سیاست و بازاریابی
5 نکته ضروري براي رشد کسب‌وکار شما
يکشنبه 19 بهمن 1393 - 11:38:14 AM
منبع: ibazaryabi
شروع و اجراي يک کسب‌وکار مي‌تواند تجربه‌اي هيجان‌انگيز و در عين حال وحشتناک باشد. لاري کيم مي‌گويد من دوست دارم پنج نکته براي رشد کسب‌وکارتان را با شما به اشتراک بگذارم، نکاتي که بايد شش سال پيش زماني که استارت‌آپ(WordStream) خود را راه‌اندازي مي‌کردم مي‌شنيدم.

1) قبول کردن اين‌که شما نمي‌توانيد همه‌چيز را به تنهايي انجام دهيد.

به عنوان صاحب يک کسب‌وکار بايد کلاه‌هاي بسياري-فروشنده، حسابدار، مدير بازاريابي- را بپوشيد، اما اين بدين معني نيست که شما بايد همه کارها را خودتان به تنهايي انجام دهيد. شما ممکن است براي مدتي بتوانيد به تنهايي مديريت کنيد و حتي رشد نيز داشته باشيد، اما نمي‌توانيد اين رشد را براي هميشه حفظ کنيد. براي يک مدير بسيار مهم است که افراد بااستعداد و توانايي را شناسايي کنيد و از آن‌ها براي رشد کسب‌وکار ش کمک بگيريد.

2) شک و ترديدها را نزد خود نگه داريد.

براي راه‌اندازي يک کسب‌وکار موفق شما نياز به شور و شوق و اعتماد به نفس داريد. با اين حال با اعتماد به نفس‌ترين ما هم به هنگام سرمايه‌گذاري به طور طبيعي دلهره و استرس را تجربه مي‌کنيم. از سوي ديگر شما بايد بدانيد که چه زماني و به چه کسي اين شک و ترديد را ابراز کنيد. کساني را پيدا کنيد که با دانستن اين شک و ترديدها ايمان خود را در کنار شما قرار داده و باعث افزايش اعتماد به نفس شما، اميد وانگيزه شما براي ادامه مي‌شوند.

بله، هر کسي دچار شک و ترديد و ترس مي‌شوند و هرکس اين موضوع را انکار کند، احتمالا دروغ مي‌گويد. با اين حال شما نيازمند روح اعتماد به نفس در ميان کساني هستيد که شما را دنبال مي‌کنند.

3) اعتماد به نفس خود را حفظ کنيد

شما نياز داريد تا در روزهاي اول کسب‌وکارتان کمي جعلي به نظر برسيد. من نمي‌گويم که بايد مشتريان را در مورد دامنه کسب‌وکار و آن‌چه که انجام مي‌دهيد، گمراه کنيد. با اين حال زماني‌که شروع به ايجاد يک کسب‌وکارتان کرده‌ايد نياز داريد تا اعتماد به نفس را در مشتريان جديد القا کنيد. اگر شما اعتمادبه نفس و اقتدار خود را در هنگام برخورد با مشتريان جديد حفظ کنيد مي‌توانيد براي اولين بار تصور بزرگي در ذهن آن‌ها ايجاد کنيد و فقدان نسبي تجربه و اندازه کوچک کسب‌وکار خود را جبران کنيد.

4) آمادگي براي شنيدن نه

تصميم‌گيري براي شروع کسب‌وکار انتخابي است که شما بايد به تنهايي انجام دهيد، متاسفانه همواره همه‌چيز آن‌طور که شما پيش‌بيني کرده‌ايد رخ نخواهد داد. به عنوان صاحب يک کسب‌وکار جديد از افراد، مشتريان و سرمايه‌گذاران بسياري کلمه نه را خواهيد شنيد، با اين حال نبايد نااميد شويد. شنيدن جواب نه در بسياري از مواقع خيلي هم جذاب است.

چرا؟ براي اين‌که هر زماني که کسي به شما جواب نه مي‌دهد شما مي‌توانيد آن را به عنوان يک فرصت در نظر بگيريد. به عنوان مثال بانک با درخواست وام شما موافقت نکرد، شايد مشکلي در طرح کسب‌وکار شما وجود داشته؟ نمي‌توانيد مشتري را به خدمات خود علاقه‌مند کنيد؟ شايد شما بايد کسب‌وکار خود را توسعه دهيد و يا خدمات قانع‌کننده‌تري ارائه کنيد.

 

5) سرمايه‌گذاري براي کسب‌وکارتان را فراموش نکنيد

همه چيز در کسب‌وکار شما نياز به رشد دارد از جمله فضا، استعداد، تجهيزات و غيره. بنابراين شما بايد براي کسب‌وکار خود هزينه کنيد تا بيشتر رشد کند. هر چه پول بيشتري را براي سرمايه‌گذاري روي کسب‌وکار خود در نظر بگيريد سريع‌تر پيشرفت خواهيد کرد و باعث به دست آوردن سود بيشتر شما در آينده خواهد شد. به همين دليل است که همه‌ي صاحبان کسب‌وکارها معمولا توصيه مي‌کنند اگر پولي براي شروع کسب‌وکارتان نداريد آن را شروع نکنيد.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/307/5-نکته-ضروري-براي-رشد-کسب‌وکار-شما
بستن   چاپ