سیاست و بازاریابی
آیا کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند؟
يکشنبه 2 تير 1398 - 10:16:14
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
آیا کنسول‌های نسل آینده تکرار مکررات هستند؟
٢٦٨
٠
گیم فا / به نظر رییس استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games)، کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و اکس‌باکس اسکارلت تکرار مکررات هستند؛ در ادامه با وب‌سایت خبری ما همراه باشید.
تغییر از نسل هفتم کنسول‌ها به نسل هشتم، چندان نوآورانه و انقلابی نبوده و به نظر می‌رسد که جهش از اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به اکس‌باکس اسکارلت و پلی‌استیشن 5 نیز تفاوت چندانی با آن ندارد. بر اساس صحبت‌های رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز، آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، کنسول‌های نسل آینده در زمینه‌ی تغییر در روش‌های بازی کردن، عمل نوآورانه‌ای را انجام نمی‌دهند.
زمانی که منبع مطبوعاتی Video Games Chronicle از اینابا در مورد برنامه‌های شرکت‌های مایکروسافت و سونی سوال کرد، وی در پاسخ توضیح داد:
مشکلی نیست و مطمئنم که همه چیز به سرعت رو به جلو حرکت خواهد کرد. بازی‌ها از نظر گرافیک پیشرفت خواهند کرد و شاید همه چیز با کوتاهتر شدن زمان بارگذاری آسانتر شود که ویژگی‌های خوبی برای بازی‌بازان محسوب می‌شود، ولی اگر نظر من را می‌خواهید، خیلی صریح می‌گویم که این چیزی بیشتر از تکرار مکررات نیست و به مانند نسل‌های پیشین، چندان جنبه‌ی پیچیده و خلاقانه‌ای را با خود به همراه ندارد.
در گذشته سخت افزار کنسول‌ها شامل تراشه‌های شخصی سازی شده‌ای بود که در رایانه‌های شخصی استفاده و یافت نمی‌شد. امروزه شرکت‌ها از تجهیزاتی که از قبل وجود داشته، استفاده می‌کنند. برای مثال کنسول نینتندو سوییچ از تراشه‌ی تگرا (Tegra) که از قبل در بازار موجود بوده، استفاده می‌کند و دیگر کنسول‌ها نیز از تراشه‌ها و کارت‌های گرافیکی که مشابه آن‌ها را در رایانه‌های شخصی دیده‌ایم، بهره می‌برند و شاید کمی آن‌ها را بروز کنند؛ هیچ‌کدام از این موضوعات دیگر جذاب و منحصر بفرد نیست.
اینابا با اینکه چندان برای کنسول‌های نسل آینده هیجان زده نیست، ولی سرویس گوگل استیدیا و دیگر سرویس‌های ابری، توجه او را جلب کرده‌اند.
و در ادامه توضیح داد:
از نظر من سرویس‌های ابری نوآورانه و متفاوت هستند. استیدیا و دیگر سرویس‌های ابری من را هیجان‌زده می‌کنند و فکر می‌کنم اتفاقات نوآورانه‌ای را با خود به همراه خواهند داشت.
قطعا اینابا و استودیوی پلاتینیوم گیمز، خالقان Bayonetta و Nier: Automata، به ساخت و پورت بازی‌های خود برای پلی‌استیشن 5، اکس‌باکس اسکارلت و نینتندو سوییچ ادامه خواهند داد، ولی به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد همکاری با شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های ابری را نیز در زمان عرضه به بازار دارند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/75907/آیا-کنسول‌های-نسل-آینده-تکرار-مکررات-هستند؟
بستن   چاپ