سیاست و بازاریابی
استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران
جمعه 12 مرداد 1397 - 15:23:25
سیاست و بازاریابی -
استارتاپ نیوز- پرویز بابایی: دیجی کالاف اسنپ و کافه بازار، سه استارتاپ پیشرو و جریان ساز اکوسیستم استارتاپی کشور با ادغام و تملک سایر استارتاپها هر لحظه برگ تازه ای برای تبدیل شدن به اولین یونیکورن یک میلیارد دلاری رو می کنند.
پس از پیوستن سوپر مارکت آنلاین روکولند به دیجی کالا و ورود این مجموعه به بازار فروش مواد غذایی و کالاهای تند مصرف ؛ ارزش دیجی کالا به حدود 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.
اسنپ هم با سرمایه گذاری در پین تا پین و تشکیل اسنپ تریپ به دومین استارتاپ کشور با ارزش نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است.
هلدینگ هزار دستان سهامدار اصلی کافه بازار و دیوار هم با جذب سرمایه 38 میلیون یورویی در ازای واگذاری 10 درصد سهام از شرکت هلندی اینترنت اینوستمنت اینترنشنال کوپراتیف؛ به ارزش حداقل 2500 میلیارد تومانی دست یافته است.
دومین استارتاپ 3 هزار میلیارد تومانی کشور، هلدینگ اسنپ است که با خرید پین تا پین و همکاری با فلایتیو و تشکیل اسنپ تریپ، در کنار اسنپ باکس، اسنپ فود و سامانه تاکسی آنلاین اسنپ با 7 میلیون کاربر و 300 هزار راننده و یک میلیون سفر موفق روزانه در 16 شهر کشور، با اسنپ تریپ وارد حوزه گردشگری و رزرواسیون هتلها و پروازهای داخلی و خارجی شده و با رسیدن ارزشش به حدود 3 هزار میلیارد تومان رقابت سختی با دیجی کالا و کافه بازار برای تبدیل شدن به اولین یونیکورن یک میلیارد دلاری و اولین عرضه کننده عمومی سهام در بورس اوراق بهادار کشور دارند..
هلدینگ توشا که حاصل ادغام علی بابا و زورق است در کنار اپلیکیشن آنلاین درخواست خودرو تپسی و الوپیک با ارزش حدود 500 میلیارد تومان، استارتاپ ارزشمند بعدی کشور هستند.
صبا ایده شامل آژانس تبلیغاتی صبا ایده و آپارات از حداقل ارزشی معادل 400 میلیارد تومان برخوردار است و روند رو به رشدی گرفته است.
بامیلو؛ دیوار و شیپور تقریبا 300 میلیارد تومان ارزش دارند ولی هنوز به مدل درآمدی باثباتی نرسیده اند.
ارزش هلدینگ کسب و کار نوین ایرانیان سهامدار استارتاپهای چیلیوری؛ نت برگ؛ تیکت؛ دکتردکتر؛سرمیز و…به 150 میلیارد تومان بالغ شده و در آینده از این هلدینگ بیشتر خواهیم شنید.
آژانس تبلیغات آنلاین ادرو پس از تملک ای نتورک و عدد به ارزش حداقل 100 میلیارد تومانی دست یافته و با کاهش هزینه ها و تمرکز مدیریتی افق های بهتری را در پیش رو دارد.
در این رده استارتاپهای تاچسی مشهد؛ کارپینو؛ ماکسیم؛ دیرین دیرین و… را هم میتوان 100 میلیارد تومانی قلمداد کرد.
ارزش برخی دیگر از استارتاپهای دیگر ایرانی به شرح ذیل برآورد میشود:
ترب ؛تسکولو؛ آسان بار؛ زرین پال؛پیمنت 24؛ ریحون؛ فرش آنلاین؛ سیب اپ؛ کلیک یاب؛نردبان اندیشه فردا طراح بازی آمیرزا 30 میلیارد تومان
ایسام؛ کشمون؛ استادسلام؛ استادکار؛ 20 میلیارد تومان
دانرو؛ ایسمینار؛ چونک؛ پونیشا ؛ مانیار؛ ژاکت؛ ایوند؛ نوار؛ تخفیفان؛ مامان پز 15 میلیارد تومان
کشت کالا؛ بیمیتو؛ بیمه بازار؛ دونیت؛ کوانت کن؛ الو؛ کافه تدریس 10 میلیارد تومان
💎پرویز بابایی: مشاور مالی و مالیاتی استارتاپها

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/38045/استارتاپهای-3-هزار-میلیارد-تومانی-ایران
بستن   چاپ