سیاست و بازاریابی
راه‌هايي براي جلب اعتماد مشتريان به وبسايت
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 5:34:31 PM
بازاريابي - مارکتينگ
بازاريابي سياسي - بررسي راه‌هايي براي جلب اعتماد مشتريان به وبسايت
هنگامي که بحث جلب اعتماد مشتريان به ميان مي‌آيد، ديگر اين موضوع اهميت چنداني ندارد که چقدر محتواهاي شما خلاقانه است يا تا چه اندازه روش‌هاي تبليغاتي شما به روز است. آن چه اهميت دارد اينست که اگر بازديدکنندگان سايت شما احساس کنند سايت شما قابل اعتماد نيست، ممکن است براي هميشه آن را ترک کنند. اين مساله هنگامي که مشتريان به قصد خريد محصولي از يک وبسايت بازديد مي‌کنند، از اهميت بيش‌تري نيز برخوردار مي‌شود. پس اگر مي‌خواهيد در عرصه رقابت در خريد و فروش اينترنتي پيروز شويد، بايد به فکر جلب اعتماد مشتريان باشيد.
1) از تصاوير معتبر استفاده کنيد
تصاوير عمومي و متداول را همه جا مي‌توان پيدا کرد. اگر چه استفاده درست، خلاقانه و به جا از اين تصاوير ايرادي ندارد اما بهتر است ظاهر وبسايت شما به گونه‌اي به نظر برسد که گويي مختص به خود شما و تيمتان است.
براي اين که بتوانيد اعتماد مشتريان به وبسايت خود را جلب کنيد، بهتر است يک عکاس حرفه‌اي استخدام کنيد تا از شرکتتان، کارمندان و محصولاتتان عکس بگيرد. انتشار اين تصاوير کيفيت وبسايت شما را بالا خواهد برد و اعتبار وبسايت شما را به رخ مخاطب خواهد کشيد‌. در اين حالت هم‌چنين محتواهايي که به اشتراک گذاشته‌ايد نيز تاثير بيش‌تري بر روي مشتري دارد‌.
علاوه بر اين، معمولا گالري‌هايي از عکس‌هاي بي کيفيت را مي‌توانيد در اينترنت پيدا کنيد. اين عکس‌ها اگر چه ممکن است صد در صد با محتواي پست‌هاي شما تطبيق نداشته باشند، اما معمولا از نظر جلوه‌هاي بصري جذاب هستند.
2) از طريق برگزاري نظرسنجي‌هاي مختلف، مقبوليت اجتماعي کسب کنيد
يکي از موثرترين روش‌ها در ايجاد اعتماد در مشتري، کسب مقبوليت اجتماعيست. سعي کنيد در زمان‌هاي مختلف و پس از اتمام هر پروژه يا فروش يک محصول جديد با مشتريان خود ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها بخواهيد نظرات خود را به عنوان بازخورد در اختيار شما قرار دهند تا روي وبسايت نشان داده شود. هر جا امکان پذير بود، تصوير شخص يا اشخاصي که از آن‌ها نظرسنجي کرده‌ايد را نيز در وبسايت قرار دهيد. اين کار نمونه‌اي از جلب اعتماد مشتري به کمک مفاهيم بصريست.
3) منابع محتوايي ارزشمند و مفيد ايجاد کنيد
هيچ‌کس از محتواهايي که بيش‌تر جنبه تبليغاتي براي فروش يک محصول دارد استقبال نمي‌کند و تقريبا هيچکس در بازديد اول از يک وبسايت اقدام به خريد محصولات آن نمي‌کند. به جاي انتشار و به اشتراک گذاري محتواهايي با اين مفهوم که ” اين محصول را بخريد، چرا که بهترين محصول حاضر در بين رقيبان است”، به انتشار مطالبي بپردازيد که مزايا و منافع محصول يا خدمات شما را نشان دهد، بدون اين که خريد آن را به صورت مستقيم توصيه کند. هنگام جلب اعتماد مشتري، به اشتراک گذاري مطالبي ارزشمند که بتواند به سوالات مشتري پاسخ داده و مشلات او را حل کند، امري لازم و ضروريست.
برخي از بازديدکنندگان و مخاطبان به دنبال اطلاعات مشخصي در مورد محصول نظير مشخصات فني آن هستند، بنابراين از وبسايت خود براي در اختيار گذاشتن چنين اطلاعاتي استفاده کنيد. از وبسايت خود براي انتشار مطالبي استفاده کنيد که مي‌دانيد براي مخاطب جذاب و کاربرديست. هم‌چنين، مي‌توانيد از مطالعات موردي و تجربه مشتريان خود استفاده کرده و رضايت آن‌ها در مورد استفاده از محصولاتتان را با ديگر مخاطبان به اشتراک بگذاريد.
4) به وسيله وسايل ارتباط جمعي، محبوبيت خود را افزايش دهيد
با توجه به تغيير دنياي ارتباطات و نقش روزافزون وسايل ارتباط جمعي، امروزه نظراتي که مردم در مورد يک کالا در فضاي مجازي با يکديگر به اشتراک مي‌گذارند، از اهميت بيش‌تري نسبت به محتواهاي منتشر شده از سوي بازاريابان يا کارشناسان فني يک محصول برخوردار است. در واقع، مردم هنگام خريد بيش‌تر به نظرات ساير مشتريان اهميت مي‌دهند تا نظرات کارشناسانه. به طور قطع، تغييراتي که در دنياي بازاريابي اتفاق افتاده است، نقش اسپانسر‌هاي يک محصول در تاثيرگذاري بر روي تصميم مخاطبان را دچار تغيير کرده است. دنياي ارتباطات به گونه‌اي تغيير کرده است که نظرات، چه مثبت و چه منفي به سرعت بين مردم منتشر مي‌شود. پس در افزايش محبوبيت و مقبوليت اجتماعي خود و هم‌چنين جلب اعتماد مشتريان از تاثير بازاريابي دهان به دهان غافل نشويد.
5) از مشتريان و شرکاي خود براي جلب اعتماد مشتريان استفاده کنيد
حال که دنياي ارتباطات تغيير کرده است، فرصت‌هاي بيش‌تري در اختيار شما قرار گرفته است تا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد.  مي‌توانيد از مشتريان خود کمک بگيريد تا خود را بيش‌تر و بهتر به مردم معرفي کنيد. درست است مردم معمولا برندهاي معروف را مي‌شناسند، اما حتي برندهاي ناشناخته نيز مي‌توانند بر روي مردم تاثيرگذار باشند.
اين که شما ثابت کنيد به اندازه کافي قابل اعتماد هستيد که برخي از کسب و کارهاي ديگر حاضر به شراکت با شما شده و برخي مشتريان نيز شما را براي هميشه انتخاب کرده‌اند، براي جلب اعتماد ديگر مخاطبان نيز کافيست.
6) مخاطبان را نقطه تمرکز داستان‌هايي که روايت مي‌کنيد، قرار دهيد
هنگامي که خود به توليد و انتشار محتوا مي‌پردازيد يا از متخصصان اين امر کمک مي‌گيريد، مطمئن باشيد در نوشته‌هايتان از واژه “شما” استفاده مي‌کنيد. مخاطب قرار دادن مخاطبانتان باعث جلب توجه آن‌ها شده و آن‌ها را ترغيب مي‌کند تا آخر نوشته با شما همراه باشند. اگر شما به طور مستقيم با گروه خاصي از مخاطبانتان صحبت مي‌کنيد، مي‌توانيد کلمه “شما” را جايگزين  نام و عنوان مخاطب کنيد؛ مواظب باشيد تکرار بيش از حد نام مخاطب براي او آزاردهنده نشود.
هنگام انتخاب محتوا، فراموش نکنيد اين محتوا براي جلب اعتماد مشتري است. بنابراين، در مطالب خود بيش از حد از شرکت و محصولاتتان صحبت نکنيد. سعي کنيد در قالب داستان‌هايي که تجارب مشتريانتان را در بردارد، از محصولات خود صحبت کنيد.
7) سعي کنيد همه چيز در مورد وبسايت‌تان براي مشتري واضح و آشکار باشد
پشت همه بي‌اعتمادي‌ها، ترس از ناشناخته‌هاست. براي بازديدکنندگان سايت خود همه چيز را روشن و واضح بيان کنيد و اين امکان را براي آن‌ها فراهم کنيد که هنگام ورود به وبسايتتان و با يک کليک بتوانند اطلاعاتي که مي‌خواهند را پيدا کنند. طراحي گرافيکي وبسايتتان اهميت زيادي دارد. زيرنويس‌هاي تصاوير و لينک‌هاي کمکي در جلب اعتماد مشتريان مهم است. راه‌هاي ارتباطي خود با مشتري را جايي بنويسيد که مدام در دسترس مشتري باشد و به محض دريافت ايميل يا پيام، به مشتري پاسخ دهيد.
هنگامي که يک مشتري از برقراري ارتباط با شما تجربه خوبي دارد و احساس کند شما به تعهدات خود عمل کرده‌ايد، در گفتگوهاي خود با ديگران نيز از شما به خوبي ياد مي‌کند و اين خود بهترين روش براي جلب اعتماد مشتريان بعديست.

با در نظر داشتن اين موارد، سعي کنيد اعتماد مشتريان خود را جلب کنيد. هر چقدر شرکت شما معتبرتر به نظر برسد، مشتريانتان احساس بهتري براي برقراري ارتباط و درگير شدن با برند شما دارند.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/373/راه‌هايي-براي-جلب-اعتماد-مشتريان-به-وبسايت
بستن   چاپ