برندهاي بزرگ مانند نايک، کوکاکولا داراي کمپينهاي موفق بازاريابي محتوا هستند براي اينکه ميتوانند مشتريانشان، طرفداران و حتي کارمندان خود را درگير فرايند نمايند. اين کار مردم را تشويق ميکند تا به تشکيل جوامعي اقدام نمايند که به دقت با برند گره خورده است و در پايان روز جوامع درگير با برندها، سهوا محل داد و ستد ميشوند و نام تجاري را براي ديگران ترويج ميکنند.
همه ما ميدانيم که بازاريابي محتوا اگر به درستي مورد استفاده قرار گيرد، بسيار سودمند و مفيد است. با اين حال مسالهاي که اکثر شرکتها با موضوع بازاريابي محتوا دارند اين است که هيچ بهبودي در نتيجه گيري نهايي خود بواسطه تلاشهاي بازاريابي محتوا شاهد نيستند. همچنين اکثر شرکتها قادر به درک اصول اوليه و تفاوتهاي ظريف در بازاريابي محتوا براي استفاده موثر از آن نيستند.
متاسفانه، بيشتر شرکتها به بازاريابي محتوا به عنوان يک روش ساده براي افزايش ترافيک وب و در نهايت فروش خود نگاه ميکنند. بازاريابي محتوا يک تکنيک ضروري بازاريابي است که براي کسب بهترين نتايج لازم است، به صورت کامل انجام شود.
برخي از بزرگترين برندها در جهان از بازاريابي محتوا به نفع خود استفاده کرده و توانستهاند وفاداري برند، تصوير برند، آگاهي از نام تجاري و فروش خود را با کمک بازاريابي محتوا بهبود بخشند. همه ما تبليغات بسيار عالي از گوگل و برند Oreo (نوعي از شيريني، به اين شکل که دو عدد ويفر (شيريني پنجرهاي) شکلاتي، با خامهاي شيرين که بين آنها پرشده به هم چسبيدهاند) را به ياد ميآوريم. برندهاي ديگر مانند رد بول، نايک، کوکاکولا و امريکن اسپرس نيز نيروگاههاي بازاريابي محتوا هستند.
کسب و کارهاي کوچک نبايد چنين تصور کنند که هرگز قادر به رقابت با برندهاي بزرگ نيستند. در حقيقت کسب و کارهاي کوچک بسياري وجود دارد که با يادگيري درسهاي مهم از برندهاي بزرگ به موفقيت بسيار زياد از طريق بازاريابي محتوا رسيدهاند. حتي با منابع بسيار کم شما قادر خواهيد بود از اين درسها براي بهبود کمپين هاي بازاريابي محتواي خود بهره ببريد.
هميشه به داستان برجسته و مهم فکر کنيد.
از طريق بازاريابي محتوا، بايد قادر باشيد آنچه را که برند شما ميتواند براي ديگران انجام دهد بفهمانيد و اينکه چگونه محصولات شما ميتواند زندگي مصرف کنندگانش را بهبود بخشد. بازاريابي محتوا هميشه درباره مشتريان است نه درباره برند.
به عنوان مثال گوگل را درنظر بگيريد. گوگل يک شرکت پيشرفته فناوري است که به خلق برخي از پيشرفتهترين فناوريها در جهان ميپردازد. با اين حال تمام تلاشهاي بازاريابي آن بر چگونگي بهبود روابطش با مردم از طريق نمايش اينکه چگونه محصولاتش ميتواند زندگي مردم را بهبود بخشد، متمرکز است. با محتواي ساده، جذاب و تعاملي، شرکتها به مردم نشان ميدهند چگونه محصولاتشان براي آنها سودمند است. شما بايد همچنين به دنبال داستان مهمتر شرکت خود باشيد ـ چگونه يک برند و محصولاتش ميتواند به مردم کمک کند. هميشه اين داستان مهمتر را براي هر کمپين بازاريابي محتوا در ذهن خود داشته باشيد.
يک روزنامه نگار استخدام کنيد.
اکثر شرکتها تخصص لازم براي درک اينکه مردم در جستجوي چه نوع محتوايي هستند و چگونه به خلق محتواي بديع ، هيجان انگيز و جذاب بپردازند را ندارند. به همين دليل شما نيازمند آن هستيد تا افرادي را استخدام کنيد که نه تنها موضوعات مورد توجه و جالب را براي پوشش برند شما پيدا ميکنند بلکه قادر به خلق آن نوع از محتوا هستند که موفقيت را به همراه خواهد آورد.
رد بول پيشگام بازاريابي محتوا در جهان است و بخش بزرگي را به بازاريابي محتوا اختصاص داده است. از يک نام تجاري کوچک که نوشيدنيهاي انرژي زا توليد ميکند تا تبديل شدن به يک شيوه زندگي رشد کرده است. اين شرکت يکي از اولين شرکتهايي بود که به استخادم روزنامه نگار و متخصص رسانهاي براي خلق محتواي چشمگير و منحصر به فرد روي آورد. با استخدام يک روزنامهنگار يا يک شرکت بازاريابي محتوا، مطمئن خواهيد بود که برند شما به توليد و انتشار محتوا با کيفيت بالا ميپردازد که آن را از رقبايش مجزا ميکند.
ايجاد جوامع و پرورش مشارکت
برندهاي بزرگ مانند نايک و کوکاکولا داراي کمپينهاي موفق بازاريابي محتوا هستند براي اينکه ميتوانند مشتريانشان، طرفداران و حتي کارمندان خود را درگير فرايند نمايند. اين کار مردم را تشويق ميکند تا به تشکيل جوامعي اقدام نمايند که به دقت با برند گره خورده است و در پايان روز جوامع درگير با برندها، سهوا محل داد و ستد ميشوند و نام تجاري را براي ديگران ترويج ميکنند. درگير کردن مشتريان و کارکنان همچنين به شما اجازه ميدهد تا به توليد محتوا براي برند خود بپردازيد و به برندها اجازه ميدهد تا به شکل بهتري با مشتريان خود متصل شوند.
نتيجه آن که در دنيايي که هرفردي قدرت انتشار هرمطلبي را دارد، کيفيت محتوايي که توليد مي کنيد نه تنها مساله کوچکي نيست بلکه همه چيز محسوب ميشود .
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/347/درسهايي-از-برندهاي-بزرگ-براي-بازاريابي-محتوا