سیاست و بازاریابی
با شرکت هواپیمایی کیش ایر آشنا شوید
شنبه 18 اسفند 1397 - 10:59:57
سیاست و بازاریابی - شرکت هواپیمایی کیش ایر یکی از ایرلاین‌های ایرانی است که قطب اصلی آن در جزیره کیش قرار دارد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است که با هدف توسعه فعالیت‌های جزیره زیبای کیش، ازطریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال 1370 به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش تأسیس شد. اگر شما نیز قصد خرید بلیط هواپیما از کیش ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید با کمک موتور جستجوی پرواز کجارو، فهرستی از بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و بلیط خود را به آسانی از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.
تاریخچه
شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در سال 1370 با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. در اواخر سال 1382 این شرکت، پس از تغییر مدیریت، اقدام به توسعه ناوگان هوایی خود کرد و پس از گذارندن دو مرحله مقدماتی، در گذار به مرحله سوم مجددا مدیریت خود را تغییر داد. مرحله سوم که در سال 1376 آغاز شد و «دوره بازنگری و شکوفایی» نام گرفت، به‌دلیل افزایش نرخ ارز و برای جلوگیری از ضرر و زیانه ای احتمالی تعداد هواپیماهای اجاره‌ای را کاهش داده و به‌جای آن ساعت پروازهای هواپیماهای موجود را افزایش داد. در مرحله چهارم، کیش‌ایر به منظور خروج از بحران سیاست‌های جدیدی اخذ کرد؛ تا اینکه در مرحله پنجم مدیریت شرکت موفق شد تا استراتژی خود را به مرحله بلوغ برساند که علاوه‌بر موفقیت در توسعه ناوگان هوایی شرکت، هواپیماهای غربی جایگزین هواپیماهای شرقی شدند. در حال حاضر نیز کیش‌ ایر دارای تمام ویژگی‌ها و استانداردهای لازم بین‌المللی است که از جمله آن‌ها می‌توان به گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی موسوم به IOSA اشاره کرد. همچنین، کیش‌ایر یکی از اعضای یاتا (YATA) است.
ناوگان هواپیمایی کیش ایر
ناوگان هوایی شرکت کیش‌ ایر از دو فروند هواپیمای A321 (با ظرفیت 170 نفر)، دو فروند هواپیمای A320 (با ظرفیت 180 نفر)، سه فروند هواپیمای Fokker 100 (با ظرفیت 109 تا 122 نفر) و هفت فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس (با ظرفیت 155 تا 172 نفر) و در مجموع، از 14 فروند هواپیما تشکیل شده است. کلاس‌های پروازی کیش ایر
کلاس‌های پروازی کیش ایر شامل دو کلاس پروازی اقتصادی و تجاری می‌شود و در مسیرهای تهران-کیش-تهران و تهران-مشهد-تهران کلاس تجاری (Business) نیز وجود دارد.
بار مجاز مسافر در هواپیمایی کیش ایر
وزن مجاز کیف دستی برای حمل به داخل کابین حداکثر پنج کیلوگرم و حداکثر مجموع ابعاد آن 115 سانتی‌متر (40*55*20 سانتی‌متر) است. مقصدهای هواپیمایی کیش ایر
مقصدهای داخلی
آبادان، جزیره ابوموسی، اراک، اهواز، بندر عسلویه، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، جزیره کیش، بندر ماهشهر، مشهد، رشت، جزیره قشم، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، تهران، زنجان مقصدهای خارجی
جمهوری آذربایجان (باکو)، عراق (بغداد)، عمان (خصب)، سوریه (دمشق)، ترکیه (استانبول)، امارات (دبی و شارجه)
سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایر
21 بهمن 1382 یک فروند فوکر-50 متعلق به هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و 43 نفر از 45 مسافر آن کشته شدند. پرواز 7170 درحالی‌که به باند 12 فرودگاه شارجه نزدیک می‌شد، کنترلش را از دست داد و پس از یک چرخش به سمت چپ سقوط کرد. فوکر 50 کیش ایر از صفحه رادار محو می‌شود و دقایقی بعد خبر سقوط هواپیما به سرعت در خبرگزاری‌های جهان می‌پیچد. با برخورد دماغه هواپیما به زمین، کاپیتان حسینی، کمک خلبان پناهیان، مهمانداران کورش جباری و سرکار خانم اسماعیلی و دو خدمه دیگر هواپیما در دم کشته می‌شوند. از میان 40 مسافر هواپیما، 37 نفر جان باخته‌اند و فقط دو مسافر خارجی و «نوید خداوردیان» که هر سه در قسمت دم هواپیما نشسته بودند، زنده می‌مانند. تیم بررسی سانحه تشکیل شده و با ارسال جعبه سیاه هواپیما به یک کشور ثالث، کار بررسی دلیل این سانحه دلخراش آغاز می‌شود. نتایج بررسی‌های اولیه نشان داد که هر دو ملخ در فاصله 2٫5 مایلی فرودگاه به حالت معکوس درآمده بودند.
در 28 شهریور 1374 یک فروند هواپیمای بوئینگ 707‏ که از تهران عازم کیش بود توسط شخصی به نام رضا جباری ربوده و نهایتا در یک پایگاه هوایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایلات به زمین نشست. در 9 خرداد 1388، در مسیر اهواز-تهران، 15 دقیقه پس از پرواز مأموران امنیت پرواز هواپیما متوجه جاسازی یک بمب دست‌ساز در داخل دستشویی هواپیما شدند و هواپیما بلافاصله در فرودگاه اهواز به زمین نشست و پس از تخلیه مسافران با تلاش مأموران، این بمب دست‌ساز خنثی شد. 18 فروردین 1391، پرواز فوکر کیش-تهران پس از حدود یک ساعت از برخاستن به‌دلیل نقص فنی مجددا به فرودگاه کیش بازگشت. در 12 دی 1392، هواپیمای مسیر کیش-اصفهان پس از گذشت مدتی از پرواز به‌دلیل نقص فنی به کیش بازگشت. در 22 خرداد 1394 پرواز کیش-یزد در حالی‌که به نزدیکی یزد رسیده بود به علت نقص فنی در پمپ هیدرولیک موتور سمت چپ مجبور به بازگشت به کیش شد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/66779/با-شرکت-هواپیمایی-کیش-ایر-آشنا-شوید
بستن   چاپ