سیاست و بازاریابی
پژو 2008 با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزل رونمایی شد
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 14:03:29
سیاست و بازاریابی - یکی از پرفروش‌ترین محصولات پژو در بازار جهانی، از سال آینده به بازار خودروهای برقی اضافه می‌شود. نسل جدید پژو 2008، مثل گذشته با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هم عرضه خواهد شد.

برای مردم ایران، پژو 2008 با عنوان یک رویای قدیمی و از دست‌رفته شناخته می‌شود. خودرویی که قرار بود با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان تولید شود و نمونه‌ای از یک محصول اروپایی قابل خرید در ایران باشد. البته این پروژه، رنگ واقعیت نگرفت و علاوه‌بر قیمت فراتر از انتظار برای 2008، خودروی مذکور با موج جدید تحریم‌های امریکا در سال 97، از چرخه‌ی تولید صنعت ایران، خارج شد. درعوض، استقبال خوبی از پژو 2008 در بازار جهانی صورت گرفت؛ چراکه محصولی کامپکت با شباهت به کراس‌اورهای شهری، همراه قیمت مناسب و شرایط فنی قابل‌قبول بود.
با الهام از طراحی نسل جدید پژو 208 که سال 2019 رونمایی شد؛ مدل 2008 هم تغییر چهره داد و امروز با نسل دوم، به نمایش گذاشته شد. این محصول، حالا از زبان طراحی مدرن پژو پیروی می‌کند که تأکید زیادی بر چیدمان خاص در چراغ‌های جلو دارد. پژو 2008، مشابه 208 و 508، دارای سه نوار LED با طرح عمودی در داخل کاسه چراغ اصلی است؛ ضمن‌اینکه همراه‌با خطی باریک از نور LED در طرفین سپر، ارائه می‌شود. حالت سه‌گانه در چراغ‌های عقب هم دیده می‌شود؛ اما در مقایسه با مدل قبلی، لوکس‌تر و ارزشمند‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدید پژو 2008، کمی بزرگ‌تر شده است و همراه‌با 14 سانتی‌متر افزایش طول بدنه، تولید خواهد شد.
بهبود اندازه‌ها در پژو 2008، منجر به افزایش فضای جلوی زانو برای سرنشینان عقب شده است. حالا، افرادی با قد 180 سانتی‌متر هم، راحتی نسبی در صندلی‌های عقب خواهند داشت. این شرایط، بر صندوق بار نیز تأثیر مثبت گذاشته است؛ به‌طوری‌که 434 لیتر فضای مفید وجود دارد. مشابه نسل جدید 208، طراحی داخلی 2008 هم فراتر از یک خودروی اقتصادی و شهری به نظر می‌رسد. چیدمان نمایشگرهای دیجیتال روی داشبورد و پشت فرمان، بالاتر از معمول است تا علاوه‌بر ظاهر مدرن، طراحی خلاقانه و دید بهتر داشته باشند. در مدل‌های آپشنال، نمایشگر لمسی 10 اینچ، همراه جدیدترین سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای با رابط‌های اپل‌کارپلی و اندروید اتو وجود دارد؛ ضمن‌اینکه نمایش اطلاعات روی صفحه دیجیتال پشت فرمان هم، به‌لطف فناوری i-Cockpit پژو، حالت سه‌بعدی خواهد داشت.
برخلاف محصولات کیا و هیوندای ، ظاهر داخلی و خارجی مدل‌های مختلف پژو 2008 با پیشرانه‌ی احتراقی یا برقی، تفاوت خاصی ندارند. در نسخه‌ی تمام‌الکتریکی، یک موتور برقی با قدرت 136 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر نصب شده است که همراه باتری‌هایی به ظرفیت 50 کیلووات ساعت، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت 312 کیلومتر خواهد داشت. شارژرهای 100 کیلووات که امروزه در بسیاری نقاط اروپا و امریکا وجود دارند، پس از 30 دقیقه باتری‌های 2008 را به 80 درصد ظرفیت می‌رسانند. پژو برای باتری‌های این خودرو ، گارانتی 8 سال یا 160 هزار کیلومتر با حفظ 70 درصد ظرفیت ذخیره انرژی، ارائه می‌کند.


گزینه‌های قابل انتخاب برای علاقه‌مندان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، تنوع زیادی دارند. نمونه‌های بنزینی، مجهز به پیشرانه‌ی 1.2 لیتر، با قدرت‌های 100، 130 یا 155 اسب‌بخار عرضه می‌شوند. نسخه‌‌ی دیزلی با پیشرانه‌ی 1.5 لیتر هم، با قدرت 100 یا 130 اسب‌بخار تولید خواهد شد.
فهرست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی، برای خریداران مدل‌های مختلف پژو 2008 وجود دارد. کروز کنترل هوشمند، همراه‌با هشدار خروج از خط، می‌تواند با فناوری کمک‌راننده به تصحیح زاویه‌ی فرمان در جهت مانور بین خطوط بپردازد. دیگر آپشن‌های ایمنی، مثل هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تغییر زاویه‌ی یا شدت نور چراغ‌ها نیز، امکانات قابل سفارش برای پژو 2008 هستند. برنامه‌ی فروش و قیمت نهایی نسل جدید پژو 2008 با پیشرانه‌های مختلف، اواخر سال 2019 اعلام خواهد شد. بعضی رسانه‌ها، آستانه قیمت نمونه‌‌ی تمام‌برقی را در حدود 31 هزار یورو (معادل 35 هزار دلار) پیش‌بینی کرده‌اند. ارزان‌ترین مدل با پیشرانه‌ی بنزینی 100 اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی هم، احتمالا قیمتی حدود 16 هزار دلار خواهد داشت.
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">
Peugeot 2008 e-2008</h4>">


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/75532/پژو-2008-با-پیشرانه-برقی،-بنزینی-و-دیزل-رونمایی-شد
بستن   چاپ