سیاست و بازاریابی
راز بازاريابي محتوا
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 1:01:27 PM
کاوشگران روابط عمومي

هدف محتوا جذب مخاطبان است و بيان داستاني که باعث تعامل با آنها شود. هدف بازاريابي اين است که اين مخاطبان را به انجام کاري ترغيب کنيم. بنابراين در بازاريابي محتوا شما بايد به دنبال آن باشيد تا با ارايه محتواي ارزشمند مخاطب خود را به خواندن، ديدن و يا گوش کردن به محتوا وادار نماييد. بازاريابي محتوا نه تنها براي جذب مخاطبان بلکه براي کسب رتبه بهتر در رتبه بندي جستجوي گوگل کارآمد و اثرگذاراست.

 کاوشگران روابط عمومي- بخش بين الملل- معصومه رشيدي:

بررسي‌هاي اخير توسط شوراي محتوا، مقدار پول صرف شده توسط کسب و کارها در زمينه توليد و توزيع محتواي سفارشي را نزديک به 44 ميليارد دلار اعلام کرد. اين هزينه شامل چاپ،وب، ايميل، ويديو و انواع ديگر محتوا است.

طبق اعلام سايت Social Media Today حدود نيمي از شرکت‌هاي ايالات متحده استراتژي‌هايي را براي بازاريابي محتوا پذيرفته‌اند و بيش از سه چهارم روساي دفاتر بازاريابي اينگونه تصور مي‌کنند که محتواي سفارشي نشان دهنده آينده بازاريابي است.

به هيچ وجه ما در sparefoot تجربه کاملي از بازاريابي محتوا در زمينه‌هايي که دائما در حال تحول است نداريم، بنابراين به توصيه‌هاي متخصصان بازاريابي مي‌رسيم که در اينجا 12 نگرش و بينش مهم آنها آورده شده است:

1.مخاطب خود را بشناسيد. راشل پارکربنيانگذار و مديرعامل بازاريابي محتوا در هوستون گفت: اين احمقانه است که بازاريابي محتوا را بدون انداره‌گيري علايق مخاطبان، درک «نقاط رنج » آنها و کشف اينکه چه نوع محتوايي را ترجيح مي‌دهند، بررسي کنيم.

اين قاعده کاردينال پارکر براي بازاريابي محتوا است: «بازاريابي محتوا درباره شما نيست ـ درباره افرادي است که شما درحال تلاش براي دستيابي به آنها هستيد.

Shaun Mehr معاون رييس آژانس بازاريابي محتوا Sprocket Media در پاسادنا کاليفرنيا گفت: درک اين موضوع که چگونه مشتريان قبل از آنکه به خريد يک کالا يا خدمت بپردازند اطلاعات لازم را بدست مي‌آورند بسيار مهم است.

2.به وبلاگ نويسي متعهد شويد. کارشناسان مي‌گويند پست‌هاي وبلاگ جزء ضروري هر استراتژي براي بازاريابي محتوا است.

Stacey King Gordon رييس شرکت Suite Seven (شرکت ارتباطات برند و استراتژي محتوا) در اوکلند کاليفرنيا گفت: «اهميت وبلاگ نويسي هر روز افرايش مي‌يابد براي اينکه در نتايج موتورهاي جستجو تاثيرگذار است اما شرکت‌ها محتاج استفاده از تمام کانال‌هاي خود براي ترويج محتوا هستند». «من مي‌بينم که وبلاگ درحال يکي شدن با بقيه محتواي شرکت است نه اينکه در بخش جداگانه يک وب سايت و به تنهايي زندگي کند».

3.تبليغ فروش را دور بيندازيد. گوردون مي‌گويد محتواي شما نبايد برروي مزاياي محصول و يا خدمات شما بيش از اندازه متمرکز شود. محتوا بايد اطلاعات و آموزش «از خود گدشتگي» ارايه دهد « به روشي که به ارزش‌ها بيفزايد و بنابراين مردم بيشتر به شرکت و يا برند شما وفادار مي‌مانند».

4.اندازه‌گيري، ارزيابي و تجديدنظر. پارکر گفت: همواره نتايج تاکتيک‌هاي محتواي خود را ارزيابي کنيد و برروي آنهايي تمرکز کنيد چرا که به افزايش ترافيک، راهنمايي‌ها، گفتگوها و ساير عوامل حياتي منجرمي‌‌شود. اگر اقدام و يا انجام عملي نتيجه نداد در تاکتيک‌هاي خود تجديد نظر کنيد.   

5.از بهينه سازي بيش از حد پرهيز کنيد. ناتالي هنلي معاون رييس خدمات مشتري در شرکت دنور که از متخصصان شامل سئو و بازاريابي محتوا بهره مي‌برد مي‌گويد به سئو اجازه ندهيد بر روش بيان يک داستان خوب مسلط شود.

6.از مديران پيروي کنيد. تاکشي يانگ مدير تيم سئو در EntirelyPets.com يک سايت فروش آنلاين لوازم و داروهاي حيوانات خانگي، توصيه مي‌کند وب‌سايت‌هايي مانند BuzzFeed و Upworthy را براي فهميدن آنچه که آنها به خوبي انجام مي‌دهند بررسي کنيد و سپس شيوه‌هاي تيتر نويسي و ديگر تاکتيک‌هاي محتوا را از آنها قرض بگيريد.

7.کلمات خود را مشاهده کنيد. Carly Fauth مديربازاريابي و توسعه وب‌سايت‌ مالي شخصي MoneyCrashers.com گفت: «هرگز کيفيت را فداي کميت نکنيد. يک استراتژي بازاريابي محتوا با چندين پست داراي کيفيت بالا بر پست‌هاي روزانه وبلاگ با کميت زياد برتري دارد.

8.از محتواي خود بهره بيشتري ببريد. گوردون مي‌گويد تيم او بخش‌هايي از محتوا براي مشتري توليد مي‌کند سپس به دنبال راه‌هايي مي‌گردد تا بتواند آن محتوا را تکميل کند مانند ويديو، اينفوگرافيک‌ها يا نمايش‌هاي اسلايد شير. با اين شيوه يک موضوع از زواياي مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرد و محتوا مي‌تواند از طريق راه‌هاي مختلف به اشتراک گذارده شود.

9.براي حرکت در مسير طولاني آماده شويد. گوردون مي‌گويد شما نبايد از منابع جديد استراتژي بازاريابي محتوا، انتظار نتايج فوري داشته باشيد. «تعامل با مشتريان تان همواره پس از اينکه شما به انتشار محتواي برزگ مي‌پردازيد انجام مي‌شود.مردم توجه خواهند کرد اما بعضي اوقات اين جلب توجه مدتي طول مي‌کشد. شرکت‌ها بايد آن را حفظ کنند و در اين زمينه سرمايه‌گذاري بلند مدت داشته باشند.

10.تصاوير را فراموش نکنيد. تصاوير شامل عکس‌ها و اينفوگرافي به سرعت توجه خوانندگان رسانه‌هاي چاپي و آنلاين را جلب مي‌کند.  از سوي ديگر تصاوير سهم عمده‌اي از متن را تفکيک مي‌کند. تعدادي از تصاوير چشم نوازـ خريداري شده از سرويس‌هاي عکس يا گرفته شده توسط خود کارکنان ـ مي‌تواند انچه را که ممکن است يک پست مطلوب وبلاگ باشد زنده نگه دارد.

11.بر روي فيلم و ويديو سرمايه‌گذاري کنيد. Karma Martell مديرعامل شرکت بازاريابي KarmaCom در بروکلين مي‌گويد اصرار بر روي ويديو بايد اولويت اول در هرگونه استراتژي بازاريابي محتوا باشد. چرا؟ با استناد به آمار منتشره توسط مجله EConten مارتل مي‌گويد فيلم افراد را وادار مي‌کند تا به خريد محصولات و کالا  بپردازند و اين احتمال را افزايش مي‌دهند که شرکت شما در نتايج جستجوي گوگل رتبه بهتري بدست آورد. اما نه اينکه هر تصويري اين قدرت را داشته باشد.

Eric Goins مديريت شرکت توليد فيلم آتلانتا مي‌گويد يک ويديو بايد دو دقيقه و 30 ثانيه يا کمتر باشد بطوريکه مطمئن شويد اين فيلم واضح، موجز و سرگرم‌کننده است.

12.پاسخگو باشيد. مارتل مي‌گويد محتواي آنلاين شما بايد بر اساس طراحي پاسخگو در ذهن ساخته شود. اين محتوا بايد با ساير دستگاه‌ها مانند پي سي، مک، تبلت و گوشي‌هاي هوشمند مطابقت داشته باشد. او مي‌گويد: « بيش از 50 درصد ايميل‌ها از طريق گوشي‌هاي تلفن همراه باز مي‌شود».

هدف محتوا جذب مخاطبان است و بيان داستاني که باعث تعامل با آنها شود. هدف بازاريابي اين است که اين مخاطبان را به انجام کاري ترغيب کنيم. بنابراين در بازاريابي محتوا شما بايد به دنبال آن باشيد تا با ارايه محتواي ارزشمند مخاطب خود را به خواندن، ديدن و يا گوش کردن به محتوا وادار نماييد. بازاريابي محتوا نه تنها براي جذب مخاطبان بلکه براي کسب رتبه بهتر در رتبه بندي جستجوي گوگل کارآمد و اثرگذاراست. 



http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/342/راز-بازاريابي-محتوا
بستن   چاپ