سیاست و
بازاریابی - پژو 508 مدل 2019 یکی از جدیدترین سدانهای اروپایی است و با طراحی جدید و امکانات ایمنی و رفاهی خود توانسته بهخوبی نام پژو را در بین بزرگان مطرح کند.
پژو 508 مدل 2019 نه بهعنوان سدان اندازهمتوسط، بلکه بهعنوان خودرویی فستبک معرفی شد؛ به همین دلیل، میتوان آن را بهنوعی رقیب خودروهایی مانند فولکس واگن آرتیون دانست. گرانترین مدل این خودرو با کد GT و پیشرانه 1.6 لیتری توربو عرضه میشود.
ابتدا باید به طراحی بدنه و فضای داخلی 508 جدید بپردازیم. در بخش خارجی، بیش از هر چیز نمای جلو خودرو جلب توجه میکند؛ چون پژو از طراحی بسیار خاص و منحصربهفردی استفاده کرده است. چراغهای جلو واقعا جذاب هستند و کاملا معلوم است پژو توجه زیادی به طراحی آنها کرده است. طراحی کلی چراغها، بهویژه چراغ روشنایی در روز که تا پایین سپر ادامه یافته، بسیار هوشمندانه و جالب است. جلوپنجرهی این مدل نیز از طراحی جدید محصولات پژو پیروی میکند و خطوط خاصی دارد. بخش جالب دیگر قسمت عقب است. در این بخش نوار تیرهرنگی دیده میشود که بخشی از زبان طراحی جدید محصولات این خودروساز فرانسوی است. طراحی چراغهای عقب بسیار جذاب و گیرا است و مشابه آنها در مدلهای 3008 و 5008 نیز وجود دارد.
آنچه در بدو ورود به کابین پژو 508 توجه را جلب میکند، کیفیت درخورتوجه است. پژو بهطور مستقیم سعی کرده فولکسواگن را هدف بگیرد و باید اعتراف کرد کابین آن از هر فولکسواگنی بهتر از آب درآمده است. صندلیها هم طراحی مطلوبی دارند و روی داشبورد، استفاده از چوب طبیعی بهچشم میخورد. بهجز کیفیت چشمگیر مواد بهکاررفته در ساخت کابین، جالبترین اقدام پژو را باید نحوهی طراحی داشبورد رانندهمحور این خودرو دانست که i-Cockpit نامیده میشود. البته، نقصهایی نیز در این کابین وجود دارند؛ مثلا میتوان به ابعاد بسیار کوچک غربیلک فرمان اشاره کرد. محل قرارگیری فرمان نیز بهگونهای است که در بیشتر اوقات، بخشی از دید راننده به مجموعهی پشت آمپرها را مسدود میکند.
نکتهی منفی دیگر پژو 508 را هنگام قراردادن خودرو در دندهعقب متوجه خواهید شد. پژو از دوربین دیدعقب بسیار بیکیفیت با وضوح کم در این خودرو استفاده کرده است. بهجز این، سایر بخشهای کابین راضیکننده هستند. زیر کنسول مرکزی هم فضای کوچکی قرار دارد که درون آن شارژر بیسیم تلفنهمراه کار گذاشته شده است.
در اروپا، پژو 508 را میتوان با پیشرانهی دولیتری توربودیزل از سری BlueHDi سفارش داد و خرید که 175 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل به جعبهدندهی هشتسرعتهی خودکار مجهز است و میتواند در 8.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. مصرف سوخت مدل دیزلی، تنها 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در هر کیلومتر 125 گرم دیاکسیدکربن آلایندگی دارد. ناگفته نماند مدل بنزینی از پیشرانهی 1.6 لیتری توربو با قدرت 179 اسببخار و گشتاور 249 نیوتنمتر استفاده میکند و سرعتگیری صفر تا 100 کیلومتر آن 7.9 ثانیه است.
مدل بررسیشده به پیشرانهی چهار سیلندر توربو با حجم 1.6 مجهز شده است که میتواند 225 اسببخار قدرت و 300 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این مدل هم به جعبهدندهی هشتسرعتهی خودکار مجهز است و در 7.3 ثانیه میتواند به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کند.
وزن پژو 508 به 1,420 کیلوگرم میرسد؛ به همین دلیل، نسبت قدرت به وزن راضیکنندهای دارد. وزن پژو 508 در مقایسه با ابعاد آن واقعا سبک است و هنگام رانندگی نیز این وزن سیک تأثیر مثبت خود روی دینامیک خودرو را بهخوبی نشان میدهد. رانندگی پژو 508 در پیچها بهگونهای است که اصلا ابعاد بزرگ آن را احساس نمیکنید و مثل خودروهای کوچکتر از خود رفتار میکند. بهطور کلی، ایدهی پژو خیلی هوشمندانه است: کاهشدادن وزن بهجای استفاده از پیشرانهی قوی. البته باید در نظر داشت این خودرو محرکجلو است و محدودیتهای ذاتی این خودروها را با خود بههمراه دارد. برای مثال، همچنان پدیدهی انحراف فرمان ناشی از گشتاور هنگام سرعتگیری بهوضوح احساس میشود. درکل، نباید انتظار عملکردی مثل بیامو سری 3 و مرسدسبنز C کلاس را از این خودرو داشت. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که قیمت پژو از مرسدسبنز و بیامو خیلی ارزانتر است.
پژو 508 در ردهی قیمتی خود امکانات ایمنی فراوانی عرضه میکند. امکاناتی مانند کروزکنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای جاده و بسیاری از سیستمهای ایمنی هوشمند در پژو 508 بهصورت استاندارد موجود هستند. پژو 508 از سیستم تعلیق فعال هم استفاده میکند. با قراردادن حالت رانندگی روی حالت راحت، سواری خودرو نرمتر میشود؛ ولی این تغییر نسبتا کم است و نباید انتظار سواری فوقالعاده راحت را داشت. درمجموع، پژو 508 کار خود را درزمینهی دینامیک رانندگی به نحو احسن انجام میدهد و فقط در مواجه با جادههای پردستانداز ممکن است کمی آزاردهنده باشد.
مقالههای مرتبط:
پژو 508 استیشن واگن رونمایی شد مدل مفهومی پژو 508 Sport Engineered رونمایی شد
بهجز دوربین دیدعقب، قسمت آزاردهندهی دیگر کابین پدالهای تعویض دندهی پشت فرمان هستند. اولین نکتهی منفی دربارهی پدالهای پشت فرمان این است که هنگام تعویض دنده، اصلا تکان نمیخورند؛ بلکه فقط پلاستیک پشتشان متحرک است. نکتهی منفی دوم هم کیفیت ناامیدکنندهی پلاستیک است که اصلا با سایر بخشهای باکیفیت کابین همخوانی ندارد.
یکی از موضوعات جالب پژو 508 این است که هنگام رانندگی تهاجمی، وقتی راننده پدال گاز را رها میکند، خودرو همچنان در دندهسه باقی میماند؛ گویی 508 همچنان منتظر است تا به آن گاز بدهید. این وضعیت تا زمانی باقی میماند که دوباره پدال گاز را فشار ندهید و سپس، خودرو دنده را سبک میکند. این عملکرد جعبهدنده را باید یکی از ضعفهای پژو 508 دانست و بهنظر میرسد پژو باید جعبهدنده را دوباره تنظیم کند. البته، جعبهدندهی هشتسرعتهی خودکار پژو 508 ویژگیهای مثبت هم دارد؛ مثلا تعویض دندهها خیلی نرم هستند. موضوع بعدی حساسیت زیاد فرمان است که به کمی زمان برای عادتکردن به آن نیاز خواهد بود.
میتوان پیشبینی کرد پژو 508 جدید فروش درخورتوجهی در بازار تجربه کند. اگر کسی بهدنبال مدلی فستبک با قیمت مقرونبهصرفه باشد، پژو 508 مدل 2019 و فولکسواگن آرتیون بهترین انتخابها هستند.
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">
2019 Peugeot 508</h4>">