سیاست و بازاریابی
فیس‌بوک را کنار بگذارید
چهارشنبه 19 تير 1398 - 18:49:08
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
فیس‌بوک را کنار بگذارید
٧٦
٠
دیجیاتو / هم‌موسس اپل استیو وزنیاک هم به جمع مشاهیر منتقد فیس‌بوک پیوسته و اخیرا اعلام کرد که بهتر است مردم اکانت‌هایشان را به خاطر مشکل امنیتی فیس‌بوک حذف کنند و استفاده از بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا را کنار بگذارند.
وزنیاک در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت:
برخی از ویژگی‌هایی که فیس‌بوک در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد به از دست رفتن حریم شخصی‌اش می‌ارزد. اما مردم به طرق مختلفی فکر می‌کنند و خطاب من به کسانی که با من در این زمینه هم عقیده هستند این است که راهی برای ترک فیس‌بوک پیدا کنند.
سال 2018 و پس از اعلام خبر اینکه «کمبریج آنالیتیکا» اطلاعات شخصی پروفایل 87 میلیون کاربر این شبکه را استخراج کرده، وزنیاک شخصا اکانت فیس‌بوک خود را پاک کرد و استفاده از این شبکه را کنار گذاشت. در آن زمان او گفته بود که فیس‌بوک بیشتر از اینکه ثمربخش باشد جنبه‌های منفی برای او به ارمغان آورده است.
البته نگرانی‌های امنیتی وزنیاک از فیس‌بوک هم فراتر می‌رود. او در این باره گفته که نمی‌داند درحال حاضر چه کسی به مکالمات تلفنی او گوش می‌کند:
من نگرانم برای اینکه برخی از مکالمات خصوصی هستند و شما فکر می‌کنید که کسی آن‌ها را نمی‌شنود و در واقع انتظارش را ندارید. اما به هرحال راهی برای متوقف کردن این روند هم وجود ندارد.
وزنیاک همچنین ابراز کرد که اگر مردم فکر می‌کنند حریم شخصی که یک سرویس در اختیارشان قرار می دهد کافی نیست باید این انتخاب را داشته باشند که با پرداخت مبلغی داده‌هایشان تحت تدابیر امنیتی کامل نگهداری شده و به خاطر تامین درآمد آن سرویس در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار نگیرد. این دقیقا همان کاری است که اپل با قابلیت pro-privacy features and messaging خود برای کاربران مهیا کرده است.
پیشتر آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفته بود که مکالمات افراد در اختیار این اپ قرار نمی‌گیرد اما با وجود سوء سابقه فیس‌بوک در حوزه حریم شخصی کاربران، شاید باور این حرف برای خیلی‌ها سخت باشد. چند ماه پیش یکی از وکلای فیس‌بوک در دادگاهی که برای پرونده کمبریج آنالیتیکا برگزار شده بود در باره مشکل امنیتی فیس‌بوک به قاضی گفت که در این شبکه و شبکه‌های اجتماعی دیگر اصولا هیچ‌گونه حریم شخصی وجود ندارد.
از آن سو مارک زاکربرگ به دفعات اعلام کرده که حریم شخصی یکی از مهمترین اولویت‌های فیس‌بوک بوده و در سال‌های آینده، توسعه یک شبکه اجتماعی متمرکز بر حریم شخصی جزو برنامه‌های اصلی او به شمار می‌رود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/77694/فیس‌بوک-را-کنار-بگذارید
بستن   چاپ