سیاست و بازاریابی
10 پیشرانه برتر سال 2019 مشخص شدند
يکشنبه 16 دي 1397 - 13:21:17
سیاست و بازاریابی - بنیاد Ward اقدام به معرفی 10 پیشرانه‌ی برتر سال 2019 کرده است. در ادامه مروری بر این فهرست خواهیم داشت.

احتمالا با نزدیک شدن به اواسط دی‌ماه هر سال و شروع سال نو جدید میلادی، اولین چیزی که به ذهن علاقه‌مندان خطور می‌کند پیشرانه‌های برتر سال جدید هستند و دیدن فهرست 10 پیشرانه‌ی برتر می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودرو به‌مثابه‌ی هدیه‌ی کریسمس باشد. یکی از فهرست‌های معتبر 10 موتور هر سال نیز از آنِ WardsAuto است. مقاله‌های مرتبط:
نحوه عملکرد موتور یا پیشرانه احتراق داخلی و اجزای آن هشت خودرو بازار جهانی با بیشترین تنوع پیشرانه
این بنیاد هر سال 10 پیشرانه را به‌عنوان برترین‌های سال انتخاب می‌کند و فهرست سال 2019 را باید بیست‌وپنجمین سال انتشار فهرست Ward دانست. کارخانه‌هایی که پیشرانه‌های آن‌ها در این فهرست قرار دارند، در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 ماه آینده جایزه‌ای را نیز دریافت خواهند کرد. اما در ادامه مروری بر فهرست برترین پیشرانه‌های سال 2019 میلادی خواهیم داشت. B58 بی‌ام‌و X5
پیشرانه‌های 6سیلندر بی‌ام‌و برای سال‌های متمادی است که در فهرست برترین‌های قرار دارند و برای بسیاری از خودروسازان به‌عنوان الگو مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم‌اکنون پیشرانه‌ی B58 در مدل جدید X5 با کد xDrive40i در فهرست بهترین موتورها قرار دارد. این پیشرانه دارای دو میل‌سوپاپ در بالا بوده و به کمک توربوشارژر می‌تواند 335 اسب‌بخار قدرت و 450نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. اساس کلی و طرح اصلی این پیشرانه برای بیش از 10 سال در بازار حضور داشته و به همین خاطر B58 را می‌توان پیشرانه‌ای مطمئن دانست که به‌خوبی امتحان خود را پس داده است.
6.2 OHV شورولت سیلورادو
پیشرانه‌ی V8 با حجم موتور 6.2لیتری یکی از بهترین پیشرانه‌های ساخته‌شده توسط جنرال موتورز بوده و در فهرست برترین پیشرانه‌های Ward نیز قرار دارد. جدیدترین نسخه‌ی این پیشرانه به یک سیستم مدیریت سوخت فعال با نام DFM مجهز شده و مصرف سوخت آن به‌کمک این فناوری جدید 10 تا 15درصد نسبت به مدل قبلی این پیشرانه کم‌تر است. سیستم DFM در حقیقت نوعی سامانه‌ی غیرفعال‌سازی سیلندرهاست که می‌تواند در صورت لزوم و برای مثال در هنگام حرکت در اتوبان با سرعت ثابت، حتی 7 عدد از سیلندرهای پیشرانه را از مدار خارج کند. نکته‌ی جالب درباره‌ی کارکرد این سیستم، نحوه‌ی مدیریت از مدار خارج کردن سیلندرهاست؛ به‌طوری‌که هیچ لرزشی در عملکرد موتور مشاهده نمی‌شود و در کل 17 نوع سیکل مختلف برای از مدار خارج کردن سیلندرها وجود دارد. پیشرانه‌ی V8 شورولت سیلورادو همان‌طور که از نام آن مشخص است، از نوع OHV است؛ به این معنی که میل‌سوپاپ‌های آن به‌جای سرسیلندر در داخل بلوک قرار دارند و تنها سوپاپ‌ها در سرسیلندر هستند.
5.0 DOHC فورد موستانگ GT
جای تعجبی ندارد که پیشرانه‌ی 8 سیلندر خورجینی فورد با حجم 5لیتر در این فهرست قرار داشته باشد. این پیشرانه برای دهه‌ها محبوب فورد بوده و به‌خصوص برای استفاده در مدل موستانگ شناخته می‌شود. در جدیدترین نسخه، این پیشرانه توانایی تولید 480 اسب‌بخار قدرت را در نسخه‌ی Bullit دارد. دیگر نکته‌ی این پیشرانه‌ی 8 سیلندر، صدای بسیار جذاب و گیرای آن است.
توربودیزل 3 لیتری فورد F-150
این پیشرانه‌ی توربودیزلی قدرتمند هم‌اکنون حتی در نسخه‌ی پایه‌ی فورد F-150 نیز قابل سفارش است. مهندسین (Ward) پس از رانندگی با فورد F-150 مجهز به این پیشرانه تصمیم گرفتند تا این موتور را در فهرست 10 پیشرانه‌ی برتر امسال قرار دهند. آن‌ها موفق به ثبت مصرف سوخت ترکیبی 9.8لیتر در هر 100کیلومتر نیز شدند.
i-VTEC 2.0 هوندا آکورد هیبرید
این پیشرانه‌ی کوچک 2لیتری 4سیلندر در نسخه‌ی هیبریدی هوندا آکورد در بازار قابل دسترس است. درکنار پیشرانه‌ی احتراق داخلی بنزینی، این مجموعه از دو موتوربرقی نیز بهره می‌برد که آکورد هیبریدی را قادر می‌سازند تا در مسافت‌های کوتاه و سرعت‌های پایین بدون نیاز به مصرف بنزین و تنها با اتکا به موتورهای برقی خود مسیر را طی کند. هوندا آکورد هیبریدی با این پیشرانه تنها 5لیتر در هر 100کیلومتر مصرف دارد که برای خودرویی با این ابعاد و وزن بسیار عالی است. این را هم بدانید که این پیشرانه‌ی هیبریدی توانایی کار کردن با سیکل آتکینسون را نیز دارد که به کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور کمک می‌کند.
سیستم پیل سوختی هیوندای Nexo
قرار گرفتن یک سیستم پیل سوختی در فهرست 10 موتور برتر سال شاید چندان به مذاق خودرودوستان خوش نیاید اما باید با حقیقت کنار آمده و قبول کنیم که هیوندای نکسو با موتور هیدروژنی خود کاملا استحاق قرار گرفتن در این فهرست را دارد. در هیوندای نکسو از سه مخزن جداگانه برای ذخیره کردن هیدروژن استفاده شده و یک سیستم جدید به‌طور آنلاین به راننده اطلاع می‌دهد که در هنگام رانندگی در حالت اکونومی تا چه میزان به آلوده نشدن هوا کمک کرده است. این سیستم در اقدامی جالب، میزان آلایندگی و مقدار اکسیژن مصرف‌شده‌ی هیوندای نکسو را با نفس کشیدن یک انسان مقایسه می‌کند.
موتور الکتریکی هیوندای کُنا
هیوندای کنا الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ به شعاع حرکتی 400کیلومتر دست پیدا کند. موتور برقی این خودرو توانایی تولید 201 اسب‌بخار قدرت دارد و از نظر Ward باید آن را در فهرست برترین‌های 2019 جای داد.

توربو اینفینیتی QX50

نیسان این پیشرانه را به‌عنوان اولین نسل پیشرانه‌های دارای ضریب تراکم متغیر خود در سال 2018 و هم‌زمان با معرفی نسل جدید اینفینیتی QX50 معرفی کرد. تولید پیشرانه‌ای با قابلیت تغییر ضریب تراکم را باید موفقیتی بزرگ برای نیسان دانست. گرچه خودروسازان دیگری هم برای تولید چنین پیشرانه‌هایی تلاش کرده‌اند اما فعلا فقط نیسان توانست آن‌ها را به‌صورت تجاری تولید کرده و روانه بازار کند. این پیشرانه‌ی 2لیتری 4سیلندر توانایی این را دارد که برای دستیابی به بیشترین قدرت درکنار کم‌ترین مصرف سوخت، ضریب تراکم خود را در بازه‌ی 8 به 1 تا 14 به 1 تغییر دهد. تغییر ضریب تراکم به‌صورت لحظه‌ای اتفاق افتاده و قابل حس نیست. نیسان این پیشرانه را در سال 2019 به خریداران مدل ماکسیما نیز عرضه می‌کند.
2 لیتری هیبرید لکسوس UX 250h
لکسوس UX 250h از یک پیشرانه‌ی هیبریدی متشکل از یک موتور 2لیتری بنزینی و دو ژنراتور برقی بهره می‌برد که می‌تواند نیروی خود را تنها به چرخ‌های عقبی یا هر چهارچرخ انتقال دهد. آنچه سبب علاقه‌ی Ward به این پیشرانه شده، نرمی کارکرد و عملکرد بی نقص سیستم استاپ/استارت این پیشرانه بوده است.
3.6 لیتری V6 دوج رم
پیشرانه‌ی 3.6لیتری V6 گروه فیات کرایسلر که با نام Pentastar شناخته می‌شود، سال قبل نیز جزو 10 پیشرانه‌ی برتر سال بود و حالا امسال نیز توانسته است این جایگاه را برای خود حفظ کند. برای سال 2019 این پیشرانه به‌روزرسانی شده و یک سیستم برقی 48ولتی با نام eTorque روی آن نصب شده است که به‌نوعی یک سیستم هیبریدی کوچک محسوب می‌شود. استفاده از این فناوری سبب کاهش مصرف سوخت این پیشرانه شده به‌طوری‌که در سیکل ترکیبی خود در هر 100کیلومتر تنها 11لیتر بنزین مصرف می‌کند.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/62411/10-پیشرانه-برتر-سال-2019-مشخص-شدند
بستن   چاپ