سیاست و بازاریابی
موتور فیزیکی جدیدی جایگزین Nvidia PhysX می‌شود
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 10:28:12
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - موتور فیزیکی جدیدی جایگزین Nvidia PhysX می‌شود
٨٧
٠


گیم فا / بهینه‌ساز جدید موتور گرافیک Unreal Enigne استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) ساعاتی پیش در اختیار بازی‌سازان قرار گرفت که تغییری اساسی را در سیستم و موتور فیزیکی این موتور گرافیکی ایجاد می‌کند؛ تغییری که مطمعنا به مزاق شرکت انویدیا (Nvidia) خوش نمی‌آید.
این به‌روزرسان که با کد 4٫23 شناخته می‌شود، موتور فیزیکی جدیدی را جایگزین موتور اختصاصی شرکت انویدیا یعنی Nvidia PhysX در بازی‌های توسعه یافته برپایه‌ی موتور گرافیکی Unreal Engine 4 می‌کند. این موتور فیزیکی در نسخه‌ی بتای موتور گرافیکی Unreal Engine 4 در دسترس قرار دارد و تا به اینجای کار نیز عملکرد بسیار عالی را در سیستم تخریب پذیری و فیزیک دموی خود به نمایش گذاشته است. به لطف این موتور فیزیک جدید، دیگر نیازی نیست تا حتما برای به کارت‌گرافیک خاصی برای بهترین عملکرد فیزیک و تخریب‌پذیری بازی‌ها دسترسی داشته باشید.
موتور فیزیک جدید Unreal Engine این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌دهد تا به خوبی بر محیط و رفتار جهان بازی خود کنترل داشته و تمام وقایع، برخوردها و نابودی‌ها را به صورت کاملا پویا به تصویر بکشند. همچنین به لطف سیستم ذرات جدید موجود در آخرین به‌روزرسان موتور Unreal Engine، حال توسعه دهندگان می‌توانند تخریب‌پذیری بافت‌ها و آبجکت‌ها با اندازه‌های بسیار بزرگ‌ را همراه با بهترین کیفیت دود، خاک و ذرات معلق به نمایش بگذارند.
امیدواریم تا دوباره تخریب‌پذیری پویا در مقیاس بسیار بزرگ را در بازی‌های ویدئویی مشاهده کنیم. آخرین بار که ما تخریب‌پذیری پویا را در مقیاس بسیار بزرگ در بازی‌ها دیدیم، در بازی Battlefield 4 بود و پس از این نسخه‌، دیگر شاهد تخریب‌پذیری در مقیاس بزرگ و به صورت کاملا پویا، حتی در دو نسخه‌ی آخر مجموعه‌ی Battlefield هم نبودیم. این موتور فیزیک جدید این قدرت را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن و بدون نیار به دردسر‌های برنامه‌نویسی و هماهنگی سیستم تخریب‌پذیری با کارت‌گرافیک‌های مختلف، بهترین جلوه‌های تخریب‌پذیری و فیزیکی پویا را خلق کنند.
همچنین به‌روزرسان جدید موتور گرافیکی Unreal Engine، بهینه‌سازی‌های اساسی را در جلوه‌ها و فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) این موتور بازی‌سازی برای ایجاد جلوه‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن همراه با بافت‌ها و مواد جدید برای استفاده در این فناوری ایجاد می‌کند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/90376/موتور-فیزیکی-جدیدی-جایگزین-Nvidia-PhysX-می‌شود
بستن   چاپ