سیاست و بازاریابی
شیپور و همراه مکانیک از سرویس کارشناسی خودرو رونمایی کردند
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 15:13:02
سیاست و بازاریابی - هدف از سرویس جدید کارشناسی خودرو شیپور و همراه مکانیک، فراهم کردن معامله‌ای مطمئن و به‌صرفه در بازار خودروهای دست دوم است.

شب گذشته و طی رویدادی با حضور اصحاب رسانه‌، مدیران ارشد و اجرایی سرویس‌های شیپور و همراه سرویس گرد هم آمدند تا از رونمایی سرویس جدید خود خبر دهند. در ابتدای رویداد، رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور به‌طور اختصار، گزارشی از فعالیت‌های شیپور و چشم‌انداز‌های پیش‌روی این سرویس داد. سرویس خرید و فروش اجناس شیپور از سال 1390 آغاز به کار کرده است و درحال حاضر یکی از پرترافیک‌ترین وب‌سایت‌های داخلی محسوب می‌شود. مدیرعامل شیپور درخصوص ورود جدی‌تر به حوزه‌ی خرید و فروش خودرو گفت: شیپور از سال گذشته در بازار خودرو متمرکز شده است. این بازار درحال حاضر از مشکلاتی رنج می‌برد که می‌توان به نبود شفافیت کافی در آن اشاره کرد. به‌گفته‌ی اربابیان، میزان رنگ بودن بدنه‌ی خودرو، کیلومتر واقعی و قیمت حدودی برخی از مهم‌ترین موارد است که هر کاربری هنگام خرید به بررسی آن‌ها می‌پردازد و باید شفافیت مناسبی در این خصوص وجود داشته باشد. در همین راستا شیپور به همکاری با سرویس همراه مکانیک پرداخته است که تخصص لازم برای حل چالش‌های نام‌برده را دارد. اربابیان در پایان از تلاش برای راه‌اندازی بستری مطمئن برای خرید و فروش خودرو و عاری از حضور دلالان صحبت کرد.
در ادامه‌ی رویداد، سجاد باقری، مدیرعامل همراه مکانیک، به تشریح بخش‌های فنی سرویس جدید پرداخت. باقری نبود تخصص کافی برای انتخاب مطمئن گزینه‌ی مورد نظر در بسیاری از خریداران خودرو را اصلی‌ترین دلیل راه‌اندازی همراه مکانیک عنوان کرد؛ جایی که به‌گفته‌ی وی می‌توان خریدی مطمئن با قیمتی منصفانه برای هر دو طرف معامله به ارمغان آورد. باقری در ادامه و درخصوص سرویس جدید همراه مکانیک و شیپور گفت: هوش مصنوعی شیپور و تخصص و سلطه به بازار همراه مکانیک می‌تواند تا حد بسیار خوبی به بررسی خودروها و اعلام ارزش واقعی آن‌ها کمک کند. نحوه فعالیت سرویس ارزیابی خودرو شیپور
باتوجه‌به مصوبه‌ی جدید اتحادیه‌ی خرید و فروش خودرو، فروشندگان خودرو در سرویس‌های اینترنتی نمی‌توانند محصول خود را بیش از حد معین و اعلام‌شده‌ی این نهاد، قیمت‌گذاری کنند. قیمت‌ها نیز به‌صورت روزانه به صاحبان سرویس‌های خرید‌و‌فروش اینترنتی اعلام می‌شود. اما شیپور درکنار محدودیت تعیین‌شده توسط نهاد‌های اجرایی، اقدام به برچسب‌گذاری هوشمند خودروها باتوجه‌به ارزش و قیمت پیشنهاد کاربر می‌کند. بدین ترتیب به‌زودی تمامی خودروهای آگهی‌شده در این سرویس با الگوریتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شیپور، دارای یکی از برچسب‌های زیر خواهند بود: قیمت بالا قیمت مناسب قیمت خوب قیمت عالی
در طرف دیگر نیز فروشندگان خودرو یا حتی خریداران می‌توانند درخواست کارشناسی را از شیپور کنند تا کارشناسان همراه مکانیک با اعزام به محل مورد نظر کاربر، به ارزیابی خودرو بپردازند. به‌گفته‌ی مدیرعامل همراه مکانیک، 150 تا 200 مورد در هر خودرو و در بخش‌های وضعیت بدنه، فنی و آپشنال، وضعیت لاستیک و کارشناسی قیمت ارزیابی می‌شوند. درنهایت نیز با ارائه‌ی گزارش همراه مکانیک در صفحه‌ی فروش خودرو، برچسب تاییده‌ی همراه مکانیک نیز در صفحه درج می‌شود تا خریداران از صحت ادعای فروشنده اطمینان داشته باشند. به‌گفته‌ی مدیرعامل همراه مکانیک، کارشناسان این سرویس تاکنون بیش از 50 هزار خودرو را ارزیابی کرده‌اند و از این لحاظ تجربه‌ی بالایی دارند. همچنین برای اطمینان کاربران، خودروهای لوکس و گران‌قیمت تنها توسط کارشناسان باتجربه که سابقه‌ی 2000 کارشناسی دارند، بررسی خواهند شد. درصورتی که کاربران به کارشناسی اعتراض داشته باشند، شیپور و همراه مکانیک، کارشناس دیگری را برای بررسی مجدد خودرو اعزام خواهد کرد. هزینه‌ی کارشناسی هر خودرو بسته به قیمت آن، بین 100 تا 500 هزار تومان خواهد بود. سرویس جدید ارزیابی خودرو شیپور و همراه مکانیک درحال حاضر در شهر‌های تهران، کرج، شیراز، اصفهان و مشهد راه‌اندازی شده و در دسترس است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/69912/شیپور-و-همراه-مکانیک-از-سرویس-کارشناسی-خودرو-رونمایی-کردند
بستن   چاپ