند خود را بيشتر مورد احترام و تکريم قرار دهيم اما دقت داشته باشيم که حقوق شان را بيش از اندازه هم کم نکنيم و همچنان سعي کنيم که با پرداخت يک حقوق خوب با شرکت هاي ديگر براي جذب کارکنان رقابت داشته باشيم.

نکته ديگر اينکه بايد بيمه تکميلي سلامت را هم براي کارکنان خود فراهم کنيم و در اين حوزه به هيچ وجه خساست به خرج ندهيم. بايد در نظر داشته باشيم که بسياري از افراد صرفا به خاطر نبود اين نوع بيمه از همکاري با شرکت ها خودداري مي کنند.

براي اين کار مي توانيم با شرکت هاي بيمه اي کوچک و نوپا همکاري کنيم تا هم از طرفي هزينه هاي خود را پايين بياوريم هم اينکه کارمندان مان را از بيمه بهره مند کنيم.



http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/908/4-روش-پيشنهادي-به-استارتاپ-ها-براي-رقابت-با-شرکت-هاي-بزرگ-در-جذب-نيرو
بستن   چاپ