سیاست و
بازاریابی - اولینبار در سال 1991 تیم برنرز لی تجارت الکترونیک را پایهگذاری کرد و در سال 1994 که بانکداری آنلاین ایجاد شد.
تجارت الکترونیک به معنای یک نوع شیوه خرید و فروش بهصورت آنلاین است که امروزه جایگاه ویژهای دارد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران آمار جدیدی را منتشر و اعلام کرده است که بیش از 73 درصد از کل جمعیت ایران در سال 97 به اینترنت دسترسی دارند. این مرکز همچنین اظهار داشته در سال گذشته بیش از 111 هزار میلیارد تومان خرید آنلاین توسط ایرانیان انجام شده که پرداختشان نیز بهصورت اینترنتی صورت گرفته است. این آمار نشان از رشد ضریب توسعه تجارت الکترونیک و اعتماد مردم به بازار خرید آنلاین دارد. بررسی های انجام شده نشان میدهد با سرمایه گذاری در حوزه کسبوکار و تجارت الکترونیک و تشویق، آموزش تولیدکنندگان داخلی برای پیوستن به بازار تجارت الکترونیک میتوان از این ظرفیت جدید و بزرگ برای رونق اقتصاد ملی و افزایش خرید و تقاضای کالاهای داخلی استفاده کرد.
سایت این سو یکی از سایتهای پیش رو در زمینه تجارت الکترونیک است که اختصاص به تولید کنندگان داخلی دارد. این سو تنها یک سایت نیست بلکه شبکهای بزرگ و به هم پیوسته از تولیدکنندگان و فروشگاههای محصولات ایرانی است. این سایت یک نمایشگاه بزرگ و دائمی است که خریداران را به فروشندگان متصل میکند و با وجود آوردن یک فضای امن و رقابتی علاوهبر معرفی بهترین کالاهای ایرانی با بیشترین تخفیف ها ، به فروش تولیدات داخلی کمک میکند. خریداران تمام انتخاب های خود را در یکجا مشاهده میکنند و این امر منجربه انتخاب بهتر و همچنین آگاهی از قیمت و کیفیت واقعی اجناس میشود در نتیجه خریدار کالا را با کیفیت و قیمت مناسب تری تهیه میکند و فروشنده و تولیدکننده به واسطه فروش بیشتر سود میکنند.
این سو در حقیقت رابط بین خریداران و فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی است. تولیدکنندگان در این سایت میتوانند با پیوستن به این سو، وبسایت و محصولات خود را به نمایش بگذارند و از امکانات نمایشگاه کالای ایرانی برای رونق و توسعه محصول خود استفاده کنند.