سیاست و بازاریابی
سلاح AMD برای شکست اینتل و انویدیا چیست؟
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 22:10:02
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
سلاح AMD برای شکست اینتل و انویدیا چیست؟
١٠
٠
دیجیاتو / AMD با رونمایی از چیپ های قدرتمند و کارآمد به ویژه پردازنده گیمینگ 16 هسته ای تحسین بسیاری را برانگیخت اما این تنها بخشی از داستان دنباله دار این کمپانی است و در آینده شاهد حضور پررنگ و نامحسوس آنها در کنارمان خواهیم بود.
AMD در کنفرانس E3 شعار «قلمروی جدید گیم» را سر لوحه خود قرار بود و از کارت های گرافیک جدید با معماری Navi و پردازنده های دسکتاپ نسل سوم رایزن رونمایی کرد. این شرکت در قلمروی جدید خود روی توسعه یک معماری میان پلتفرمی تمرکز کرده و با همین حربه اینتل و انویدیا را پشت سر خواهد گذاشت.
استراتژی AMD استفاده از شهرت دیگر شرکت‌ها است
رادئون در همه جا
شعار جدید AMD برای کارت های گرافیک رادئون در همه جا است که شاید چند سال پیش اغراق آمیز به نظر می رسد اما کمپانی مذکور امروز در آستانه عملی سازی آن قرار گرفته است.
استقبال کاربران از فورتنایت در پلتفرمهای مختلف موبایل، پی سی و کنسول بار دیگر این سوال را به ذهن استودیوها و شرکت های سخت افزاری انداخت که چگونه می توان یک بازی را در همه پلتفرم ها با تجربه ای مشابه و همزمان اجرا کرد. AMD معماری گرافیک جدید Navi را بر مبنای پاسخ به این سوال طراحی کرده و مزیت اصلی آن هم در مقیاس پذیری نهفته است.
این شرکت مدعی است تنوع بالای پردازنده ها و کارت های گرافیک دست آنها را در ایجاد چنین پلتفرمی باز گذاشته است. همین حالا هم محصولات آنها در کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس جا خوش کرده است. در واقع قابلیت سفارشی سازی محصولات AMD باعث همکاری شرکت های نظیر گوگل، سونی و مایکروسافت با آنها شده است.
تکیه بر شهرت دیگران
اغلب گیمرها با انویدیا و اینتل آشنایی دارند اما AMD به عنوان یک برند مستقل از نظر شهرت به پای آنها نمی رسد. هرچند سری RTX کمتر از حد انتظار مورد استقبال قرار گرفت اما بازار کارت های گرافیک در پی سی هنوز هم در دست انویدیاست. در لپ تاپ ها هم تولید کنندگان ترجیح می دهند تنها در محصولات میان رده و اقتصادی از کارت های AMD استفاده کنند.
با این حال AMD با معرفی پردازنده های دسکتاپ نسل سوم رایزن و به ویژه مدل 3950X با 16 هسته، 32 رشته و 72 مگابایت کش توانایی متخصصان خود در توسعه چیپ ها قدرتمند را به رخ اینتل کشید. علاوه بر این کارت های گرافیک رادئون RX 5700 و رادئون RX 5700 XT نیز بر پایه معماری جدید Navi و برای برهم زدن آسایش انویدیا طراحی شده اند. گرافیک رادئون
از طرف دیگر این شرکت در حال پررنگ جای پای خود در عرضه کنسول ها و سرویس های گیمینگ است. AMD قبلا تراشه های خود را به قلب ایکس باکس و پلی استیشن برده و گوگل هم با معرفی سرویس استریم گیم استیدیا اعلام کرد که در آن از سخت افزارهای سفارشی AMD بهره خواهد برد.
از طرف دیگر هفته گذشته شاهد عقد قرارداد راهبردی بلندمدتی بودیم که امکان استفاده از فناوری ها و پتنت های رادئون را در اختیار سامسونگ قرار می دهد. بنابرین در آینده نزدیک پای پردازنده های AMD به میلیون ها موبایل نیز باز خواهد شد. در نهایت می توان به همکاری نزدیک آنها با اپل اشاره کرد که ممکن است به استفاده از محصولات AMD در Project Catalyst برای اجرای اپلیکیشن‌های iOS روی مک او اس منجر شود.
AMD به لطف امضای قرار داد با سامسونگ به منبع درآمدی سرشار دست پیدا می کند
همانطور که می بینید AMD به خودی خود چندان برند شناخته ای نیست اما به لطف معماری میان پلتفرمی و همکاری دیگر شرکت ها در حال گسترش قلمروی خود است. انویدیا اما با در پیش گرفتن مسیری کاملا مخالف روی برند خود تمرکز کرده است؛ برای مثال می توان به راه اندازی سرویس استریم بازی «جی فورس نو» یا نرم افزارها و دستگاه های شیلد اشاره کرد.
شاید گیمرها و کاربران عادی حاضر به خرید دستگاه های تحت برند AMD نباشند اما در آینده نزدیک از محصولات این شرکت برای بازی استفاده خواهند کرد، حتی بدون اینکه بدانند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/74894/سلاح-AMD-برای-شکست-اینتل-و-انویدیا-چیست؟
بستن   چاپ