سیاست و
بازاریابی - لامبورگینی نسخهای مفهومی از هوراکان را معرفی کرد. این نسخه استراتو نام دارد و فقط یک دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
شاید شنیدن نام سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانهی قدرتمند شما را بهیاد خودرو آفرود تمامعیار بیندازد؛ اما این مشخصاتی است که سوپراسپرت ساخت لامبورگینی هم در خود دارد. سوپراسپرتهای لامبورگینی در تونل باد شکل میگیرند و چندان پیش نمیآید که از جاده خارج شوند. بااینحال، لامبورگینی این احتمال را نیز از قلم ننداخته و سوپراسپرت مفهومی با قابلیت آفرود را رونمایی کرده است.
نام این خودرو هوراکان استراتو است (Sterrato) و گِلگیرهای متفاوت و چراغهای سقفی و سیستم تعلیق جدیدِ با ارتفاع بیشتری دارد تا بتواند در مسیرهای خاکی نیز حرکت کند.
در زیر کاپوت، استراتو از همان پیشرانه ی 5.2 لیتری V10 تنفسطبیعی استفاده میکند که میتواند 640 اسببخار قدرت تولید کند. در این خودرو، برای کنترل قدرت ارسالی به چرخها از کامپیوتر پیشرفتهای بهنام LDVI استفاده شده است. این کامپیوتر کنترل سیستم چهارچرخ محرک و سیستم چهارچرخ فرمانپذیر و سیستم توزیع گشتاور را در دست دارد و حتی میتواند حرکت بعدی راننده را نیز پیشبینی کند.
لامبورگینی در این مدل LDVI را برای کاربری آفرود دوباره تنظیم کرده تا خودرو چسبندگی بیشتری داشته باشد. این شرکت خودروساز مشهور محصول مفهومی جدید خود را ازنظر سختافزاری نیز ارتقا داده است؛ بهطوریکه سیستم تعلیق جدید 47 میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد. همچنین،محورهای جلو و عقب تعویض شدهاند و با تعویض رینگهای 20 اینچی جدید، عرض خودرو در جلو و عقب 30 میلیمتر افزایش پیدا کرده است. لاستیکهای استراتو نیز از انواع خاصی هستند.
لامبورگینی در زیر بدنه ابتدا سینی نصب کرده تا از برخورد اجسام به زیر خودرو جلوگیری شود. این صفحهی محافظ بهجز قابلیت حفاظتی، نقش دیفیوزر را نیز بازی میکند. در جلو خودرو، از تقویتکنندهی آلومینیومی استفاده شده و بدنه نیز در بخشهای پیشرانه و ورودیهای هوا از نوع کامپوزیت تقویتشده است. افزونبراین، در برخی نقاط از محافظهای فیبرکربنی بهره گرفته شده است.
مقالههای مرتبط:
نبرد برفی لامبورگینی اونتادور SVJ و شاسیبلند LM002 لامبورگینی هوراکان Super Trofeo Evo Collector رونمایی شد
برای افزایش ماندگاری خودرو در مسیرهای خارج جادهای، لامبورگینی از چراغهای سقفی LED و چراغهای اضافی روی کاپوت استفاده کرده که آنها هم از نوع LED هستند. بهگفتهی سازنده، درون استراتو نیز مانند خودروهای آفرودی است و از رولکیج تیتانیومی برخوردار است. صندلیهای فیبرکربنی اسپرت کمربند ایمنی چهارنقطهای دارند و کف خودرو نیز از آلومینیوم ساخته شده است. با وجود این توضیحات، متأسفانه تصاویری از کابین استراتو در دست نیست.
درحالحاضر، لامبورگینی هوراکان استراتو بهعنوان طرح مفهومی مطرح است و هیچ برنامهای برای تولید آن وجود ندارد؛ اما بعید نیست درصورت ابراز تمایل مشتریان، لامبورگینی چنین خودرویی تولید کند. لامبورگینی قبلا مدل آفرودی LM002 و جدیدا نیز شاسیبلند اوروس را روانه بازار کرده و بهاحتمال فراوان برنامهای هم برای تولید سومین محصول آفرودی خود خواهد داشت.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/72117/مدل-مفهومی-و-آفرود-لامبورگینی-هوراکان-استراتو-رونمایی-شد