سیاست و بازاریابی
10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 5:44:21 PM
بازاريابي - مارکتينگ
بازاريابي سياسي - همانگونه که مي‌دانيد پايگاه داده يکي از منابع ارزشمند هر کسب و کاري محسوب مي‌شوند. زيرا رديابي مشتريان براي ارائه‌ي پيشنهاد، فروش محصولات و به تبع آن افزايش سود و جذب مشتريان جديد به کمک اطلاعات موجود در پايگاه داده يا بانک اطلاعاتي کسب و کارها به راحتي ميسر مي‌شود. به همين دليل است که بازاريابي پايگاه داده هنوز هم يکي از شيوه‌هاي قدرتمند بازاريابي است. در ادامه اين مطلب سعي کرده‌ايم نکات باورنکردني را در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده براي شما گردآوري کنيم.
10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده
1) انتخاب فرمت مناسب براي پايگاه داده
يکي از مهمترين نکاتي که در بازاريابي پايگاه داده بايد مد نظر قرار گيرد، انتخاب فرمت مناسب براي داده‌ها است. اين نکته را همواره به خاطر داشته باشيد که استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهاي مناسب يکي از پراهميت‌ترين بخش تنظيم بانک اطلاعاتي مشتريان کسب و کار شما است. زيرا توجه به اين نکته ضروري است که پايگاه داده بايد با انواع سخت‌افزارها قابل استفاده باشد. يعني بانک اطلاعاتي مشتريان شما نبايد وابسته به سخت افزار يا سيستم عامل خاصي باشد تا هرگز از بين نرود.
2) سازماندهي مناسب پايگاه داده
نکته مهم ديگري که در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده بايد مد نظر قرار گيرد طبقه‌بندي و سازماندهي مناسب آن است. توجه داشته باشيد که تمام تماس‌هايي که در پايگاه داده ثبت مي‌شوند، نمي‌توانند براي کسب و کار مشتري بالقوه تلقي شوند. از اين رو سازماندهي مناسب و طبقه‌بندي و گروه‌بندي تماس‌هاي ورودي مي‌تواند تاثير به سزايي براي عملکرد اثربخش استراتژي بازاريابي داشته باشد.
3) ارسال پيام صحيح به هر گروه از مشتريان
همانگونه که مي‌دانيد انتخاب بيان و لحن مناسب يکي از مهمترين نکاتي است که در بازاريابي پايگاه داده بايد مورد توجه قرار گيرد. بنابراين پس از گروه‌بندي مشتريان، متن پيام مناسبي براي هر گروه بايد تنظيم شود. زيرا معمولا همه افرادي که در يک گروه قرار مي‌گيرند خصوصيات احساسي و اخلاقي خاصي دارند که انتخاب لحن مناسب مي‌تواند نقش موثري در پيشبرد بازاريابي احساسي مشتريان داشته باشد.
4) پيشبرد استراتژي فروش طبق چشم‌انداز
تعيين چشم‌انداز باعث مي‌شود که در هر مرحله از فروش و بازاريابي محصولات همواره تمامي مشتريان مد نظر قرار گيرند. توجه به تمامي مشتريان از قشرهاي مختلف و برخورد با آن‌ها طبق چشم‌انداز فروش تاثير به سزايي در موفقيت استراتژي بازاريابي و فروش کسب و کار شما خواهد داشت.
5) تماس مداوم با مشتريان
ممکن است فاصله زماني نسبتا طولاني بين تماس با مشتريان و تکميل فرآيند خريد آن‌ها باشد. اما به عنوان يک بازارياب يا مدير فروش هرگز نبايد از اين امر دلسر شويد. بلکه با برقراري تماس مداوم با مشتريان و پيشنهاد محصولات جديد به آن‌ها همواره به آن‌ها يادآوري کنيد که در صدد راحتي هر چه بيشتر آن‌ها تلاش مي‌کنيد و برايشان ارزش قائل هستيد.
6) تجزيه و تحليل فعاليت‌هاي بازاريابي
تجزيه و تحليل فعاليت‌هاي مربوط به فرآيند بازاريابي تاثير به سزايي در رشد و بهبود فرآيند بازاريابي کسب و کار شما خواهد داشت. زيرا تدوين استراتژي بازاريابي پايگاه داده از روي نرخ تماس با مشتريان و فرکانس ورودي سايت‌ و … رابطه مستقيمي دارد. بنابراين با تجزيه و تحليل داده‌هاي به دست آمده از فعاليت‌هاي بازاريابي مي‌توانيد گام موثري در راستاي تحقق اهداف بازاريابي خود داشته باشيد.


بازاريابي پايگاه داده تجزيه و تحليل فعاليت‌هاي مربوط به فرآيند بازاريابي پايگاه داده تاثير به سزايي در رشد و بهبود فرآيند بازاريابي کسب و کار شما خواهد داشت.

7) به روز نگه داشتن پايگاه داده مشتريان
متاسفانه بسياري از صاحبان کسب و کارها به اشتباه فکر مي‌کنند که پايگاه داده فقط بايد شامل اطلاعات مشترياني باشد که خريد خود را تکميل کرده و يا تماس تلفني داشته‌اند. اما به منظور موفقيت در پيشبرد استراتژي بازاريابي پايگاه داده همواره بايد اين نکته مد نظر قرار گيرد که تمام فالورهاي شبکه‌هاي اجتماعي و کساني که در کمپين‌ها و مسابقات مربوط به کسب و کار شما شرکت مي‌کنند نيز مي‌توانند در گروه مشتريان بالقوه شما قرار گيرند که مي‌تواند به بالفعل تبديل شود.
8) جمع‌آوري اطلاعات صحيح
به ياد داشته باشيد که هر چه اطلاعات جمع‌آوري شده کامل‌تر و جزئي‌تر باشند پيشبرد استراتژي بازاريابي شما ساده‌تر خواهد بود. داشتن نام، شماره تلفن، ايميل و جمله کوتاهي در مورد علاقمندي‌هاي مشتريان مي‌تواند بازاريابي پايگاه داده‌اي شما را تسهيل نمايد. بنابراين از تمام توان خود براي جمع‌آوري اطلاعات صحيح مشتريان از کانال‌هاي ارتباط با مشتري خود استفاده کنيد.
9) استفاده از ابزارهاي مناسب براي مديريت پايگاه داده
ابزارهاي مختلفي براي مديريت پايگاه داده موجود هستند. اما در هر زمينه‌اي که فعاليت مي‌کنيد بايد بهترين و مناسب‌ترين ابزارهاي موجود را براي مديريت پايگاه داده خود استفاده کنيد که در صورت عوض شدن مسئول مربوطه، دسترسي به اين اطلاعات و ويرايش و به روز رساني آن‌ها به سادگي امکان پذير باشد و شما را با هزينه‌هاي گزافي رو به رو نکند.
10) مشتريان فعلي خود را فراموش نکنيد
مشتريان فعلي شما مهمترين و غني‌ترين منبع براي کسب و کار شما هستند. حتي اگر اين مشتريان مدت بسيار طولاني است که از شما خريد نکرده‌اند نيز سعي کنيد با آن‌ها در تماس باشيد. اين کار باعث يادآوري نام برند شما براي آن‌ها شده و احساس توجه و قدرداني براي آن‌ها فراهم مي‌کند.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/407/10-نکته-باور-نکردني-در-ارتباط-با-بازاريابي-پايگاه-داده
بستن   چاپ