سیاست و بازاریابی
معرفي سه دانشگاه‌ برتر جهان در حوزه‌ي بازاريابي
چهارشنبه 24 دي 1393 - 2:47:34 PM
اي، بازاريابي
1) دانشگاه کلمبيا، بازاريابي و نوآوري
 
دانشگاه کلمبيا، بازاريابي و نوآوري

دانشگاه کلمبيا، بازاريابي و نوآوري

 

دانشگاه کلمبيا يکي از برترين و معتبرترين دانشگاه‌هاي جهان محسوب مي‌شود. دانشکده‌ي کسب‌وکار (CBS) است که در دانشگاه کلمبيا، مانهاتان شهر نيويورک سيتي واقع شده است. اين دانشکده در سال 1916 با 11 عضو هيئت علمي تمام وقت و يک کلاس 61 نفره تاسيس شد، اين دانشکده به سرعت گسترش پيدا کرد و در سال 1920 حدود 420 دانشجوي ديگر نيز پذيرفتند. در سال 1945 اين دانشکده مجاز به اعطاي مدرک MBA شد.

براساس رتبه‌بندي best-master اين دانشکده هم‌اکنون از بين دانشکده‌هاي بازاريابي در آمريکاي شمالي رتبه‌ي 1 را به دست آورده است.

دانشکده‌ي کلمبيا براي آماده‌سازي دانشجويان جهت مقابله با چالش‌هايي که آن‌ها به عنوان رهبران در جهان کسب‌وکار مواجه خواهند شد، طراحي شده است. دانشجويان اين دانشکده از 61 کشور مختلف مي‌آيند و به 50 زبان مختلف دنيا صحبت مي‌کنند.

اين دانشگاه حدود 136 عضو هيئت علمي تمام وقت دارد، از جمله جوزف استيگليتز(برنده جايزه نوبل در اقتصاد)، Robert D. Calkins پرفسور بين‌المللي کسب‌وکار، برند اشميت و بسياري ديگر.

دانشگاه کسب‌وکار کلمبيا بيش از 39000 فارغ التحصيل دارد که تعدادي از آن‌ها را نام مي‌بريم:

رابرت آمين(Robert Amen) 1973 رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت آي اف اف-MBA

سزار آليرتا(César Alierta) 1970 مدير عامل شرکت مخابراتي تلفنيکا- MBA

ژان رنه ماير(Jean Rene Meyer) 2011 موسس DateMySchool

ادگار پرز، MBA 2002، مديرعامل golden networking

 

2) اچ اي سي مونترال

 

دانشگاه اچ اي سي مونترال

دانشگاه اچ اي سي مونترال

 

اچ اي سي مونترال از لحاظ قدمت دومين دانشگاه مديريت در کانادا است که در شهر مونترال واقع شده است. اين دانشگاه در سال 1907 تاسيس شده است، نام کامل آن Hautes Études Commerciales بود که در سال 2002 به اچ اي سي مونترال تغيير نام داد.

اين دانشگاه از سال 1907 تا سال 2006 حدود 10 تا مدير عوض کرده است و مدير کنوني آن ميشل پاتري(Michel Patry) است. اين دانشگاه در زمينه‌هاي مختلف تحقيقاتي بسيار فعال است، بسياري از مقالات محققان اين دانشگاه در مجموعه مقالات کنفرانس‌ها و کنگره‌هاي علمي منتشر شده است.

از سال 1907 حدود 71000 فارغ‌التحصيل داشته است. تعدادي از فارغ‌التحصيلان مشهور از اين دانشگاه عبارتند از:

پولين مروآ(Pauline Marois) نخست وزير کبک (Québec)

Antoine Arnault مدير عامل شرکت برلوتي

Gérard Parizeau تاجر مشهور کانادايي

Jianwei Zhang مدير عامل شرکت Bombardier چين

اين دانشگاه توسط best master بين دانشگاه‌هاي کانادا و آمريکا رتبه‌ي دوم را کسب کرده است.

 

3) مدرسه وارتون دانشگاه پنسيلوانيا

 

مدرسه وارتون دانشگاه پنسيلوانيا

مدرسه وارتون دانشگاه پنسيلوانيا

 

دانشکده وارتون سومين دانشکده برتر بازاريابي در آمريکاي شمالي است که در سال 1881 تاسيس شده و در فيلادلفياي کانادا واقع شده است.مدارک اين‌دانشگاه در رشته‌هاي مديريت بازرگاني، اقتصاد، مديريت ريسک، مديريت کارآفريني، مديريت اطلاعات، MBA و غيره است.

جوزف وارتون يکي از بوميان فيلادلفيا از ثروت خود استفاده کرد و در سال 1881 اولين دانشکده‌ي کسب‌وکار را در آمريکا تاسيس کرد. وارتون گفت که اين دانشکده را براي آموزش رهبران آينده در عصر صنعتي که به سرعت در حال تغيير است تاسيس کرده است. اين دانشکده هم‌اکنون حدود 471 هيئت علمي و 2306 دانشجوي دوره‌ي کارشناسي و 1671 دانشجوي کارشناسي ارشد است.

از فارغ‌التحصيلان موفق اين دانشکده مي‌توان به:

ساندرپيچاي: MBA مدير محصول و مدير تيم نوآوري گوگل، به عبارتي او دومين فرد قدرت‌مند گوگل محسوب مي‌شود.

ميشل آنتوان حبيب: دکتراي اقتصاد، مدير سابق NCCR FINRISK و استاد دانشگاه زوريخ سوئيس اشاره کرد.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/293/معرفي-سه-دانشگاه‌-برتر-جهان-در-حوزه‌ي-بازاريابي
بستن   چاپ