سیاست و بازاریابی
5 راز شبکه‌هاي اجتماعي براي کارآفرينان
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 2:49:32 PM
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
بازاريابي سياسي - براي موفقيت در بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي بايد با راز شبکه‌هاي اجتماعي آشنا باشيد. هر چند اين رازها براي متخصصان پرتجربه پوشيده نيست اما شما به عنوان يک تازه کار ممکن است با اصول آن‌ها آشنايي نباشيد. اما جالب است بدانيد که با آشنايي و عمل به اين رازها در مديريت استراتژيک شبکه‌هاي اجتماعي خود به موفقيت‌هاي بزرگي دست خواهيد يافت. معمولا افراد کم تجربه به اشتباه، بازاريابي از طريق شبکه‌هاي اجتماعي را صرفا انتشار چند مطلب و عکس ساده در شبکه‌هاي اجتماعي تصور کنند. اما در عمل اصولي فراتر از اين براي استراتژي شبکه‌هاي اجتماعي مورد نياز است.
شبکه اجتماعي خوب، عملکرد تاثيرگذاري داشته و رابطه عميقي با مخاطبان برقرار مي‌کند. از سوي ديگر نيز معمولا کسب و کارها با ارائه خدمات و محصولات مناسب، کيفيت زندگي افراد را بهبود مي‌بخشند. از اين رو شبکه‌هاي اجتماعي نيز بايد به سمت افزايش کيفيت زندگي مخاطبان پيش روند. در ادامه چند مورد مهم از راز شبکه‌هاي اجتماعي را برايتان گردآوري کرده‌ايم. با عمل کردن به اين رموز مي‌توانيد مزيت رقابتي منحصر به فردي در ميان رقباي خود کسب کنيد.
5 راز شبکه‌هاي اجتماعي براي کارآفرينان و صاحبان کسب و کار
1) شناخت کامل کسب و کار
بيشتر بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي يک اصل مهم را ناديده مي گيرند. اين اصل مهم داشتن شناخت کامل از کسب و کار است. بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي بايد نقاط ضعف و قوت و چشم انداز مطلوب کسب و کار مورد فعاليت خود را شناسايي کنند. داشتن شناخت کاملي از نقاط ضعف و قوت، نه تنها در شبکه‌هاي اجتماعي، بلکه همه جنبه‌هاي کسب و کار را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
براي موفق شدن در شبکه‌هاي اجتماعي، بايد نکات زير را شناسايي و تحليل کنيد:
هدف از عضويت در شبکه‌هاي اجتماعيشناسايي مخاطبان هدفشناسايي محتواي جالب و جذاب براي اين مخاطبانشناسايي زمينه‌هايي که در آن مهارت کافي داريد.شناسايي روش‌هاي توليد محتوا، به صورتي که متناسب با شخصيت، فرهنگ و ظرفيت اعضاي تيم شما باشد.پس از ارزيابي اين موارد، امکان راه اندازي يک پيج در رسانه‌هاي اجتماعي و برنامه ريزي براي توليد محتوا، ميسر خواهد بود. اگر نکات گفته شده بررسي نشوند، شيوه‌هاي شما مشابه بسياري از رقيبانتان خواهد بود که کورکورانه از الگوي شبکه اجتماعي ساير شرکت‌ها را پيروي مي‌کنند. اما با شناخت درست از کسب و کار مي‌توان اشتراکات زيادي بين نکات قوت شرکت و خواسته مشتريان ايجاد کرد.
2) برنامه ريزي براي توليد محتوا
فعاليت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي بايد مشابه و هم راستا با ساير جنبه‌هاي کسب و کار باشد. لازم به ذکر است که معمولا در قسمت‌هاي عملياتي، يک فرآيند مشخص براي ارائه محصول يا خدمات انجام مي‌گيرد. در امور مالي نيز يک برنامه سالانه جامع تعريف مي‌شود و بازرسي‌هاي روزانه و هفتگي براي صورت‌هاي مالي انجام مي‌گيرد. در قسمت فروش نيز اهداف و برنامه‌هاي اجرايي به منظور رسيدن به موفقيت تعريف مي‌شوند.
براي موفقيت در شبکه‌هاي مجازي بايد برنامه‌ريزي و مقاصد معيني تعريف شود. اولين قدم قبل از شروع فعاليت در شبکه‌هاي مجازي و استخدام تيم بازاريابي شبکه اجتماعي، تبيين برنامه سالانه و ساز و کاري براي تحليل آمار شرکت مي‌باشد.
براي توليد محتواي سالانه نير بايد برنامه‌ريزي انجام گيرد. شيوه‌ي توليد محتوا نيز بايد مشخص شود. همچنين بايد پلاني براي زمان‌بندي به اشتراک گذاري محتوا، تعريف شود. اين اطلاعات از طريق ابزارهاي بازاريابي اتوماتيک به راحتي بدست مي‌آيند.
براي موفقيت استراتژي بازاريابي خود بايد روند بازاريابي شبکه اجتماعي خود را تحليل کنيد. آمارهاي مختلف را با هم مقايسه کنيد. بازخوردهاي مثبت را شناسايي کرده و کسب وکارتان را در اين مسير پيش ببريد.
3) تعامل سازنده
نظراتي را که مخاطبان زير پست‌هاي کسب و کار شما قرار مي‌دهند، جدي بگيريد. اين نکته را مي‌توان راز شبکه‌هاي اجتماعي دانست زيرا راهي براي تعامل سازنده با مخاطبان مي‌باشد. از سوي ديگر نيز سعي کنيد به نظرات مخاطبان در شبکه‌هاي مجازي، شخصا پاسخ دهيد. هر چند اين کار زمان و نيروي زيادي را به خود اختصاص مي‌دهد، ولي تاثير خيلي زيادي در موفقيت کسب و کار دارد.
علايق مخاطبانتان را شناسايي کنيد. برايشان ايميل‌هايي در حوزه کسب و کار ارسال کنيد. به ياد داشته باشيد که اختصاص زمان کافي براي تعامل سازنده با تک تک مخاطبان، برند شما را محبوب‌تر خواهد کرد.
4) مسيريابي براي رسيدن به موفقيت
پست‌هاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي خود را به صورت سالانه و ماهانه بررسي کنيد و پست‌هايي که در شبکه اجنماعي بيشترين بازخورد را داشته‌اند شناسايي کنيد. دانستن اينکه چه محتوايي مناسب با کسب و کار شماست، استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي شما را تقويت مي‌کند. شناسايي روش توليد محتوا و پست‌هايي که بيشترين استقبال را داشته اند، به شکل مداوم تکرار کنيد. سعي کنيد از انتشار محتوا و مطالبي که بازخورد مثبت زيادي نداشته‌اند نيز خودداري کنيد. با انجام اين کار، عملکرد سالانه شما رفته رفته بهبود خواهد يافت.
5) برقراري تماس تلفني
حداقل براي يک بار در سال هم که شده به پايگاه داده مشتريان سر بزنيد. و با مشتريان وفادار خود تماس تلفني برقرار کنيد. از آنها بخواهيد صفحه شما را در شبکه‌هاي اجتماعي دنبال کنند. پست‌هاي شما را در صفحه شخصي خود به اشتراک بگذارند. با انجام اين عمل، تعداد زيادي از مشتريان که عضو مخاطبان شبکه اجتماعي شما نيستند نيز شناسايي مي‌شوند. با اين روش آنها به مخاطبان شما افزوده مي‌شوند و به اعضايي فعال تبديل مي‌شوند. به ياد داشته باشيد که پرسيدن کليد موفقيت است و به توسعه شبکه اجتماعي کسب و کارتان کمک زيادي خواهد کرد. جالب است بدانيد که اين راز شبکه‌هاي اجتماعي، بسيار هوشمندانه است. با عمل کردن به اين راز شبکه‌هاي اجتماعي خدمت‌رساني به مشتري، مديريت فروش و توسعه شبکه اجتماعي در کنار هم محقق مي‌شوند.

برچسب ها: استراتژي بازاريابي, بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي, بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي, راز شبکه‌هاي اجتماعي, رسانه‌هاي اجتماعي, شبکه‌هاي اجتماعي

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/754/5-راز-شبکه‌هاي-اجتماعي-براي-کارآفرينان
بستن   چاپ