سیاست و بازاریابی
اهميت بازاريابي محتوايي؛ شغل جديدي به نام مدير محتوا
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 9:32:32 AM
کاوشگران روابط عمومي

فردي که اين نقش را بر عهده دارد (Director of content) واحد فروش و فعاليت‌هاي بازاريابي را براي کسب اطمينان از يکسان بودن اهداف دو دپارتمان يادشده هماهنگ مي‌سازد. اين رهبر همچنين با ترسيم چشم‌انداز آينده بهترين استراتژي‌هاي بازاريابي محتوا از جمله وبينار (webinar)، ويدئو و پست‌هاي وبلاگي خاص را پيشنهاد مي‌کند.

توسعه برند تجاري، افزايش آگاهي و افزايش اعتماد از طريق بازاريابي محتوايي امکان مي‌پذيرد. اين مدل بازاريابي موقعيت منابع اطلاعاتي کسب‌ و کارها را معتبرتر و قابل اعتمادتر مي‌کند. اشتراک‌گذاري و ترويج محتواي مرتبط با صنعت کاربران بيشتري را به پلتفرم‌هاي ديجيتال و شبکه اجتماعي و همچنين خطوط توليد شما جذب مي‌کند. در اينجا با نگاهي به مزاياي بالقوه بازاريابي محتوايي اقداماتي را معرفي مي‌کنيم که کسب‌ و کارها با انجام‌شان مشتري بيشتري به خود جذب مي‌کنند :

«مدير محتوا» به عنوان يک موقعيت شغلي جديد

فردي که اين نقش را بر عهده دارد (Director of content) واحد فروش و فعاليت‌هاي بازاريابي را براي کسب اطمينان از يکسان بودن اهداف دو دپارتمان يادشده هماهنگ مي‌سازد. اين رهبر همچنين با ترسيم چشم‌انداز آينده بهترين استراتژي‌هاي بازاريابي محتوا از جمله وبينار (webinar) ، ويدئو و پست‌هاي وبلاگي خاص را پيشنهاد مي‌کند .
مدير محتوا با شکل‌ دادن به استراتژي‌ها و نظارت بر اجرا از متمرکز بودن پيام‌ها و همگام بودن آن با اهداف برند اطمينان حاصل مي‌کند. افراد در اين موقعيت شغلي مي‌بايست در زمينه‌هاي ايجاد، مديريت و توزيع محتوا در پلتفرم‌هاي مختلف رويکردهاي بهينه اتخاذ و تا حد امکان مشتريان هدف بيشتري را به شرکت سرازير کنند .

بهينه‌سازي موبايل امري حياتي است

گزارش مرکز تحقيقات اينترنتي پيو (Pew) در سال 2014 نشان مي‌دهد 90 درصد آمريکايي‌هاي بالاتر از 18 سال تلفن همراه دارند و در اين ميان 60 درصدشان از گوشي هوشمند استفاده مي‌کنند. تقريبا 60 درصد از بزرگسالان آمريکايي تبلت دارند. نظر به اين ضريب نفوذ قابل توجه، جاي شگفتي نيست که در گزارشي ديگر از موسسه مالي مورگان استنلي (Morgan Stanley) نتيجه گرفته‌اند کاربري وب موبايل از سيستم‌هاي لپ‌تاپ تجاوز خواهد کرد .
اين مطالعه همچنين نتيجه گرفته با ارزان‌تر شدن گوشي‌هاي هوشمند، توجه جدي به بازاريابي محتوايي موبايل ضرورتي بيشتر مي‌يابد. از اين رو فارغ از اينکه محتواي بازاريابي‌تان به شکل خبرنامه‌هاي ايميلي، مقالات مستقل (white paper) يا پادکست توليد مي‌شود، محتوا را براي دستگاه‌هاي همراه بهينه کنيد. شکست در اين گام اساسي به معناي اين است که بخش عمده‌اي از مخاطبان خود را از دست خواهيد داد .
ويدئوها بايد به شکلي مطلوب روي گوشي يا تبلت پخش شوند. وبينارها بايد افرادي را که از سيستم همراه استفاده مي‌کنند، به خود جلب کنند. انديشيدن به موفقيت در عرصه موبايل به معناي تضمين موفقيت و پيشگيري از افت منحني رشد شرکت‌هاست .

تکامل پست‌هاي ويدئويي مهمان

بسياري از شرکت‌ها به دنبال فرصت‌هايي هستند که ناشي از پست‌هاي وبلاگي و مقالات نوشته‌شده توسط مهمان‌هاي شناخته‌شده است. ليکن اين روند تکاملي به سوي ويدئوهاي مهمان گام برمي‌دارد .
بلاگرهاي مهمان مي‌توانند ويدئوهاي باکيفيت و جذاب بسازند و درباره موضوعات مختلف آموزشي و اطلاعاتي محتوا توليد کنند. با توجه به مطالعات صورت‌گرفته درباره گزارش‌هاي ويدئويي، استفاده از اين ابزار براي جذب مخاطبان بيشتر به شدت توصيه مي‌شود .

افراد بانفوذ و متعهد

از افراد بانفوذ صنعت و حوزه کسب و کارتان براي ايجاد محتواي قابل اطمينان استفاده کنيد و از آنها بخواهيد مطالبي بنويسند که امکان توزيع‌شان توسط شرکت شما وجود داشته باشد. براي مثال ممکن است از يک مشاور شناخته‌شده بخواهيد محصول تازه شما را نقد و بررسي کند. در اين صورت مي‌توانيد با منتقل کردن بار کنترل محتوا به فردي حرفه‌اي، اعتماد و اعتبار بيشتري خريداري کنيد .
يک شيوه موثر ديگر اينکه مي‌توان در گروه ارتباطات بازاريابي با افراد با نفوذ گفت‌وگو کرد و فايل ويدئويي يا صوتي آن را در وب‌سايت يا شبکه اجتماعي شرکت قرار داد. از اين فرد بانفوذ بخواهيد اين فايل را با ديگران هم به اشتراک بگذارد .

فروشگاه‌هاي فراگير

برخي از شرکت‌ها با ايجاد منابع فروشگاهي فراگير (one-stop) به موفقيت‌هاي زيادي رسيده‌اند؛ در اين فروشگاه‌ها که کليه خدمات به صورت يکجا ارائه مي‌شود بازديدکنندگان قادرند در برخي مسائل مرتبط با سازمان، چيزي ياد بگيرند. يک رويکرد، استفاده از مدل‌هاي دانشگاهي و ارائه دروس آنلاين، ماژول‌هاي ساختاري و ابزارهاي خودآزمون است. عرضه محتواي آموزشي به مشتريان به شدت در افزايش بازديد و تعامل بيشتر با سايت موثر است. براي اطمينان از ارائه اطلاعات مفيد به مشتري چک‌ليست تهيه کنيد. آيا محتواي سايت شما از کيفيت لازم برخوردار است؟ آيا داده‌هاي شرکت بر اساس آخرين اطلاعات روز توليد شده‌اند؟
از فيدهاي مشتري‌محوري استفاده کنيد که به بازديدکننده امکان دسترسي به محتواي شبکه اجتماعي يا
RSS را بدهد. يک روش ديگر جذب افراد بانفوذ در وب‌سايت است. براي اين استراتژي يک رهبر انتخاب کنيد و از او بخواهيد از افراد شناخته‌شده حوزه کاري‌تان جهت توليد محتوا استفاده کند .

از گوگل‌پلاس و اسلايدشِير غافل نشويد

از فيس‌بوک فراتر برويد! شبکه‌هاي اجتماعي جديد مرزهاي بازاريابي محتوايي را براي B2B (کسب و کارهاي بين شرکت‌ها) گسترده‌تر کرده‌اند. گوگل با فناوري‌هاي جديد هرساله‌اش مرزها را فراتر برده و شکي نيست گوگل‌پلاس بستر کاملا جديدي در شبکه‌هاي اجتماعي فراهم کرده است.بسياري از شرکت‌ها براي انتشار اطلاعات بازاريابي محتوايي‌شان از گوگل‌پلاس استفاده مي‌کنند. حرفه‌اي‌هاي اين عرصه با اتصال به اين شبکه‌ها مقالات و عکس‌هاي شخصي و خانوادگي‌شان را با بقيه به اشتراک مي‌گذارند .
شبکه اجتماعي ديگر يعني اسلايدشير نيز سهم مهمي در بازاريابي محتوايي دارد. در اين شبکه کاربر مي‌تواند فايل‌هاي ارائه بسازد و آنها را با گروه به اشتراک بگذارد. اين فناوري موجب شده فعالان B2B براي ايجاد محتواي آشکار و جذاب بيشتر تلاش کنند .
نظر به آنچه تاکنون گفتيم، به سادگي مي‌توان به اهميت بازاريابي محتوايي پي برد. اين صنعت هر روزه پيشرفت‌هاي نويني را تجربه مي‌کند و به کليه شرکت‌هاي فعال توصيه مي‌کنيم توجه ويژه‌اي به آن نشان دهند



http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/348/اهميت-بازاريابي-محتوايي؛-شغل-جديدي-به-نام-مدير-محتوا
بستن   چاپ