سیاست و
بازاریابی - به دلیل جریمه 5 ثانیهای سباستین فتل، گرندپری کانادا 2019 با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید؛ فتل و لکلرک در ردههای دوم و سوم ایستادند.
سباستین فتل و فراری اولین پیروزی فصل 2019 فرمول یک را در گرندپری کانادا، پس از جریمه پنج ثانیهای ناظران به لوئیس همیلتون و مرسدس AMG پتروناس واگذار کردند. فتل که در مرحله تعیین خط به پول پوزیشن دست یافته بود، از ابتدای مسابقه تا پایان پیشتازی را در اختیار داشت. درحالیکه که راننده آلمانی فراری اولین فردی بود که از خط پایان گذشت، اما عنوان قهرمانی باز هم به راننده خوششانس مرسدس بنز رسید؛ پس از همیلتون و فتل، چارلز لکلرک در جایگاه سوم گرندپری کانادا ایستاد. به این ترتیب همیلتون پنجمین پیروزی پیدرپی فصل خود را به دست آورد تا رکورد پیروزیهای مرسدس بنز پس از هفت مرحله همچنان حفظ شود.
رقابت با استارت خوب رانندگان ابتدایی آغاز شد و از همان ابتدا شاهد فشار لوئیس همیلتون برای رفتن به جایگاه نخست بودیم. اما تلاشها برای سبقت گرفتن از فتل حاصلی در بر نداشت. داغ شدن ترمز خودروی لندو نوریس ، منجر به ذوب شدن تعلیق عقب و درنهایت کنار رفتن راننده تیم مکلارن از مسابقه شد.
درحالیکه استراتژی فراری در مراحل قبلی به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده بود، با وجود سریعتر بودن لکلرک اما باز هم راننده جوان موناکویی به نفع فتل قربانی شد. فراری تلاش میکرد تا برای پایان دادن به ناکامیهای گذشته، از راننده باتجربه خود در مقابل همیلتون حمایت کند؛ اما استراتژی فراری در پایان به نتیحه مطلوب نرسید.
مقالههای مرتبط:
فرمول یک موناکو 2019 با قهرمانی همیلتون به پایان رسید فرمول یک اسپانیا با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید
در اواسط مسابقه فتل اشتباه خطرناکی کرد و به داخل چمنهای اطراف پیست رفت، ولی به سرعت به داخل مسیر برگشت و همچنان جلوتر از همیلتون قرار گرفت. همیلتون در رادیو اعلام کرد که بازگشت فتل به داخل پیست خطرناک بود و باید توسط ناظران مسابقه بررسی شود. همین موضوع باعث شد تا پس از چند دقیقه، ناظران پنج ثانیه جریمه برای سباستین فتل منظور کنند. به این ترتیب همیلتون برای قهرمانی نیاز داشت تا تنها در فاصله پنج ثانیهای از فتل به حرکت خود ادامه دهد. تصمیم ناظران با اعتراض فتل در رادیو ادامه داشت اما تغییری در نتیجه ایجاد نشد.
در پایان الکس آلبون ، راننده تیم تورو روسو هم نتوانست مسابقه را به پایان ببرد و در دور 59 از مسابقه خارج شد. دورهای پایانی مسابقه با تلاش فتل برای فاصله گرفتن از همیلتون ادامه یافت، اما این تلاشها به نتیجه دلخواه نرسید. به این ترتیب فتل اولین رانندهای بود که از خط پایان گذشت و همیلتون و لکلرک با فاصله کمی از او با پرچم شطرنجی روبهرو شدند.
لوئیس همیلتون از تیم مرسدس توانست با ثبت زمان 1 ساعت و 29 دقیقه و 7/084 ثانیه در گرندپری فرمول یک کانادا 2019 به پیروزی برسد. سباستین فتل با اختلاف 3/658 ثانیه در رده دوم قرار گرفت و چارلز لکلرک نیز با 4/696 ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. نکته جالب در انتهای مسابقه، اعتراض شدید فتل به رای ناظران مسابقه و پارک کردن خودروی خود درکنار خودروهای سایر رانندگان بود. فتل همچنین در حرکتی جالب، تابلوی جایگاه نخست را از روبهروی خودروی همیلتون برداشت تا اعتراض خود را به مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کند. والتری بوتاس، راننده مرسدس بنز توانست رکورد سریعترین دور مسابقه را با 1 دقیقه و 13/078 ثانیه به نام خود ثبت کند؛ سباستین فتل نیز بهعنوان راننده روز انتخاب شد.
رتبه | راننده | امتیاز |
---|
1 | لوئیس همیلتون | 162 |
2 | والتری بوتاس | 133 |
3 | سباستین فتل | 100 |
4 | مکس وشتاپن | 88 |
5 | چارلز لکلرک | 72 |
6 | پیر گسلی | 36 |
7 | کارلوس ساینز | 18 |
8 | دنیل ریکیاردو | 16 |
9 | کوین مگنوسن | 14 |
10 | سرجیو پرز | 13 |
هماکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و سباستین فتل به ترتیب با 162 و 133 و 100 امتیاز در ردههای اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس AMG پتروناس با 295 امتیاز پیشتاز است و فراری و ردبول با 172 و 124 امتیاز، آن را تعقیب میکنند.
رتبه | تیم | امتیاز |
---|
1 | مرسدس AMG پتروناس | 295 |
2 | فراری | 172 |
3 | ردبول | 124 |
4 | مکلارن | 30 |
5 | رنو | 28 |
6 | ریسینگ پوینت | 19 |
7 | تورو روسو | 17 |
8 | هاس | 16 |
9 | آلفا رومئو | 13 |
10 | ویلیامز | 0 |
مرحله هشتم فرمول یک 2019، دو هفته آینده در فرانسه برگزار خواهد شد. در پایان میتوانید لحظات حساس گرندپری کانادا را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.
دانلود 360P 720P
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/72621/فرمول-یک-کانادا-2019-با-پیروزی-همیلتون-پایان-یافت