سیاست و
بازاریابی - دولت فدرال ایالات متحدهی آمریکا و نیز برخی از ایالتهای خاص بهمنظور کاهش گازهای گلخانهای و ترویج استفاده از خودروِ برقی مشوقهای زیادی ارائه کردهاند.
دولت فدرال آمریکا و تعدادی از ایالتهای آن برای کمک به فروش وسایل نقلیهی بدون انتشار گازهای گلخانهای، برنامهی کمکهای مالی را برای ارزانترکردن و دسترسپذیری خودروهای برقی بهکار میگیرند. متأسفانه دربارهی زمان ارائهی این مشوقها سؤالات زیادی وجود دارد و مشخص نیست مدت زیادی اجرا میشوند یا خیر. مشوقهای دولت فدرال برای خودروی الکتریکی
پیشازاین و در سال 2010، تخفیف مالیاتی فدرال معادل 7,500 دلار برای کمک به ترویج خرید خودروهای الکتریکی ارائه شد. خریداران خودروِ برقی جدید میتوانستند این مبلغ را از مالیات بر درآمدشان برای سال خرید خودرو کسر کنند. تخفیفهای مالیاتی فدرال به خرید خودروهای برقی دستِدوم مربوط نمیشود. برای کسانی که ازطریق شرکتهای لیزینگ خودروِ الکتریکی میخرند، شرکت ارائهدهنده تخفیف مالیاتی دریافت میکند و معمولا آن را مستقیم بر قیمت نهایی خودرو اعمال میکند که درنهایت، باعث کاهش مبلغ ماهانهی پرداختی خریدار میشود.
تخفیفهای مالیاتی فدرال دائمی نیست. تخفیفهای مالیاتی پس از آنکه شرکت خودروساز 200,000 دستگاه وسیلهی نقلیهی دارای باتری، ازجمله خودروِ برقی و پلاگین هیبرید فروخت، طی دو مرحله بهپایان میرسند. تخفیفهای مالیاتی اعطاشده به خریداران خودروهای هیبریدی غیرپلاگین در سال 2010 منقضی شد. تسلا به آستانه فروش 200,000 دستگاه در سال 2018 دست یافت. این بدینمعنا است که تخفیف مالیاتی دولت فدرال برای خریداران تسلا مدل 3 و مدل اس و مدل ایکس در ابتدای سال 2019 به 3,750 دلار کاهش یافت. در اواسط سال 2019، مبلغ تخفیف باردیگر به 1,875 دلار کاهش مییابد و تا پایان سال 2019، کاملا حذف میشود. افزونبراین، تسلا اخیرا قیمت خودروهای برقی خود را کاهش داد تا ازدستدادن تخفیفهای مالیاتی خود را خنثی کند.
جنرال موتورز در پایان سال 2018، به حدنصاب فروش 200,000 دستگاه خودروِ برقی رسید؛ بنابراین، تخفیف مالیاتی فدرال برای مدل تمامبرقی شورولت بولت و همچنین مدلهای پلاگین هیبرید شورولت ولت و کادیلاک CTS در تاریخ 1آوریل2019 به 3,750 دلار کاهش مییابد. سپس، این میزان تخفیف در 1اکتبر2019 به 1,850 دلار کاهش پیدا خواهد کرد و در 31مارس2020 کاملا حذف خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی دربارهی تصمیم شورولت برای کاهش قیمت شورولت بولت نشده و مشخص نیست برای افزایش قدرت رقابت با محصولاتی مانند هیوندای کنا برقی و کیا نیرو برقی، قیمتش کاهش مییابد یا خیر.
انتظار میرود نیسان خودروساز بعدی باشد که تخفیفهای مالیاتی آن بهپایان برسد. از سال 2020 تاکنون، نیسان حدود 131,000 دستگاه خودروِ برقی لیف بفروشد؛ ولی احتمالا زمان پایان بهرهمندی از تخفیفهای مالیاتی به پس از سال 2020 موکول شود. در سال گذشته، کنگره طرحی ارائه داد که بهموجب آن دولت میتواند تخفیف مالیاتی فدرال را برای تمام خودروسازان بهمدت چند سال دیگر تمدید کند یا آنها را کاملا از بین ببرد. برخی معتقدند سیستم مبتنی بر فروش اساسا خودروسازان پیشرویی را زیرفشار قرار میدهد که در توسعه خودروهای برقی بهشدت سرمایهگذاری کردهاند. برخی دیگر نیز معتقدند دولت نباید بهدنبال پرداخت یارانه برای فروش خودروِ برقی باشد. البته فعلا مشخص نیست نظر نهایی مجلس نمایندگان و سنا دربارهی تمدید یا حذف تخفیفهای مالیاتی چیست. تمامی مشوقهای دولت فدرال برای ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در وبگاه آژانس حفاظت از محیطزیست قرار دارد. مشوقهای مالیاتی ایالتی و منطقهای
چند ایالت و حتی برخی از شهرهای مهم درزمینهی کارهای زیستمحیطی مشوق مالی خود را برای خریداران خودروِ برقی ارائه میدهند. معمولا این مشوقها بهصورت تخفیف مالیاتی یا تخفیف نقدی استفاده میشوند. بعضی ایالتها مشوقهای بیشتری برای خریداران کمدرآمد خودروِ برقی در نظر گرفتهاند و تعداد کمی از این تخفیفها را به مدلهای جدید با حداکثر قیمت مشخصی (معمولا حدود 60,000 دلار) محدود میکنند.
همچنین، ممکن است مشوقهای دیگری برای رانندگی با خودروهای برقی وجود داشته باشد. چنین مشوقهایی میتواند از کمکهای مالی برای نصب واحد شارژ خانگی گرفته تا امتیاز پارکینگ خیابانی رایگان و نقاط رزروشده در بخشهای شهری یا فرودگاه متفاوت باشد. علاوهبراین، برخی از شرکتهای خدمات محلی برق نیز نرخهای ارزانتری برای شارژ خودروِ برقی در طول ساعات غیراوج (معمولا نیمهشب بهبعد) ارائه میدهند که میتواند هزینههای عملیاتی مالک را کاهش دهد. باوجوداین مشوقهایی ازایندست در هر زمانی بهدلیل تغییر سیاست یا کمبود بودجه تغییر میکنند. بهعنوان مثال، تخفیفهای مالیاتی برای خودروهای برقی در کلرادو قرار است از 5,000 دلار کنونی (2,500 دلار برای لیزینگ) به 2,500 دلار (1,200 دلار برای لیزینگ) در سال 2021 کاهش یابد. تخفیف مالیاتی ایالت مریلند در ابتدای سال 2019 متوقف شد؛ زیرا مبلغ اختصاصیافته به این برنامه از بودجه حذف شده بود. ایالت جورجیا نیز برنامهی مشوق مالیاتی خود را در سال 2015 لغو کرد؛ درحالیکه ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد در پایان ژوئن، برنامهی تخفیف مالیاتی را دوباره ارزیابی خواهد کرد.
در اینجا نگاهی به مشوقهای فروش ویژهی خودروِ برقی در چند ایالت میاندازیم که هماکنون ارائه شده است: مقالههای مرتبط:
معرفی خودروهای برقی 2018 با بیشترین شعاع حرکتی خودروهای برقی تا سال 2030، ارزانتر از مدلهای بنزینی خواهند بود
کالیفرنیا تا 7,000 دلار بسته به درآمد حاصل از چند برنامه کانتیکت تخفیف تا 2,000 دلار براساس محدودهی باتری کلرادو 5,000 دلار تخفیف مالیاتی برای خرید و 2,500 دلار برای لیزینگ دلاوِر تخفیف تا 3,500 دلار بسته به قیمت خودروِ برقی لوییزیانا تا 1,500 دلار تخفیف مالیاتی بر درآمد مریلند تا 3,000 دلار تخفیف مالیات غیرمستقیم بسته به ظرفیت باتری و قیمت خودرو (اتمام تا 1ژوئیهی2019 بهدلیل کاهش بودجه) ماساچوست تخفیف تا 1,500 دلار نیویورک تخفیف تا 2,000 دلار بسته به قیمت خودروِ الکتریکی اورگان تا 5,000 دلار براساس ظرفیت باتری و درآمد حاصل از برنامههای مختلف پنسیلوانیا تا 2,000 دلار براساس ظرفیت باتری و قیمت خودروِ برقی.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/66859/دولت-آمریکا-چه-مشوقهایی-برای-خرید-خودرو-الکتریکی-ارائه-میکند؟