سیاست و
بازاریابی - براساس آخرین گزارش Sensor Tower انتظار میرود تا سال 2023 میلادی درآمد اپ استور بهلطف هزینهی اشتراک دوبرابر شود.
براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی Sensor Tower، بهنظر میرسد درآمد اپ استور در حال افزایش است و کاربران بیش از گذشته در اپ استور هزینه میکنند. انتظار میرود تا سال 2023 میلادی، درآمد اپ استور دوبرابر شود. باتوجهبه اطلاعات آماری منتشرشده، درآمد اپ استور با رشد 104 درصدی، از 47 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی به 96 میلیارد دلار در سال 2023 میلادی افزایش خواهد یافت. همچنین Sensor Tower تخمین زده است درآمد گوگل پلی نیز با رشد 140 درصدی از 25 میلیارد دلار در سال 2018 به 60 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یابد. پیشبینیهای انجامشده نشان میدهد ظاهرا گوگل پلی رشد درآمد بیشتری نسبت به اپ استور برای خود رقم خواهد زد؛ اما Sensor Tower پیشبینی میکند که تا سال 2023 میلادی درحدود 62 درصد درآمد حاصل از اشتراک کلیهی اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند متعلق به اپاستور خواهد بود.
پیشبینی میشود که درآمد اپ استور طی 5 سال آینده با رشد 104 درصدی و نرخ رشد مرکب سالانه ( CAGR ) برابر با 15.6 درصدی، از رقم 47 میلیارد دلاری سال 2018 میلادی به رقم 96 میلیارد دلاری در سال 2023 افزایش پیدا کند. در مقایسه، گوگل پلی نیز با رشد 140 درصدی و نرخ رشد مرکب سالانه ( CAGR ) برابر با 19 درصد به درآمد 60 میلیارد دلاری در سال 2023 دست خواهد یافت. در نتیجه، فاصلهی درآمدی بین گوگل پلی و اپ استور کاهش پیدا میکند. اما پلتفرم اپل ، حدود 62 درصد کل درآمد اپ استور و گوگل پلی را از آن خود خواهد کرد. مقالههای مرتبط:
درآمد اپ استور سال 2018 میلادی، 88 درصد بیشتر از گوگل پلی استور بود رکورد درآمد اپ استور در کریسمس امسال شکسته شد
از نظر منطقهی جغرافیایی، آمارهای Sensor Tower حاکی از آن است که کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، بیشترین رشد درآمد را بین سالهای 2018 تا 20123 برای اپ استور و گوگل پلی رقم خواهند زد. انتظار میرود تا سال 2023 میلادی شاهد رشد 269 درصدی درآمد پلتفرمهای مختلف در منطقهی آفریقا باشیم؛ درنتیجه درآمد گوگل پلی و اپ استور تا سال 2023 میلادی تا سال 2013 به رقمی درحدود 420 میلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که درآمد این دو پلتفرم در آمریکای لاتین با رشد 296 درصدی به رقمی در حدود 430 میلیون دلار میرسد. در حالیکه رشد درآمد گوگلپلی و اپاستور در مناطقی همچون آمریکای لاتین و آفریقا بهصورت نمایی افزایش مییابد، کشورهای دیگری از جمله ایالات متحده و چین نیز جزو بزرگترین بازارها برای هر دو پلتفرم محسوب میشوند و حاشیهی سود خوبی را به همراه خواهند داشت. براساس گزارش Sensor Tower، درآمد گوگلپلی و اپاستور با رشد 110 درصدی، از 19 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی به رقمی بالغ بر 40 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، همانطور که پیشتر TechCrunch نیز به این موضوع اشاره کرده بود، درآمد اپ استور در ایالات متحده از درآمد اپاستور در چین پیشی خواهد گرفت: برآوردهای Sensor Tower نشان میدهد باتوجه به فروش کمتر گوشیهای آیفون در بازار چین، درآمد اپاستور تا سال 2020 در آمریکا کمی بیشتر از درآمد اپ استور در بازار چین خواهد بود. درنتیجه انتظار میرود درآمد اپاستور در بازار چین کمتر شود. از طرفی، بین سالهای 2017 تا 2018 میلادی، در نتیجهی محدودیتهایی که برای لایسنس بازیها در بازار چین بهوجود آمد، شاهد افت 4 درصدی دانلود چنین اپلیکیشنهایی در بازار چین بودیم. این در حالی است که یک سال قبلتر، دانلود بازیها در بازار چین رشدی درحدود 8 درصد را از آن خود کرده بود. درنظر داشته باشید که در سال 2018 میلادی درآمد اپ استور در بازار چین رشد 14 درصدی را نشان میدهد. در صورتی که یک سال قبل یعنی سال 2017 میلادی، شاهد رشد 60 درصدی درآمد اپ استور در بازار چین بودیم. درنهایت، دادههای آماری Sensor Tower نشان میدهد افزایش اشتراک اپلیکیشنهای حوزهی سرگرمی (Entertainment)، یکی از عوامل موفقیت اپاستور است. انتظار میرود طی 5 سال آینده، شاهد افزایش 24 درصدی اشتراک اپلیکیشنهای سرگرمی و افزایش 24 درصد اشتراک اپلیکیشنهای بازی در اپاستور باشیم.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/67557/درآمد-اپ-استور-تا-سال-2023-دوبرابر-میشود