سیاست و بازاریابی
مأموریت اوپک و متحدانش وارد مرحله حساس شده است
شنبه 5 مرداد 1398 - 15:52:30
سیاست و بازاریابی - مأموریت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای مهار عرضه مازاد نفت، وارد حساس‌ترین مرحله خود شده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از لندن، عربستان، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت با وجود کاهش تولید خود، برای مهار عرضه مازاد نفت در 6 ماه گذشته به چالش کشیده شدند و قیمت نفت کمتر از سطح مطلوب بسیاری از این کشورها باقی ماند.
شاید دوره کنونی (یعنی سه ماه سوم سال 2019 میلادی) که تقاضای نفت به اوج سالانه خود رسیده و پیش از ورود به دوره ضعف تقاضا در فصل زمستان آینده، بهترین فرصت اوپک و متحدانش برای مهار عرضه مازاد نفت باشد. اگر اوپک و متحدانش نتوانند ذخیره‌سازی را کاهش دهند، پیشگیری از شکست راهبرد آنها دشوار خواهد شد.
مایکل ترن، تحلیلگر بانک آربی‌سی کانادا گفت: سه ماه سوم (2019) بهترین فرصت برای کاهش چشمگیر ذخیره‌سازی است؛ در غیر این صورت، چالش اوپک برای بازگرداندن ذخیره‌سازی به تعادل، دشوارتر خواهد شد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/80457/مأموریت-اوپک-و-متحدانش-وارد-مرحله-حساس-شده-است
بستن   چاپ