سیاست و بازاریابی
چرا اپل از فلافل متنفر است؟
پنجشنبه 27 تير 1398 - 12:53:39
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
چرا اپل از فلافل متنفر است؟
٨٨٩
٠
انتخاب / اپل و گوگل پیش نمایشی از چند اموجی را به مناسبت روز جهانی این تصاویر منتشر کرده اند که در آینده به iOS و اندروید اضافه خواهند شد. نکته جالب تفاوت دیدگاه طراحان این دو شرکت نسبت به غذاها و حیوانات است که بیش از همه در ایموجی فلافل خودنمایی می کند.
فلافل در خاورمیانه و به ویژه میان کشورهای عربی طرفداران بسیاری دارد اما ظاهرا طراحان اپل در زندگی از نزدیک آن را ندیده اند. احتمالا آنها این غذای خیابانی محبوب را چیزی شبیه به خروجی معده حیوانات تصور کرده اند چون به تنها چیزی که شباهت ندارد فلافل است. این مساله حین مشاهده اموجی در مقیاس کوچک پررنگ تر هم می شود.

ایموجی فلافل اپل در سمت چپ و گوگل در سمت راست
تجربه ثابت کرده اپل باید خود را برای موج انتقاد کاربران خاورمیانه ای آماده کند که در وب هم حضور پررنگی دارند. در گوگل اما خوشبختانه بعضی کارکنان تجربه برخورد از نوع نزدیک با فلافل را داشته اند چرا که اموجی شبیه به ماده ای است که صدها میلیون نفر عادت به خوردن آن دارند.
آنچه که ایده فلافل ندیدن کارکنان اپل را تقویت می کند اموجی کَره ای است که طراحی کرده اند. این تصویر آنقدر خوب از درآمده که کاربر خوردن آن را در همان لحظه هوس می کند. کره اندروید اما نه تنها در نگاه اول قابل شناسایی نیست بلکه بعید نیست با قالب صابون اشتباه گرفته شود.

اموجی کره اپل در سمت چپ و گوگل در سمت راست
تفاوت دیدگاه طراحان این دو شرکت در ایموجی حیوانات هم خود را نشان می دهد. در میان اموجی های گوگل شاهد اورانگوتانی هستیم که گیج می زند اما حیوان اپلی ها به واقعیت نزدیکتر است. راسوی اندروید هم بسیار پر افاده و خرامان در حال رفتن است که برای یکی از بدبوترین حیوانات کره زمین چندان قانع کننده به نظر نمی رسد.

اموجی های اپل در سمت چپ و گوگل در سمت راست
در نهایت نوبت به اموجی هایی در رابطه با معلولیت های حرکتی، شنوایی و بینایی می رسد که اپل سال گذشته به یونیکد پیشنهاد داده بود. در این مجموعه سگ راهنما، فردی با عصای سفید، ویلچر، سمعک و اندام مصنوعی به چشم می خورد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/78467/چرا-اپل-از-فلافل-متنفر-است؟
بستن   چاپ