سیاست و بازاریابی
راهکارهايي براي فروش بيشتر در شبکه هاي اجتماعي
جمعه 20 مرداد 1396 - 3:50:25 PM
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
بازاريابي سياسي - بررسي راهکارهاي افزايش فروش در شبکه هاي اجتماعي
همان‌طور که از نامش پيداست، فروش در شبکه‌هاي اجتماعي به معني کمک گرفتن از شبکه‌هاي اجتماعي براي فروش است. اين فروش اغلب از طريق توليد محتوا در شبکه هاي اجتماعي، آگاهي‌رساني و تعامل مستقيم با مشتري امکان‌پذير مي‌شود.
فروش در شبکه هاي اجتماعي مدل جديد فروش و يا فروش 2.0 ناميده مي‌شود.


فروش در شبکه هاي اجتماعي
در حالي‌که مدل‌هاي فروش قديمي از پيدا کردن سرنخ‌هاي بازاريابي و تماس‌هاي تلفني با آن‌ها براي جذب مخاطب استفاده مي‌کردند، مدل جديد فروش از شبکه‌هاي اجتماعي، تعامل و آموزش مخاطبان براي اين‌ کار بهره مي‌گيرد.
تحقيقات IDC نشان داده است:
91٪ از خريداران در رسانه‌هاي اجتماعي فعاليت دارند.84٪ از مديران اجرايي از رسانه‌هاي اجتماعي براي تصميم‌گيري استفاده مي‌کنند.تصميمات 75٪ از خريداران تحت تاثير رسانه‌هاي اجتماعي قرار دارد.علاوه بر اين تحقيقات ديگري نشان داد که سن تصميم‌گيرندگان خريد رفته‌رفته کمتر مي‌شود. يعني اگر در سال 2012 بيشتر خريدها توسط چهل ساله‌ها گرفته مي‌شد، هم‌اکنون به 20 سال کاهش يافته است.



سن تصميم‌گيرندگان خريد
چگونه فروش در شبکه هاي اجتماعي به رشد کسب‌وکار شما کمک مي‌کند؟
در سال 2014 تحقيقي انجام شد که نشان داد براي هر دلار سرمايه‌گذاري حدود 5 دلار بازگشت وجود دارد.
علاوه بر اين تحقيقات اثبات کرده‌اند، فروش در شبکه‌ هاي اجتماعي معيارهايي هم‌چون فروش مجدد و دقت پيش‌بيني را افزايش مي‌دهد.
7 راه براي شروع فروش در شبکه هاي اجتماعي
همان‌طور که ديديد فروش در شبکه هاي اجتماعي مزاياي بسياري براي کسب‌وکارها دارد، با اين‌حال يک فعاليت بسيار سخت و تخصصي است. در ادامه ما چند راهنمايي براي فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي به شما معرفي مي‌کنيم.
کانال‌هاي اجتماعي مرتبط را بيابيد
شما مي‌توانيد به سادگي در هر شبکه‌ي اجتماعي جديدي عضو شويد و در آن فعاليت کنيد.
اما موفقيت از آن کساني است که در همان شبکه‌ي اجتماعي که کاربران‌شان هستند، فعاليت کنند.
پس با شناسايي مخاطبان بالقوه‌ي خود و کانال‌هاي محبوب آن‌ها کار را شروع کنيد.


فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي
دنبال‌کنندگان مناسب را پيدا کنيد
پيدا کردن دنبال‌کنندگان مناسب در هر شبکه‌ي اجتماعي راه و روش خاص خود را دارد. به عنوان مثال در اينستاگرام و توييتر شما مي‌توانيد با استفاده از هشتگ‌ها و دنبال‌کنندگان رقباي‌تان به آن‌ها دست يابيد. در فيسبوک و تلگرام با انتشار محتواي بسيار خاص و استفاده از اشتراک‌گذاري و … .
بنابراين هر شبکه‌ي اجتماعي را که انتخاب کرديد، بايد طريقه‌ي افزايش دنبال‌کنندگان را هم در آن‌ها حدس بزنيد و براي آن تلاش کنيد.
در گروه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي مرتبط با کسب‌وکارتان عضو شويد
يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي فروش در شبکه‌هاي اجتماعي “گروه‌ها” هستند.
اين گروه‌ها اغلب پر از افرادي هستند که ممکن است به صنعت و کسب‌وکار شما علاقه داشته باشند.
در گروه‌هاي مرتبط عضو شويد و به فعاليت بپردازيد.
فقط مراقب باشيد که اسپم شناخته نشويد.
محتواي ارزشمند و مرتبط با کسب‌وکار خود منتشر کنيد
بيش از 50٪ از خريداران به دنبال اطلاعات محصول و خدمات در شبکه‌هاي اجتماعي هستند.
محبوب‌ترين نوع محتواهايي که در شبکه‌هاي اجتماعي يافت مي‌شوند را پيدا کنيد و از آن‌ها استفاده کنيد.
در زير تعدادي از بهترين انواع محتواها را مشاهده مي‌کنيد.


محبوب‌ترين انواع محتواها
تبليغ کنيد
بسياري از مخاطبان بالقوه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي شما در صفحات مشابه شما قرار دارند.
با تبليغ مي‌توانيد توجه آن‌ها را جلب کنيد و به دنبال‌کنندگان و مشتريان آتي خود تبديل‌شان کنيد.
براي اين کار کافيست ليستي از صفحات مرتبط را بيابيد. با مديريت آن‌ها صحبت کنيد و براي تبليغ اقدام کنيد.
به مشتريان‌تان ارزش قائل شويد
تحقيقات نشان مي‌دهد که 74٪ از خريداران از شرکتي خريد انجام مي‌دهند که در اولين خريد تجربه‌ي خوبي براي آن‌ها ايجاد کرده است.
تنها راه براي اين‌کار اينست که حرف‌هايي که در مورد برند شما در شبکه‌هاي اجتماعي گفته مي‌شود را دنبال کنيد و به آن‌ها تعامل کنيد.
تعامل با مشتري و توجه به او بسيار ارزشمند است و همين موضوع باعث تفاوت بين شرکت‌هاي محبوب و بقيه است.
از پتانسيل توليدمحتوا توسط کاربر بهره بگيريد
همان‌طور که مي‌دانيد کاربران به گفته‌هاي کاربران ديگر بيش از محتواهاي خود برند اعتماد مي‌کنند.
به همين دليل توليدمحتوا توسط کاربران از ارزش بسيار زيادي براي برندها برخوردار است.
کمپين‌‌هايي را راه‌اندازي کنيد و از مشتريان‌تان بخواهيد براي شما توليد محتوا کنند، با محصولات شما عکس بگيرند و … .
تنها کافيست کمپين شما ايده‌اي جذاب و خلاقانه داشته باشد.
نتيجه‌گيري
نتايج و آمار نشان مي‌دهند که هيچ شکي در نتيجه‌بخش بودن فروش در شبکه‌هاي اجتماعي وجود ندارد.
راهکارهايي که ما به آن‌ها در اين مطلب اشاره کرديم، به شما کمک خواهند کرد تا به شيوه‌اي مناسب در شبکه‌هاي اجتماعي فعاليت کنيد.
به خاطر داشته باشيد که فروش در شبکه‌هاي اجتماعي يک شبه اتفاق نمي‌افتد، بلکه بايد براي آن مدت زيادي تلاش کنيد.
منبع: superoffice


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/879/راهکارهايي-براي-فروش-بيشتر-در-شبکه-هاي-اجتماعي
بستن   چاپ