سیاست و بازاریابی
چینی‌ها امپراطور بازار تولید دستیارهای هوشمند خانگی هستند
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 21:05:28
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
چینی‌ها امپراطور بازار تولید دستیارهای هوشمند خانگی هستند 4
٥
٠
شهر سخت افزار / این روزها داستان مشکلات چین و امریکا بیش از هر زمان دیگری دورو بر ما شنیده می‌شود. در یکی از جدیدترین حوزه‌های رقابت، آمار منتشر شده از سوی یک موسسه معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد چینی‌ها در سال گذشته توانسته‌اند بیش از 5 برابر بیشتر در حوزه دستیارهای هوشمند بازار پیشرفت داشته باشند و گوشی سبقت را از همه رقبای خود ربوده‌اند.
دستیارهای هوشمند خانگی به دلیل اینکه می‌توانند بسیاری از کارهای ما در منزل مدیریت کرده و با اتصال به دیگر دستگاه‌های هوشمند تا حد زیادی برنامه‌های ما را مدیریت کرده و به زندگی نظم و ترتیب ببخشند، این روزها با سرعت در حال گسترش در کشورهای مختلف هستند.
اما گزارش موسسه معتبر Canalys نشان می‌دهد شرکت‌های چینی تنها در طول سه ماهه ابتدایی سال 2019 توانسته‌اند سهم خود از این بازار را دو برابر کنند و در حالت کلی با پایان دوره سه ماهه ابتدایی سال 2019 به آمار فوق‌العاده و سهم 51 درصدی از این بازار دست پیدا کنند.
این گزارش نشان می‌دهد که تعداد 10.4 میلیون دستگاه، اسپیکر هوشمند خانگی در چین به فروش رفته که بسیاری از آن‌ها در برنامه‌های ویژه فروش با پیشنهادهای جذاب بوده است.
در این زمینه غول اینترنتی چینی، شرکت Baidu توانسته به لطف اسپانسرشیپ انحصاری که با تلویزیون ملی چین، CCTV دارد قسمت اعظمی از فروش خود را در دوره تعطیلات سال نوی چینی به دست آورد و تنها در همین مدت سه ماهه بتواند در حدود 16 درصد از کل فروش جهانی این محصولات را نصیب خود کند.
بنابر گزارش Canalys این شرکت تنها در این مدت بیش از 3.3 میلیون اسپیکر هوشمند فروخته است که با این اوصاف تنها آمازون با دستیار الکسا که 4.6 میلیون دستگاه فروش داشته و گوگل با دستیار هوشمند خانگی خود و فروش 3.5 میلیون دستگاه در رتبه‌های بالاتر از آن قرار دارند.
در ادامه لیست رتبه‌بندی شرکت‌های تولید کننده این محصولات می‌توانیم نام‌هایی مانند علی بابا و شیائومی را نیز ببینیم که هر دو به آمار بسیار نزدیک به Baidu و تقریبی 3.2 میلیون دستگاه دست پیدا کرده‌اند که بیشتر این محصولات مانند Baidu در فروش‌های ویژه سال نوی چینی صورت گرفته است.
اما در انتهای جدول نیز عبارت Other را می‌توان دید که بدان معناست که محصولات شرکت‌هایی مانند اپل با HomePod فروش بسیار اندکی داشته‌اند و نتوانسته‌اند بخش قابل توجهی از مشتریان را به سمت خود جذب نمایند.
نکته مهم دیگر تغییر نگرش کاربران چینی به استفاده از این دستگاه‌ها است و در این گزارش آمده است که چینی‌ها در سه ماهه گذشته با خرید 10.6 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند خانگی، به مراتب علاقه بسیار بیشتر از امریکایی‌ها به این حوزه نشان داده‌اند که در این مدت 5 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را خریداری کرده‌اند.
میزان سهم امریکایی‌ها از بازار دستیارهای هوشمند خانگی نیز از 44 درصد در سه ماهه نهایی سال 2018 حالا به 24 درصد رسیده که نشان می‌دهد کاربران چینی به این محصولات بسیار بیشتر علاقمند شده‌اند. در حالت کلی نیز این دسته از محصولات در سراسر دنیا تا 131 درصد افزایش فروش داشته‌اند که نشان از افزایش توجه و علاقمندی کاربران به آنها دارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/70753/چینی‌ها-امپراطور-بازار-تولید-دستیارهای-هوشمند-خانگی-هستند
بستن   چاپ