سیاست و بازاریابی
پديده اي جديد در صنعت تبليغات
پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 1:54:26 PM
منبع: ibazaryabi.com

ايده‌هاي جديد تبليغاتي معمولا سروصداي زيادي به پا مي‌کنند و اگر اين ايده‌ها از طريق شبکه‌هاي ملي نيز پخش شوند سروصدايشان بيشتر نيز مي‌شود. حال اگر يک ايده تبليغاتي در وسط يک برنامه پربيننده نيز پخش شود که تاثير دوچنداني پيدا مي‌کند. امروز مي‌خواهيم در مورد نسل جديدي از تبليغات صحبت کنيم که از اولين روزهاي به وجود آمدنش پايش به کشور ما نيز باز شد و بسياري از هم‌وطنان ما را دچار اشتباه کرد.

در بازي اتلتيکو مادريد و رئال مادريد حدود دو هفته پيش بود که بينندگان تلويزيوني تبليغات شرکت پارس آنلاين را در تابلوهاي دور زمين مشاهده کردند و گمان کردند که اين تبليغات را صداي و سيماي خودمان با دست‌کاري صحنه‌ها ايجاد کرده است، غافل از اينکه اين تبليغات يکي از به‌روزترين روش‌هاي تبليغاتي دنياست
اصل ايده اين تبليغ از شخصي‌سازي شده و يا به عبارتي از محلي سازي تبليغات صورت گرفته است و با استفاده از يک نوع فنّاوري به نام DBRLive تبليغات دور زمين را بر اساس محل پخش تبليغات اختصاصي کرده است. اين در حالي است که بينندگاني که در داخل استاديوم هستند همگي تبليغات معمولي هميشگي را در دور زمين مي‌بينيد و هيچ‌چيز غير عادي را مشاهده نمي‌کنند. اين روش فعلا در ليگ اسپانيا و فقط براي اروپا و خاورميانه راه‌اندازي شده و پيشگامي پارس آنلاين در استفاده از اين نوع تبليغات قابل‌تحسين است

اين نوع تبليغات را مي‌توان جزء تبليغات خلاق  و از نوع بازاريابي رويدادي يا همان  Event Marketing دسته‌بندي کرد و قطعا  به‌زودي گسترش زيادي در استفاده از اين نوع تبليغ خواهيم ديد. اين نوع تبليغات در اثر پيشرفت فنّاوري‌هاي فيلم‌برداري و پردازش تصوير صورت مي‌گيرد و به‌راحتي قابل پيش‌بيني است که به تبليغات دور زمين‌هاي فوتبال محدود نخواهد ماند و در  همه برنامه‌هاي پربيننده که پخش جهاني دارند  از اين نوع تبليغات خواهيم ديد.

با پيشرفت فنّاوري پخش ديجيتالِ برنامه‌هاي تلويزيوني، حتي مي‌توان آينده تبليغات بازرگاني تلويزيون را نيز به‌گونه‌اي ديگر تصور کرد. فرض کنيد که شما يک محصول داريد که فقط در سطح سه استان خوزستان، تهران و سيستان بلوچستان توزيع مي‌شود. و قصد داريد که تبليغات خود را در بين مسابقات جام ملت‌هاي آسيا پخش‌کنيد. اگر صداوسيما بتواند از فنّاوري پخش محلي استفاده کند، ديگر نيازي نيست که تبليغات شما براي ساير استان‌ها پخش شود و درنتيجه هزينه کمتري نيز خواهيد پرداخت، صداوسيما نيز مي‌تواند يک‌زمان مشخص از پخش خود را به چندين شرکت بفروشد و سود بيشتري از آن خود کند و در نتيجه يک سود دو طرفه هم براي پخش‌کننده و هم صاحب تبليغ ايجاد مي‌شود.

به نظر شما پخش محلي و شخصي‌سازي‌شده تبليغات را در چه موارد ديگري مي‌توان استفاده کرد؟

آيا در رسانه هاي ديگر مانند راديو هم مي‌توان از اين نوع تبليغات استفاده کرد؟

 


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/298/پديده-اي-جديد-در-صنعت-تبليغات
بستن   چاپ