سیاست و بازاریابی
6 راز موفقيت در بازاريابي محتوايي
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 10:10:57 AM
کاوشگران روابط عمومي

استفاده از محتوا در بازاريابي شما را به دو هدف مهم مي‌رساند: در وهله نخست، يک ‌کسب‌و‌کار فرصت توسعه ارتباط و توافقي مثبت را با فرد پيدا مي‌کند و در وهله دوم، امکان ديده شدن يک ‌کسب‌و‌کار به شيوه‌اي قابل اعتماد‌تر و مفيد‌تر نيز به وجود مي‌آيد

مدت‌ها از آن روزها گذشته که بازاريابي براي مشتريان به سادگي ارائه پيشنهاد خريد محصول خود به مشتري بود. طي چند دهه اخير، تاکتيک‌هاي آشکار استفاده از رسانه‌هاي پرطرفدار براي جذب مصرف‌کنندگان، قدرت خود را از دست داده و تکيه بر روش‌هاي قبلي را سخت‌تر کرده است. رسانه‌هاي جديد، شرايطي را ايجاد کرده که طي آن حتي گام‌هاي ساده‌اي نظير ايجاد يک وبلاگ يا صفحه در رسانه‌هاي اجتماعي به تنهايي مي‌تواند علاقه مستمر به چيزهايي را که بايد بگوييد تضمين کند. در اين شرايط شرکت‌ها چگونه بايد با مشتريان خود ارتباط برقرار کنند؟ کسب‌و‌کارها روز به روز بيش از پيش روي بازاريابي محتوايي به منظور نيل به نتايج مطلوب تکيه مي‌کنند .

بازاريابي محتوايي چيست؟

آيا تا به حال اصطلاح «هنر جنگيدن بدون مبارزه» را شنيده‌ايد؟ بازاريابي محتوايي همان هنر فروش محصولات به شيوه‌اي است که هدفتان از انجام اين کار فروش به نظر نرسد. با اين روش هدف به‌ظاهر علاقه به حل مشکلات مصرف‌کنندگان از راه آموزش اطلاعات مفيد و در نتيجه کمک به آنها است. استفاده از محتوا در بازاريابي شما را به دو هدف مهم مي‌رساند: در وهله نخست، يک ‌کسب‌و‌کار فرصت توسعه ارتباط و توافقي مثبت را با فرد پيدا مي‌کند و در وهله دوم، امکان ديده شدن يک ‌کسب‌و‌کار به شيوه‌اي قابل اعتماد‌تر و مفيد‌تر نيز به وجود مي‌آيد

 بازاريابي محتوايي به مشتريان کمک مي‌کند تا حس کنترل شدن توسط ديگران را از دست بدهند. به اين ترتيب آنها واقعا تشويق به جذب و تعامل با يک برند خواهند شد. اگر مي‌خواهيد از اين نوع بازاريابي بهره ببريد، يکي از شش اقدام زير را انجام دهيد :

يک برنامه داشته باشيد

قبل از آنکه امکان به اشتراک‌گذاري محتوا با مصرف‌کنندگان را بيابيد، شما بايد ابتدا و قبل از هر چيز يک استراتژي داشته باشيد. محتواي شما ديجيتال (اينفوگرافيک) است يا فيزيکي (تقويم)؟ بازاريابي محتوايي چه هزينه‌اي براي شما در پي داشته و بودجه مناسب چقدر است؟ هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي قبلي به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژي خود در زمينه بازاريابي محتوايي به موفقيت بيشتري فراتر از اتخاذ يک رويکرد «بنشين و ببين» دست يابيد. استراتژي‌هاي خود را روي کاغذ بنويسيد، به اين ترتيب احتمالا اميد بيشتري براي کسب نتايج موفقيت‌آميز در دل شما جوانه مي‌زند و بهتر از اعلام شفاهي اهدافتان خواهد بود .

مخاطبان خود را بشناسيد

اگر محصول شما ويژه يکسري مخاطب خاص است، به اين معني است که نبايد رويکردي کلي‌تر را اتخاذ کنيد. مورد Deere&Company را در نظر بگيريد، نامي که براي هميشه با صنعت کشاورزي در ارتباط است. اين شرکت مجله‌اي به نام «The Furrow» را منتشر کرد که به تعليم روش‌هاي کشاورزي و دستيابي به موفقيت مالي اختصاص مي‌يافت. اين مجله براي نخستين بار در سال 1895 ميلادي چاپ شد که به طور گسترده به‌عنوان يکي از نخستين روش‌هاي مستند بازاريابي محتوايي از آن نام برده مي‌شود .

تصور کنيد اگر اين شرکت يک مجله جامع با اطلاعات مختلف ارائه مي‌داد، اما به طور خاص ويژه کشاورزان نبود، چه اتفاق مي‌افتاد؟ به احتمال بسيار زياد ديگر اين روز‌ها مجله و شرکت Deere&Company ديگر همه‌جا وجود نداشت .

هميشه به دنبال ارائه محتواي جديد باشيد

اگر همچنان مي‌خواهيد کانون توجه مخاطبان منتخب خود باشيد، به بازاريابي محتوايي به‌عنوان يک استراتژي ‌کسب‌و‌کار دائمي نگاه کنيد. تاکيد روي معرفي مستمر ايده‌هاي جديد سطح محتوايتان را ارتقا مي‌دهد. چنانچه مشتريان احساس کنند که شما در حوزه خود پيشگام بوده و به آموزش مستمر آنها مي‌پردازيد، براي اطلاع از ديدگاه‌تان به سوي شما باز خواهند گشت .

(به روش درست) از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده کنيد

افسانه‌هاي خاص درباره رسانه‌هاي اجتماعي به سوء‌استفاده شديد ‌کسب‌و‌کار‌ها از سايت‌هاي مرتبط حين تلاش براي توسعه پايگاه مصرف‌کنندگان خود منجر شده است
به جاي ارسال آگهي‌هاي تبليغاتي در توييتر، شما بايد اين رسانه اجتماعي را به يک تجربه تعاملي تبديل کنيد. آيا شما مي‌دانستيد که فقط به اشتراک‌گذاري عکس‌ها مي‌تواند امکان ديده شدنتان را بالا ببرد؟ به موضوعات روز مورد بحث در شبکه‌هاي اجتماعي توجه کنيد .

همکاري تيمي را در نظر بگيريد

امکان همکاري با ديگر شرکت‌ها براي تبليغ غيرمستقيم چند محصول در دنياي امروز وجود دارد. اين يک نوع بازاريابي است که از آن به‌عنوان جاگذاري محصولات (product placement) نام برده مي‌شود. شرکت‌هايي که براي ارائه محتويات پاياپاي با هم کار مي‌کنند شايد به اين واقعيت دست يابند که تعداد بالقوه مشتريان خود را دو برابر کرده‌اند .

بازخورد دائمي دريافت کنيد

گوش دادن به حرف‌هاي مشتريانتان مهم است. آيا آنها از محتواي شما راضي هستند؟ آيا احساس‌شان مي‌تواند بهتر شود؟ از گوش دادن و اجراي پيشنهادها نهراسيد. وقتي مشتريان احساس کنند که آنها را درک کرده و به حرف‌هايشان گوش مي‌دهيد، به احتمال زياد به تعامل با شما و در نتيجه حمايت از يک ‌کسب‌و‌کار خاص ادامه مي‌دهند. اجراي استراتژي‌هاي بازاريابي محتوايي نياز به دل کندن شرکت‌ها از رويکردي دارد که سوال مي‌پرسد که مشتريان چه کاري را مي‌توانند براي ‌کسب‌و‌کار آنها انجام دهند. در عوض، ‌کسب‌و‌کارها بايد براي مدتي طولاني به سختي درباره اين موضوع فکر کنند که چه کاري را مي‌توانند براي مشتريان بالقوه خود انجام دهند .


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/350/6-راز-موفقيت-در-بازاريابي-محتوايي
بستن   چاپ