سیاست و بازاریابی
آمازون فعالیت در ترکیه را آغاز کرد
پنجشنبه 29 شهريور 1397 - 13:57:33
سیاست و بازاریابی - آمازون از هفته‌ی گذشته، فعالیت در ترکیه را آغاز کرده است و بدین ترتیب، 15 گروه کالایی را برای کاربران سراسر این کشور ارائه خواهد داد.

آمازون چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام کرد که فعالیت در ترکیه را به‌صورت رسمی کلید زده است و بدین ترتیب 15 گروه کالایی را به کاربران خود در سراسر این کشور ارائه خواهد داد. سم نیکولز ، مدیر وب‌سایت Amazon.com.tr در بیانیه‌ای چنین می‌گوید: ما متعهد هستیم تا کسب‌وکار خود در ترکیه را طی ماه‌های آینده از طریق گسترش گزینه‌های انتخاب و ارسال کالا، راه‌اندازی کنیم. از امروز، کاربران شهروند ترکیه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.amazon.com.tr از میان میلیون‌ها کالا، محصول مورد نظر خود را با بهره‌بردن از مزایایی همچون قیمت پایین و فرآیند قابل اتکای ارسال کالا برای سفارش‌های بالاتر از 50 لیره، انتخاب کنند. Amazon خاطرنشان می‌کند که طیف گسترده‌ای از کالاها را از برندهای تُرک تا برندهای بزرگ بین‌المللی در اختیار کاربران خود در کشور ترکیه ارائه خواهد داد. در بیانیه‌ی آمازون چنین آمده است: وب‌سایت Amazon.com.tr‌ محصولات متنوعی را از 15 گروه کالایی، نظیر کتاب، محصولات الکترونیکی، لوازم ورزشی، کالاهای خارج از خانه، ابزارآلات، اسباب‌بازی، لوازم خانگی و کالاهای مربوط به کودکان، شامل محصولاتی از هزار برند تُرک را ارائه می‌دهد. نیکولز می‌گوید آمازون، هدفِ بدل شدن به برترین شرکت کاربر-محور دنیا را دنبال می‌کند؛ شرکتی که در آن کاربران می‌توانند تمام کالا‌ها و خدمات مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب پیدا کنند. او در ادامه می‌گوید: از زمان آغاز به‌کار Amazon.com در سال 1995، صدها هزار نفر از کاربران ترکیه‌ای آمازون کالا‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مختلف آمازون در سراسر دنیا سفارش داده‌اند. آلپاگوت چیلینگیر ، سرپرست خدمات فروش آمازون در وب‌سایت Amazon.com.tr می‌گوید: تجارت الکترونیک، قدرت برقراری تعادل در زمینه‌ی رقابت بین کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را دارد و به تمام شرکت‌های ترکیه‌ای در هر ابعادی، اجازه‌ی گسترش آنلاین کسب‌وکارشان را می‌دهد. ما در حال سرمایه‌گذاری برای کمک به موفقیت فروشندگان از طریق ایجاد ابزارهایی برای ساده‌سازی فرآیند فروش آن‌ها هستیم. آمازون ترکیه در نخستین روز فعالیت خود، تخفیف‌هایی را برای برخی از کالا‌ها با وعده‌ی «ارسال آسان‌تر و سریع‌تر» در نظر گرفت. واحد آمازون در ترکیه، پتانسیل ارائه‌ی خدمات به جمعیت 80 میلیون نفری این کشور را خواهد داشت.
با این همه، غول آمریکایی خرده‌فروشی آنلاین ممکن است از طریق رقبای بومی موفقی همچون Hepsiburada و GittiGidiyor، یکی از زیرمجموعه‌های eBay دچار چالش شود. در آگوست سال 2016 اعلام شد که آمازون وارد بازار ترکیه خواهد شد و دفتری را استانبول تأسیس خواهد کرد. خاطرنشان می‌کنیم که سهام‌دار عمده‌ی فروشگاه آمازون در ترکیه، شرکت .Amazon Europe Core S.à r.l واقع در لوکزامبورگ است؛ بنابراین دفتر آمازون در ترکیه به شعبه‌ی اروپایی این شرکت وابسته خواهد بود. براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی اتحادیه‌ی فناوری اطلاعات ترکیه موسوم به TÜBISAD، ارزش بازار خرده‌فروشی آنلاین این کشور در سال 2017 معادل 42.2 میلیارد لیره (6.72 میلیارد دلار) بود که افزایشی 37 درصدی نسبت به سال 2016 را نشان می‌دهد. رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه‌ی این هفته در آنکارا با مدیران بیش از 30 شرکت آمریکایی از حوزه‌هایی همچون فناوری اطلاعات و صنایع غذایی بر سر سرمایه‌گذاری‌های آینده دیدار خواهد کرد. جف بزوس ، ثروتمند‌ترین فرد حال حاضر دنیا، در سال 1994 آمازون را به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین تأسیس کرده و طی 24 سال آن را به بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین دنیا بدل کرد. Amazon‌ در حال حاضر دومین شرکت خصوصی آمریکایی با 541٬900 کارمند به‌حساب می‌آید. پس از آنکه به‌لطف رشد کسب‌وکار آمازون در زمینه‌ی خرده‌فروشی و رایانش ابری، ارزش سهام آن طی یک سال گذشته، بیش از دو برابر شده بود؛ این شرکت در تاریخ 4 سپتامبر (13 شهریور) به‌مدت کوتاهی به‌عنوان دومین شرکت آمریکایی پس از اپل به ارزش بازار یک تریلیون دلار دست یافت.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/50406/آمازون-فعالیت-در-ترکیه-را-آغاز-کرد
بستن   چاپ