بازاريابي سياسي - در هفت سال اخير، اينستاگرام به يکي از پرکاربردترين اپليکيشنهاي جهان تبديل شده است. به جرأت ميتوان گفت که اينستاگرام، استفاده از تلفن همراه را در زندگي روزمره مردم دچار تغييراتي کرده است. پس اولين چيزي که به ذهن صاحبان کسب و کار ميرسد، توانايي بهرهگيري از اين نرمافزار براي معرفي محصول و در نتيجه افزايش فروش است. از اين رو 10 نکته کليدي را که براي افزايش فروش در اينستاگرام بايد رعايت شود در ادامه با هم ميبينيم.
10 نکته کليدي براي افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام
1) داشتن مهارت و هنر در انتشار تصاوير
از آنجايي که اينستاگرام همه چيز را در قالب تصوير توصيف ميکند، براي جلب توجه فالورها و افزايش فروش، انتشار تصاويري با کيفيت خوب، اهميت زيادي دارد. پس اگر تصاوير منتشر شده در اينستاگرام شما کيفيت خوبي ندارند، اولين کاري که بايد انجام دهيد تغيير و اصلاح کيفيت تصاوير است.
توجه داشته باشيد که براي گرفتن تصاوير خوب نياز به دوربين حرفهاي و شگفتانگيزي نداريد. با همين گوشيهاي هوشمندي که امروزه در دسترس هستند و کيفيت دوربين بالايي دارند، نيز ميتوان تصاوير با کيفيتي گرفت.
براي داشتن يک تصوير فوقالعاده نکات زير را مد نظر قرار دهيد.
تم مناسبي براي موضوع مورد نظر خود انتخاب کنيد.به طور مداوم و با برنامه پست بگذاريد.عکسهاي زيادي بگيريد. اين خود تمريني براي گرفتن تصاوير بهتر است.همهي تصاوير گرفته شده را در پيج خود قرار ندهيد، دقت داشته باشيد که هدف کيفيت است، نه کميت!تصاوير را ساده ويرايش کنيد.از زواياي مختلف عکسبرداري کنيد و از نور مناسب بهره گيريد.
کيفيت تصاوير اينستاگرام تاثيز به سزايي در افزايش فروش دارد.
در کنار عکاسي ميتوانيد، از ابزارهاي مناسبي براي به تصوير کشيدن هر چه بهتر منظور خود نيز استفاده کنيد. براي مثال با اين ابزارها ميتوانيد عکس نوشتههاي زيبايي ايجاد کرده و نقل قولهاي زيبايي را بر روي عکس بنويسيد. اگر برنامه خاصي براي انتشار پستهاي اينستاگرامي خود نداريد نيز نگران نباشيد. ابزارهاي ديگري نيز در اين مورد وجود دارد. براي مثال، سايتهاي مختلفي وجود دارند که حاوي مجموعهاي از ايدههاي آماده هستند.
2) اجراي مسابقه يا کمپين
مسابقات تقريبا بهترين روش براي افزايش فروش در اينستاگرام هستند. افزايش تعداد فالوورها، شناساندن برند و تعاملات با مردم حداقل مزيت برگزاري مسابقه در اينستاگرام خواهد بود.
سه نوع مسابقه در اينستاگرام برگزار ميشود:
انتخاب برنده بر اساس تعداد لايکها (در اين مسابقه فقط کافي است عکسي که براي مسابقه فرستادهايد، بيشترين لايک را از طرف مردم بدست آورد.)ارسال ايميلمحتواي توليد شده توسط کاربرکه در اين ميان محتواي توليد شده توسط کاربر بيشترين تاثير و استقبال از سوي مردم را دارد. اگر شما نيز در حال تلاش براي يافتن ايدههاي مسابقه هستيد، ميتوانيد مسابقات قبلي رقباي خود را بررسي کنيد و کمپينهاي خود را به بهترين شکل ممکن مديريت کنيد.
3) استفاده از قدرت ويديوها و استوريها
با توجه به اضافه شدن استوري به آپديت جديد اينستاگرام، شما ميتوانيد ويديوهايي را با مخاطبان خود به اشتراک بگذاريد. جالب است بدانيد که با توجه به تحقيقاتي که در آوريل 2015 توسط Locowise انجام شده است تنها 81٫10 % از پستهاي اينستاگرام با فرمت ويديو آپلود ميشوند. براي بيشتر کردن ويديوهاي اينستاگرام پيج خود به عنوان يک فرد حرفهاي نکات زير را مد نظر قرار دهيد :
درست همانند تصاوير، ويديوها را در نور مناسب ضبط کنيد.براي ضبط ويديو از سهپايه براي دوربين يا گوشي هوشمند خود استفاده کنيد.پشت صحنه ويديو را به شکا خاصي طراحي کنيد.از مشتريهاي خود بخواهيد که در حين استفاده از محصولات خريداري شده از برند شما، فيلم تهيه کنند و شما آن را به عنوان پست پيج خود انتشار دهيد.4) دادن اطلاعات و ايدههاي منحصر به فرد به فالورها
يک از دلايل مردم براي تمايل به فالو کردن يک برند در اينستاگرام، ايدههاي جذاب هستند. حقيقت اين است که همه ما دوست داريم، عضو گروهي باشيم که به ما انگيزه حرکت و عمل بدهد.
براي دادن اطلاعات منحصر به فرد لزومي به ارائه تخفيف نيست. شما ميتوانيد موارد زير را به فالورهاي خود پيشنهاد دهيد:
آزمايش يا امتحان رايگان محصولاتشرکت در کمپيننمايش پشت صحنهاي از برند خود از طريق انتشار فيلم و تصاويربراي مثال Intel اغلب تصاوير و ويديوهاي کارکنان خود را به اشتراک ميگذارد که ماجراي تکنولوژي و روياهاي مشتريان خود را بيان ميکنند.
5) توجه به نظرات کاربران براي افزايش فروش
جالب است بدانيد که ميتوانيد از نظرات فالورهاي خود براي بهبود محصول خود بهره گيريد. کامنتها نشان ميدهند که مخاطبان شما برند شما را دوست دارند و دوست دارند با برندتان در تعامل باشند. پس همين امر نيز ميتواند قدمي براي افزايش فروش باشد.
اينکه شما بتوانيد به نظرات به سرعت پاسخ دهيد بسيار مهم است. يعني زمان پاسخگويي به نظرات نبايد بيشتر از 24ساعت باشد. اگر شما به کامنتها دير پاسخ بدهيد، فالورها احساس ميکنند که در اولويت نيستند يا اينکه شما به نظرات آنها اهميتي قائل نيستيد.
در صورتي نيز که کامنتهاي بسياري دريافت ميکنيد و توان پاسخ به آنها را نداريد. ميتوانيد از يک همکار مجازي در بخش پاسخگويي به کامنتها، کمک بگيريد. شما ميتوانيد اين کار را با نرخ بسيار مناسب انجام دهيد.
6) ارسال پيام مستقيم و خصوصي به مخاطبان
گاهي اوقات به منظور رشد کسب و کار، پيام دادن به دهها يا حتي صدها نفر ميتواند وقتگير و کسلکننده باشد ولي در عين حال ميتواند نتيجهاي جدي و ناب به همراه داشته باشد. اما سوال اينجاست که محتواي اين پيام خصوصي چه چيزي بايد باشد؟ توجه داشته باشيد که صداقت در گفتار ميتواند بهترين نتيجه را داشته باشد. در ادامه نمونهاي از اين پيامها را با هم ميبينيم.
با سلام. بخاطر دنبال کردن کسب و کار ما در اينستاگرام از شما قدرداني ميکنيم. دوست داريم آن دسته از تصاوير شما را که مربوط به محصولات هستند، در صفحه خودمان به اشتراک بگذاريم. مخاطبان عزيزي چون شما باعث بيشتر ديده شدن ما ميشوند. اگر تمايل داشته باشيد با آغوشي باز آمادهي همکاري با شما و استفاده از ايدههاي نابتان هستيم.
به ياد داشته باشيد اين يک بازي با اعداد است مردم هرچه بيشتر با شما در ارتباط باشند، شانس موفقيت شما بالاتر است و در نتيجه افزايش فروش محصول شما بيشتر خواهد شد.
7) استفاده از هشتگهاي مناسب بيشتر
برخلاف توييتر و فيسبوک، استفاده از هشتگهاي مناسب سبب افزايش تعامل با کاربران اينستاگرام ميشود. در نتيجه سعي کنيد از هشتگهاي قابل استفاده براي تصاوير و ويديوهاي خود نهايت استفاده را داشته باشيد.
اگر مطمئن نيستيد که بايد از چه هشتگي استفاده کنيد ميتوانيد هشتگ صفحات رقباي خود را بررسي کنيد. يا از هشتگهاي پرکاربد مرتبط براي اين کار بهره بگيريد. همچنين ميتوانيد بررسي کنيد که مخاطبان شما، براي ديدن مطالب محبوبشان بيشتر از چه هشتگهايي استفاده ميکنند.
8) لينک اينستاگرام به سايت يا فروشگاه اينترنتي برند
با توجه به اينکه هدف شما از فعاليت در اينستاگرام افزايش فروش است، پس بايد راهي براي برقراري هر چه آسانتر ارتباط ميان خود و مشتريانتان فراهم کنيد. قرار دادن لينک سسايت يکي از اين راههاست. ميتوانيد لينک خود را در قسمت بيو پيج اينستاگرام برندتان قرار دهيد. زيرا در غير اين صورت مخاطبان شما راهي براي خريد محصول مورد نظر خود نخواهند داشت. سعي کنيد لينکي که براي دسترسي آسان افراد علاقمند، قرار ميدهيد، کوتاه و قابل خواندن باشد.
9) استفاده از تاثيرگذاران
استفاده از تاثيرگذاران يکي از راههاي اصلي براي رشد فالورها و افزايش فروش در اينستاگرام است. هنگام جستجو براي يافتن افراد مناسب، سعي کنيد از افرادي با تعاملات بالا بهره گيريد.
10) استفاده از زبان اينترنت
اينترنت يک زبان جديد است و چيزي بيشتر از علامتهاست. اين زبان سرشار از زبان ايموجيها است. با نصب صفحهکليد ايموجيها، استفاده از شکلکها در اينستاگرام نيز فراگير شد. بنابراين سعي کنيد از ايموجي مرتبط در تعاملات خود با مخاطبان استفاده کنيد. نتيجه تجزيه و تحليل 2500 پست اينستاگرام نشان ميدهد که “قلب” بيشترين کاربرد را در تعاملات کاربران دارد.
در مجموع ميتوان گفت که استفاده از اينستاگرام ميتواند راه موثري براي افزايش فروش کسب و کارتان باشد. بنابراين استفاده از پتانسيل اين شبکه براي بهبود و افزايش فروش محصولات خود را فراموش نکنيد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/758/افزايش-فروش-از-طريق-مشتريان-اينستاگرام