سیاست و بازاریابی
آمار فروش مرسدس بنز و بی ام و در سال 2018 منتشر شد
پنجشنبه 20 دي 1397 - 18:57:54
سیاست و بازاریابی - در سال 2018 فروش گروه خودروسازی بی‌ام‌و با زیرمجموعه‌های مینی و رولز رویس، بیشتر از مرسدس بنز بوده است؛ اما در رقابت بین دو برند، مرسدس بنز در مقام اول پرفروش‌ترین خودروساز لوکس 2018 قرار می‌گیرد. 

با پایان تعطیلات کریسمس و آغاز سال 2019 میلادی، آمار فروش شرکت‌های خودروسازی مختلف منتشر می‌شود. یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های صنعت خودروسازی، رقابت همیشگی برندهای لوکس آلمان است. باتوجه به آمار منتشرشده فروش سال 2018، مرسدس‌ بنز باز هم از بی‌ام‌و جلوتر قرار می‌گیرد. مقامات بی‌ام‌و در اولین روزهای کاری سال 2019، فروش جهانی این گروه خودروسازی پرطرفدار را اعلام کردند. گروه خودروسازی بی‌ام‌و شامل برندهای زیر مجموعه‌ی مینی و رولز رویس، سال 2018 در سطح جهان، 2 میلیون و 490 هزار دستگاه فروش داشته است. فروش گروه بی‌ام‌و در سال 2017 معادل 2 میلیون و 460 هزار دستگاه بود؛ فروش محصولات بی‌ام‌و بدون درنظر گرفتن مینی و رولز رویس مشخص نیست.
اگر فروش کلی گروه بی‌ام‌و را دربرابر مرسدس‌ بنز درنظر بگیریم، خودروساز باواریا مانند سال 2017، بالاتر از مرسدس بنز به‌عنوان زیرمجموعه‌ی گروه دایملر قرار می‌گیرد. اما در مقایسه‌ی مستقیم خودروهای بی‌ام‌و و مرسدس بنز، اشتوتگارتی‌ها برای سومین سال متوالی، بهترین عملکرد را داشته‌اند. در حقیقت با نگاه به آمار فروش جهانی مرسدس بنز، این شرکت پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس دنیا در سال 2018 است. مرسدس بنز در سال گذشته میلادی، 2 میلیون و 310 هزار و 185 دستگاه خودرو در سطح جهانی فروخته است. البته در مقایسه با سال 2017، افزایش فروش مرسدس حدود 0.9 درصد خواهد بود که در طول 10 سال گذشته، کمترین میزان افزایش است. نکته‌ی مهم دیگر، فروش بالای محصولات مرسدس بنز در چین است؛ چینی‌ها 652 هزار و 996 دستگاه مدل مرسدس بنز خریداری کرده‌اند تا افزایش 11.1 درصد فروش در این کشور مشاهده شود.
مقاله‌های مرتبط:
مرسدس بنز CLA کوپه در CES 2019 رونمایی شد چشم‌انداز بی ام و برای فناوری خودران تشریح شد
درواقع چین، بزرگ‌ترین بازار مرسدس بنز نه‌تنها در منطقه آسیا-اقیانوسیه، بلکه در جهان است. البته در مجموع با فروش 943 هزار و 473 دستگاه، مرسدس بنز در ژاپن، هندوستان، تایلند، مالزی، ویتنام و کره‌جنوبی افزایش فروش (7.8 درصد) تجربه کرده است. مشتری‌های مرسدس بنز در دو بازار بزرگ دیگر، اروپا و آمریکا، کاهش پیدا کرده‌اند. اروپایی‌ها در سال گذشته، 933 هزار و 697 دستگاه از محصولات مرسدس را خریداری کرده‌اند که در مقایسه با سال 2017، حدود 2.3 درصد کاهش یافته است. براساس آمار، فروش مدل‌های شاسی‌بلند ، S کلاس و A کلاس جدید در اروپا بیشتر شده است. اما در ایالات متحده با کاهش 6.3 درصد فروش، مرسدس بنز 315 هزار و 959 دستگاه خودرو تحویل مشتری‌ها داده است. با این وجود، مرسدس بنز برای سومین سال متوالی همچنان پرفروش‌ترین برند خودروهای لوکس آمریکا محسوب می‌شود. با درنظر گرفتن خریداران کانادایی، در مجموع 378 هزار و 13 دستگاه خودروی مرسدس بنز در کشورهای عضو پیمان نفتا (NAFTA، آمریکای شمالی، کانادا و مکزیک) در سال 2018 به‌ فروش رفته است.
در نیمه‌ی دوم سال 2018، با تنظیم قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا، فروش محصولات دایملر کاهش نشان داد؛ کاهش فروش در مناطق دیگر، متوجه جنگ تجاری آمریکا و چین است. پرفروش‌ترین محصول مرسدس بنز با تحویل 397 هزار دستگاه در جهان، C کلاس است. بخش زیادی از آمار فروش کلی این شرکت هم متوجه تقاضای 820 هزار و 721 دستگاه (رشد 1.9 درصد در مقایسه با سلا 2017) انواع شاسی‌بلند و کراس‌اور و در صدر قرار گرفتن مدل‌های GLC و GLA شمرده می‌شود. مدل‌های کامپکت مرسدس بنز شامل A کلاس، B کلاس، CLA استاندارد، CLA شوتینگ بریک و GLA در کشورهای مختلف 609 هزار مشتری داشته‌اند. عنوان بیشترین رشد فروش در محصولات مرسدس با 12.2 درصد (فروش 77 هزار و 927 دستگاه)، در اختیار پرچم‌دار این شرکت، سدان لوکس و گران‎قیمت S کلاس قرار می‌گیرد. در مقابل محصولات AMG با کاهش فروش 10.4 درصد، 118 هزار خریدار داشته‌اند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/62676/آمار-فروش-مرسدس-بنز-و-بی-ام-و-در-سال-2018-منتشر-شد
بستن   چاپ