سیاست و بازاریابی
کمپانی AMD: انویدیا را بازی دادیم
دوشنبه 31 تير 1398 - 10:39:16
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
کمپانی AMD: انویدیا را بازی دادیم 2
١٨٨
٠
دیجیاتو / نایب رئیس شرکت AMD در مصاحبه‌ای که اخیرا با Hot Hardware انجام داده اعلام کرد که قیمت‌گذاری کارت گرافیک رادئون RX 5700 و RX 5700 XT جدید از سری Navi این شرکت یک برنامه از پیش تعیین شده برای فریب انویدیا بود تا شرکت رقیب بر همین اساس وادار به بالاتر بردن قیمت کارت‌های سری سوپر خود شود.
در هنگام معرفی کارت‌های گرافیک نسل جدید AMD قیمت این کارت‌ها به ترتیب 379 و 449 دلار اعلام شده بود. بعد از معرفی این محصولات، انویدیا هم از کارت‌های جی فورس RTX 2060 و 2070 سوپر خود رونمایی و با نگاهی به محصولات شرکت رقیب، آن‌ها را به ترتیب 399 و 499 دلار قیمت‌گذاری کرد. سپس نوبت AMD بود تا بازی خود را کامل کرده و قیمت کارت‌های جدیدش را به 349 و 399 دلار کاهش دهد.
نایب رئیس بخش رادئون «اسکات هرکلمن» در این رابطه گفت:
از آنجایی که ابعاد صفحات چیپ‌های انویدیا بزرگ است، ما می‌دانستیم که این شرکت حاشیه سود بالایی ندارد بنابراین با قیمت‌ها بازی کردیم
با این حال به نظر می‌رسد این استراتژی AMD چیزی فراتر از یک بازی برای دستکاری قیمت محصولات رقیبش بوده باشد. هرکلمن در این رابطه گفته که آن‌ها از فروش کم مدل‌های استاندارد RTX 2060 و 2070 آگاه بودند و با این اعلام قیمت قصد بدتر کردن اوضاع را برای مدل‌های سوپر داشتند. به گفته هرکلمن آن‌ها در واقع با یک تیر دو نشان زدند، چرا که علاوه بر به هم زدن استراتژی قیمت گذاری کارت‌های سوپر 2060 و 2070، فروش مدل‌های استاندارد این کارت‌ها را نیز با مشکل مواجه کردند.
هرکلمن عقیده دارد که این بازی با قیمت سری جدید کارت گرافیک رادئون نه فقط به نفع AMD بلکه به نفع مشتریان هم هست چرا که منجر به خرید یک محصول خوب با قیمت پایینتر می‌شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/79781/کمپانی-AMD--انویدیا-را-بازی-دادیم
بستن   چاپ