سیاست و بازاریابی
اصول ارزش آفريني در کسب و کار از طريق رسانه‌هاي اجتماعي
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 9:57:12 PM
بازاریابی - بازاریابی اینترنتی
بازاریابی سیاسی - ایجاد تحولی بزرگ در کسب و کار از طریق رسانه‌های اجتماعی امری بسیار سخت و حساس است. از این رو باید محتوایی که به اشتراک گذاشته می‌شود جذاب باشد. به عنوان مثال محتوای تبلیغاتی باید تاثیرگذار و متفاوت باشد. بنابراین چالش اساسی شما در این زمینه، این است که یک محتوای معمولی را به جذاب ترین شکل ممکن برای مخاطبانتان نمایش دهید. عواملی نظیر نوع محصول، مشتریان هدف و میزان ریسک پذیری شما، در این امر تاثیر دارند. ما در این مطلب در نظر داریم پایه‌های اساسی ارزش آفرینی را که در همه کسب و کارها، مشترک‌اند، با شما در میان بگذاریم.
اصول ارزش آفرینی در کسب و کار از طریق رسانه‌های اجتماعی
به یاد داشته باشید که رسانه‌های اجتماعی بهترین ابزار بازاریابی عصر حاضر هستند. زیرا شما از این طریق به راحتی می‌توانید محتوای پیام تبلیغاتی خود را کنترل کنید. با توجه به این‌که حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار بسیار مهم و حیاتی است. متخصصان امر ارزش آفرینی، معتقدند:
آمار بینندگان تلویزیون در حال کاهش است. ۸۰ درصد از کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، تلفن همراه هوشمند دارند. صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ می‌توانند از این فرصت بزرگ استفاده کنند و برای نام برند خود از طریق اینترنت و تلفن‌های هوشمند، ارزش آفرینی کنند.
اگر نگاهی به اطرافیانتان بیندازید، می‌بینید که تقریبا همه اعضای خانواده از اینترنت استفاده می‌کنند و عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. مشتریان شما درگیر دنیای مجازی هستند، پس شما نیز باید در این فضا فعالیت کنید. اگر با استفاده از اینترنت برای کسب و کارتان ارزش آفرینی نکنید، سود بسیاری را از دست خواهید داد. در این مطلب، راه‌هایی برای برقراری ارتباط ساده با مشتریان احتمالی و ترویج کسب و کار را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
بازنگری در شبکه‌های اجتماعی شرکت و لیست مخاطبان
به این سوالات پاسخ دهید:
مخاطبان کنونی شما چه کسانی هستند؟مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه دارند؟این مخاطبان با چه مشکلاتی روبرو هستند؟شما چگونه می‌توانید راهی برای حل کردن این مشکلات به آنها ارایه کنید؟چه افرادی را می‌خواهید به لیست مخاطبانتان اضافه کنید؟پاسخ به این سوالات، ایده‌های جدیدی ایجاد می‌کند. از این طریق می‌توانید تعداد مخاطبانتان را افزایش دهید و روش‌های جذابی برای ارزش آفرینی محصولتان پیدا کنید. از تبلیغات هوشمند برای جذب هرچه بیشتر مشتریان احتمالی استفاده کنید. ایمیل‌هایی با محتوای مناسب بنویسید و به مشتریان احتمالی بفرستید. همچنین می‌توانید کمپین‌های مختلفی برای ارزش آفرینی در کارتان راه اندازی کنید.
همچنین به منظور موفقیت در فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی خود همواره مطالب منتشر شده از طریق شبکه‌های اجتماعی‌تان را بازرسی کنید. و سعی کنید همیشه آن را به روز نگه دارید.
باید دانش خود را در زمینه رسانه‌های اجتماعی افزایش بدهید. برای ارزش آفرینی هرچه بیشتر برای برند و محصولتان تلاش کنید. مطالعات اخیر کارشناسان نشان می‌دهد: کارآفرینانی که اجتماعی‌تر هستند، ۸۹ درصد بهتر از سایر افراد، توانمندی ایجاد می‌کنند. همپنین آنها ۴۶ درصد پرنفوذتر هستند و در تصمیم گیری‌ها ۱۶ درصد کاراتر بوده و بهتر عمل می‌کنند.


ارزش آفرینیبه منظور موفقیت در فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی خود همواره مطالب منتشر شده از طریق شبکه‌های اجتماعی‌تان را بازرسی کنید. و سعی کنید همیشه آن را به روز نگه دارید.

به روز رسانی مستمر شبکه‌های اجتماعی
هیچ چیز بدتر از این نیست که وارد صفحه شخصی یک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی شوید و ببینید ماهها و یا سالهاست که به روز رسانی نشده است. این کار به دور از معیارهای ارزش آفرینی برای کسب و کار می‌باشد.
همواره فعال باشید. کار خود را استوار و محکم ادامه دهید. هر مخاطبی، محتوای مناسب خودش را دنبال می‌کند. بنابراین از همه مخاطبان خود انتظار نداشته باشید تمام پیام‌های شما را بخوانند. سعی کنید خبرهای جدید درباره شرکت و محصولاتتان را با مردم به اشتراک بگذارید. و با بهره‌گیری از امکانات موجود برای ارزش آفرینی بیشتر تلاش کنید.
شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ارزش آفرینی چه مفهومی دارد؟ ارزش آفرینی تنها به معنی تبلیغ برای محصول تولیدی شما نیست. به عنوان مثال، کسب و کاری را در نظر بگیذید که در زمینه‌ی تندرستی و تناسب اندام فعالیت می‌کند. در این صورت باید نکات مفیدی را در رابطه با ورزش و سلامتی با مخاطبانتان به اشتراک بگذارد. همچنین اگر کسب و کاری در حوزه امنیت سایبری باشد، بهتر است پیام هایی راجع به امنیت در فضای مجازی منتشر کند. اگر به دنبال ارزش آفرینی هستید، این نکته را به یاد داشته باشید که هدف اصلی کسب و کار شما، بهبود شرایط زندگی مردم است.
تهیه تقویم محتوایی
هیچگاه بدون برنامه و هدف گذاری مشخص، اقدام به تولید محتوا نکنید. فعالیت بدون برنامه، پیشرفت زیادی با خود به همراه نخواهد داشت. در قدم اول باید تصمیم بگیرید که در چه فاصله زمانی، شبکه اجتماعی خود را به روز رسانی خواهید کرد. برای برنامه‌ریزی می‌توانید از تقویم های ساده‌ای مثل گوگل داک و … نیز استفاده کنید. البته برخی از صاحبان کسب و کار، بودجه کافی برای استخدام یک تیم مجرب بازاریابی محتوایی ندارند؛ به همین دلیل از تولید محتوا اجتناب می‌کنند و سرمایه خود را در قسمت‌های دیگری به کار می‌گیرند. اما این کار اشتباه بزرگی است. زیرا با انجام ارزش آفرینی، نسبت به برند و شرکت خود، حس خوبی را در جامعه ایجاد کنید. بنابریان باید محتوای پیام‌هایی را که در مورد کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی منتشر می شود را با دقت مدیریت کنید.
برچسب ها: ارزش آفرینی, بازاریابی, بازاریابی محتوایی, برند, تبلیغات, تقویم محتوایی, رسانه‌های اجتماعی, شبکه‌های اجتماعی, محتوای تبلیغاتی, محتوای شبکه‌های اجتماعی, نام برند

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/764/اصول-ارزش-آفريني-در-کسب-و-کار-از-طريق-رسانه‌هاي-اجتماعي
بستن   چاپ