سیاست و بازاریابی
یک مدرس کارآفرینی گفت
لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 11:30:23
بازاریابی سیاسی - یک مدرس کارآفرینی گفت: لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها است.


یک مدرس کارآفرینی گفت: لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان‌ها است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا دریکوند با بیان اینکه گردشگری درون استانی ظرفیتی مغفول مانده است، افزود: در یک نظرسنجی میدانی بالای 50 درصد از جمعیت 1‌.75 میلیون نفری لرستان امکان، علاقه و انگیزه سفر خارج استان را ندارند و از این تعداد بسیاری به دلایل گوناگون نیازمند و علاقه‎مند به گردش درون استانی هستند.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه و بهارمالگه تعداد زیادی از این قشر خانواده‌های هم استانی وجود دارند، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی و کار و امور اجتماعی باید با هدف شناخت درون استانی و گردش و رونق در استان برنامه‌ریزی انجام داده و روستاییان و ساکنان شهرهای کوچک را به بازدید از شهرهای بزرگ‌تر و اماکن و نمایشگاه‌های استانی هدایت کنند.
دریکوند تصریح کرد: استانی با یک‌میلیون و 750 هزار نفر، یکی از چهار بخش موزه ملی ایران را تشکیل می‌دهد اما مردم نمی‌دانند که گردشگری درون استانی باعث گردش مالی در استان و تقویت کسب و کارها می‌شود.
این دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی با بیان اینکه گردشگری درون استانی سبب تقویت آگاهی از تاریخ و فرهنگ داخل استان و گفتگوی درون استانی زبان‌ها، گویش‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها می‌شود، گفت: همچنین نشاط و شادابی کم هزینه را به دنبال دارد که با هزینه اندک و بدون فشار اقتصادی به خانواده‌ها، تقویت تولیدات هنری و فرهنگی هنرمندان استان را باعث می‌شود.
وی بیان کرد: متأسفانه با یک گردش در سطح شهر، تعداد فراوانی از فروشندگان محصولات چینی و غوغای جنس چینی در بازارهای لرستان به چشم می‌خورد که در عین ضعف و عقب‌ماندگی محصولات صنایع دستی از سلیقه و ذوق و نیاز مشتریان، خود به یک مسئله مهم تبدیل شده است.
دریکوند با بیان اینکه در صنایع دستی نیاز به بازاریابی و بازار شناسی به شدت احساس می‌شود، افزود: هم استانی‌های ما اگر قیمت و کیفیت کالا، مناسب بوده و خاص و تداعی‌کننده فرهنگ و سنت باشد، آن را می‌خرند اما بازار لرستان جولانگاه سوغات استان‌های کرمانشاه، اصفهان و...شده است.
این مدرس دانشگاه گفت: در هیچ استانی میدان و عرصه برای تسخیر بازار توسط بازاریان و فروشندگان استان دیگر داده نمی‌شود و فروشندگی سوغات دیگر استان‌ها کار بی دوام و شغلی ناپایدار است.
وی، لرستان را سرزمین نان، آش‌های متنوع سنتی، بلوط، گیاهان دارویی، زعفران، حبوبات، انار و انجیر عنوان کرد و افزود: در هر یک ظرفیت سرشاری از درآمدزایی وجود دارد مشروط به اینکه به برند و سوغات تبدیل شوند که برنامه‎ریزی و بسترسازی این امر حیاتی و مهم بر عهده مسئولین و متولیان امر است.
دریکوند اظهار کرد: این چنین ظرفیت‌های کارآفرینی و درآمدزایی در لرستان فراوان است و می‌تواند برای وضعیت فعلی نیروی جوان بیکار در لرستان درمانگر و نجات‌بخش باشد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/22791/لرستان-جولانگاه-سوغات-دیگر-استان-ها
بستن   چاپ