سیاست و بازاریابی
بازاريابي با اس ام اس
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 12:19:54 PM
بازاريابي

زماني که نوبت به هدايت کسب و کاري مي رسد، بازاريابي از طريق پيام متني چيزي نيست جز حاشيه سود!!! در حقيقت بايد گفت که کمپين بازاريابي اس ام اس موفق داراي پتانسيل بسيار بالا همراه با نرخ تعاملي معادل هشت برابر يک کمپين بازاريابي با ايميل است. حتي در برخي از موارد ديده شده که برخي از خرده فروشان براي کمپين هاي بازاريابي با  اس ام اس نرخ تبديل باور نکردني 23% هم عنوان کرده اند. با در نظر گرفتن موضوع ايجاز و همچنين تحويل تقريبا فوري پيام در اين شيوه از بازاريابي، استراتژي اين کمپين مي تواند به شدت اقتصادي و کاربردي و مفيد براي آن دسته از کسب و کارهايي باشد که در پي ايجاد پايگاهي از مشتريان وفادار براي خودشان مي باشند.

اما سوال اينجاست که چرا کمپين هاي بازاريابي از طرِق اس ام اس در ايران اغلب با شکست مواجه مي شود يا بازده سرمايه گذاري در آنها مناسب نيست.

دقت کنيد که اين کمپين ها پيام و محتوا شما را دقيقا در فضايي مجازي و کاملا شخصي به مخاطب شما تحويل مي دهد و آن هم صندوق دريافت مصرف کننده شما مي باشد. بنابراين شما بايد به اين حريم خصوصي احترام بگذاريد و در عين حال بهترين استفاده را از اين فرصتها بدست آوريد.

در اين مطلب به 4 روش براي ساخت و توسعه کسب و کار شما از طريق بازاريابي اس ام اس مي پردازم، حتي در ايران!!!

 1- اجازه دهيد مصرف کننده گان در زمان ثبت نام شدن مطلع باشند

به منظور وارد کردن مصرف کننده گان در يک کمپين پيام رساني به صورت اس ام اس، پيش از هر چيز به آنها اجازه دهيد قبل از ثبت نام شدن بدانند که در چه چيزي در حال ثبت نام کردن هستند. اين کار از طريق روش هاي مختلفي قابل انجام شدن مي باشد، که از جمله اين موارد مي توان به تيک زدن يک گزينه در زمان ثبت نام يا درخواست از فرد مورد نظر براي ارسال يک کد به يک شماره خاص از طريق اس ام اس اشاره کرد. به منظور مستحکم کردن رابطه خود با مشتري شماره هاي آنها هميشه با رعايت اصول اخلاقي جمع آوري کنيد. تا زماني که اين روش را انتخاب کنيد، در زمان هرگونه ناراحتي از طرف مشتري براي توجيه کردن وي مي توانيد به فرايند وارد شدن وي اين ليست اشاره کنيد و در ادامه گزينه خروج را براي وي مهيا سازيد.

 2- انتخاب محتواي بازاريابي شما

زماني که کمپين بازاريابي اس ام اس خود را راه اندازي کرديد، در مورد انتخاب و انتشار محتواي مناسب براي مشتريان و دريافت کننده هاي اس ام اس خود دقت و حساسيت بسيار زيادي بايد به خرج دهيد. کد هاي تخفيف همواره يکي از راه هاي بسيار مناسب و با طرفدار براي کسب و کارها بوده است – مصرف کننده گان مي توانند مي توانند اين کد ها را دريافت کنند و با وارد کردن آنها در سايت از يک تخفيف يا امتياز ويژه در نظر گرفته شده براي خودشان استفاده کنند. همچنين در اين پيام ها مي توانيد يک لينک کوتاه شده از وبسايت خود را هم قرار دهيد – چرا که امروزه بسيار از مردم و مصرف کننده گان از گوشي هاي هوشمندي استفاده مي کنند که قابليت باز کردن اين لينک ها و نمايش وبسايت شما در مرورگر موبايل را دارد، بنابراين از اين طريق به راحتي قادر به هدايت ترافيک بسيار مناسبي به يک صفحه فرود بهينه سازي شده به اين منظور مي باشيد.

 3- تجزيه و تحليل عملکرد بازاريابي با اس ام اس

همانند هر کمپين ديجيتال ديگري، اس ام هم امکان آناليز و تجزيه و تحليل دقيق را براي شما فراهم مي آورد. ابزارهاي تجزيه و تحليل مي توانند به شما براي تشخيص بسيار خوب و مناسب هر بخش اثر گذار و موثر و بخش هاي بدون اثر بخشي کمپين شما به شما ياري برسانند. در اين رابطه زيرساخت فراهم آورنده خدمات ارسال پيام هاي اس ام اس بيشترين کمک و راهنمايي را مي توانند به شما بکنند، چرا که اطلاعات حاصل از اين کمپين ها از يک ارائه دهنده خدمات به ديگري متفاوت مي باشد.

 4- همواره گزينه براي خروج از ليست دريافت معرفي کنيد

دقيقا به همان ميزان که اجازه دادن به يک مصرف کننده براي اطلاع از ثبت نام شدن در ليست ارسال اس ام اس شما مهم و با اهميت مي باشد، فراهم آوردن يک روش مناسب و سهل و آسان براي لغو اشتراک از اين ليست نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار مي باشد. يک روش مناسب براي اين منظور اضافه کردن يک خط در پايان پيام متني شما با مضمون “به منظور عدم دريافت پيام هاي اينچنيني کلمه “توقف” را به همي شماره ارسال نمائيد.” مي باشد. ممکن است قدري سخت تر کردن اين فرايند لغو اشتراک براي مصرف کننده گان شما قدري وسوسه انگيز باشد، اما در نهايت اين کار تنها نتيجه اي که براي شما دارد، جمع کردن عده اي مصرف کننده ناراضي در کنار خودتان است و حتي ممکن است بين آنها به عنوان انتشار دهنده محتواي هرز شناخته شويد که براي برند شما تحت هيچ شرايطي مناسب نيست.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/358/بازاريابي-با-اس-ام-اس
بستن   چاپ