سیاست و
بازاریابی - تیونر آلمانی جی-پاوردر جدیدترین محصول خود، قدرت سدان بیامو M5 را به حدود 800 اسب بخار رسانده است.
متخصصان شرکت تیونینگ مشهور G-Power، پکیج ارتقاء و تیونینگ قوای فنی نسل جدید (F90) بیامو M5 را بهعنوان تازهترین محصول خود، رونمایی کردند. همانطور که بارها در محصولات این شرکت آلمانی دیدهایم، تقویت پیشرانه و حداکثر قدرت خروجی ممکن، تمرکز اصلی در M5 بوده است.
M5 جدید از پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری بههمراه دو توربوشارژر استفاده میکند که متخصصان جی-پاور، با تنظیمات جدید ECU، ورودی هوای بهتر، توربوشارژرهای بزرگتر و اگزوز تیتانیومی با سراگزوزهای 100 میلیمتری قدرت خروجی آن را به بیش از 600 اسب بخار استاندارد یا 617 اسب بخار مدل کامپتیشن (Competition) رساندهاند. تیونینگ فنی جی-پاور در قالب یک پکیج با 3 مرحلهی مختلف ارائه میشود. در مرحلهی اول پکیج تیونینگ جی-پاور بهلطف تنظیمات جدید ECU و ماژول پرفرمنس جدید، 99 اسب بخار قدرت و 90 نیوتنمتر گشتاور به M5 اضافه میشود؛ سدان خواستنی بیامو M5 با این پکیج، 690 اسب بخار قدرت (یا 700 واحد PS) و 840 نیوتنمتر گشتاور بهدست میآورد.
اما در مرحلهی دوم، M5 به سطح جدیدی وارد میشود. دستکاری بیشتر ECU در کنار لولهی دستساز و سفارشی اتصال بین توربوشارژر و مبدل کاتالیست جی-پاور، 739 اسب بخار قدرت (یا 750 واحد PS) و 920 نیوتنمتر گشتاور در اختیار M5 قرار میدهد. مقالهی مرتبط:
مرسدس بنز AMG E63 S واگن با تیونینگ G-Power معرفی شد
در مرحلهی سوم، با اضافه کردن سیستم اگزوز تیتانیومی و سراگزوزهای بزرگ تیتانیوم/کربن جی-پاور، پیشرانهی V8 بیامو در نهایت 789 اسب بخار قدرت (یا 800 واحد PS) و 980 نیوتنمتر گشتاور را تجربه خواهد کرد. بر اساس ادعای متخصصان این شرکت تیونینگ شناختهشده، M5 در مرحلهی سوم ارتقای فنی توانایی رسیدن به نهایت سرعت 335 کیلومتر بر ساعت را پیدا میکند و تنها در 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد.
نسخهی استاندارد و کارخانهای M5 در کنار پکیج آپشن M Driver با نهایت سرعت 305 کیلومتر بر ساعت، در زمان 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد؛ نهایت سرعت M5 بدون آپشن M Driver، بهصورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. متخصصان جی-پاور، ظاهر M5 را هم کمی تغییر دادهاند؛ درب کاپوت فیبرکربن و رینگهای 21 اینچ با طرح کلاسیک 5 پرهای دوگانه تنها موارد جدید در این سدان قدرتمند هستند. لازم به ذکر است که همیشه میتوان با تغییر در تنظیمات ECU خودروها، قدرت بیشتری از پیشرانه گرفت، اما این مورد استهلاک را بالا و طول عمر قطعات را کاهش میدهد. در پروژههای تیونینگ ماندگار، انواع قطعات خودرو از سیستم تعلیق تا اگزوز و پیشرانه تقویت و با محصولات افترمارکت یا سفارشی دستساز، جایگزین میشوند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/50380/بی-ام-و-M5-با-تیونینگ-G-Power،-معرفی-شد