سیاست و بازاریابی
فروشگاه خرده فروشي و اهميت چيدمان، رنگ و موسيقي
شنبه 29 فروردين 1394 - 2:16:13 PM
منبع: ibazaryabi

چيدمان فروشگاه

نحوه چيدمان اقلام در فروشگاه و محل قرار گرفتن اجزاي اصلي مانند قفسه ها، ورودي و خروجي، صندوق دريافت از اهيمت زيادي برخوردار است چرا که تعيين کننده نحوه جريان ورود خروج و مسير بازديد مشتريان است. يک چيدمان بد مي تواند باعث خستگي مشتريان شود و يا باعث ديده نشدن بعضي اجناس گردد. فروشگاه هاي بزرگ معمولا طوري قفسه ها را به صورت رديفي ميچينند که فرد با ورود به فروشگاه به راحتي بتواند محصول مورد نياز را پيدا کند و در عين حال از ديگر محصولات هم ديدن کند. فروشگاه هاي زنجيره اي که طيف گسترده اي از محصولات را پوشش مي دهند در بحث چيدمان بايد دقت زيادي کنند. به عنوان مثال قرار دادن اغذيه فروشي در ابتداي محل ورودي فروشگاه کار درستي نيست. معمولا اغذيه فروشي ها  در انتهاي فروشگاه ها قرار دارند تا مشتري پس از خريد کردن بتواند هم رفع گرسنگي کند و هم با نشستن در صندلي ها استراحت کوتاهي داشته باشد.

از سوي ديگر و
ضعيت نظم اقلام خودش نشان گر سطح کيفيت اجناس نيز هست. يک فروشگاه شلوغ و به هم ريخته نشان دهنده ارزان بودن اقلام است و يک فروشگاه مرتب و تميز نيز نشان دهنده با کيفيت بودن و گران بودن است.

TH11_MORE_142796f

 

موسيقي نيز در فروشگاه از اهميت زيادي برخوردار است. همانطور که نوع موسيقي مورد علاقه افراد نشان از تفکرات و شخصيت يک فرد است در فروشگاه ها نيز امروزه در مورد موسيقي دقت خاصي به خرج داده مي شود و حتي موسيقي اختصاصي براي فروشگاه ها تهيه مي شود.

رنگ هم اهميت زيادي در طراحي فروشگاه دارد. رنگ هاي گرم مانند قرمز، زرد و نارنجي بيشتر براي فروشگاه هاي فست فود و مواد غذايي استفاده مي شود، در حالي که رنگ هاي سرد مثل آبي و سبز براي مکان هاي آرام مثل رستوران ها و فروشگاه هاي لوکس توصيه شده است.

شما در فروشگاه هاي خود از چه تکنيک هايي براي چيدمان و طراحي استفاده کرده ايد؟ تجربه هاي خودتان را از تغييرات چيدمان و تاثيري که بر فروشتان داشته با ما در ميان بگذاريد


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/334/فروشگاه-خرده-فروشي-و-اهميت-چيدمان،-رنگ-و-موسيقي
بستن   چاپ