سیاست و بازاریابی - طبق آمار BCN، سونی پس از 6 سال توانسته است رتبهی نخست برندهای تولیدکنندهی دوربین بدون آینهی مجهز به لنز قابل تعویض را در ژاپن به خود اختصاص بدهد.
سونی همواره روی این موضوع تأکید داشته که برترین برند ILM (دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض) در سطح دنیا است،؛ اما آمار این شرکت بهطور معمول به بازار محصولات فول فریم اشاره دارد. طی دههی گذشته در بین تمامی برندهای فعال در حوزهی ILM، کانن و المپوس برترین برندها در بازار مهم ژاپن بودهاند؛، این درحالی است که براساس آمار، سونی بهتازگی موفق شده جایگاه اول را از آن خود کند. براساس گزارش پتاپیکسل ، BCN بهتازگی مسابقات BCN Awards را برگزار کرده است تا برترین برندهای ILM را مشخص کند. برندگان BCN براساس دادههای فروشگاهی در سراسر ژاپن به دست آمدهاند. این آمار دقت زیادی دارد؛ زیرا فروشگاههای زنجیرهای BCN Retail در اکثر نقاط ژاپن فعال هستند. BCN Awards در تلاش است وضعیت فعلی فناوریهای اطلاعاتی و لوازم خانگی را نشان بدهد. کانن در بخش دوربینهای مجهز به لنز ثابت و دوربینهای DSLR همچنان در رتبهی اول باقی مانده؛ این شرکت حدودا یک دهه است که رتبهی نخست برندهای سازندهی این نوع دوربینها را در اختیار دارد. اما در حوزهی دوربین بدون آینهی مجهز به لنز قابل تعویض، سونی موفق شده است با عبور از کانن و المپوس، برای نخستین بار در 6 سال گذشته خود را به رتبهی نخست برساند. دوربینهای بدون آینهی مجهز به لنز قابل تعویض المپوس بهطور معمول در ژاپن بیشتر از هر برند دیگری مورد استقبال قرار میگیرند و گفته میشود المپوس از سال 2012 بالغ بر 36٫6 درصد از سهم این نوع دوربین در بازار ژاپن در اختیار دارد. کانن با سهم 31٫6 درصدی در سال 2019، از لحاظ فروش از المپوس عبور کرد؛ در آن سال سهم المپوس و سونی به ترتیب 23٫5 درصد و 22٫7 درصد بود. در سال 2020 کانن باری دیگر با سهم 30٫9 درصدی توانست به رتبهی نخست تکیه دهد؛ در آن سال سونی 25٫9 درصد و المپوس 23٫4 درصد از فروش دوربینهای ILM را به خود اختصاص دادند.
بازار دوربین ژاپن در سال 2020 در قبضه کانن؛ کسب مقام اول در تمامی شاخهها
در حوزهی دوربین DSLR، کانن با سهم 51٫9 درصد از بازار عملکرد قدرتمندانهای دارد و نیکون با سهم 44٫8 درصد با فاصلهای نسبتا کم، کانن را تعقیب میکند. Ricoh با سهم سه درصدی رتبهی سوم را از آن خود کرده است. به غیر از سال 2013، این وضعیت مدتها است که تقریبا هیچ تغییری به خود ندیده. در سال 2013 سونی با کسب 7٫1 درصد از سهم بازار موفق شده بود جای Ricoh را بگیرد. نیکون در سالهای گذشته با سرعتی اندک، فاصلهی خود را با کانن کاهش داده است و در فاصلهی 2020 تا 2021 سهم این شرکت سه درصد افزایش یافته. براساس بررسیها، در همین بازهی زمانی، سهم کانن تقریبا پنج درصد افت کرده است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/177670/برای-نخستین-بار-در-6-سال-اخیر،-سونی-برترین-برند-دوربین-ILM-شد