سیاست و بازاریابی
هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد
چهارشنبه 27 دي 1396 - 10:00:47 AM
مارکتینگ نیوز
بازاریابی سیاسی - هوش مصنوعی شرکت‌های «علی‌بابا» و «مایکروسافت» در آزمون درک مطلب دانشگاه استنفورد، نمرات بهتری از انسان کسب کرد.
به گزارش ایسنا، 20 سال پیش، فناوری «آبی عمیق» (Deep Blue) آی‌بی‌ام، «گری کاسپاروف» را در یک بازی شطرنج شکست داد و این رقابت کامپیوتر با انسان همچنان ادامه دارد. هوش مصنوعی گوگل اولین قهرمانی خود را چند سال پیش در یک بازی به دست آورد و همچنان به یاد گرفتن نحوه بازی کردن بازی‌های دیگر ادامه می‌دهد.
در حال حاضر بلومبرگ گزارش می‌دهد که شرکت‌های «علی‌بابا» و «مایکروسافت» هر دو یک هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که نمرات‌شان در آزمون‌های درک مطلب دانشگاه استنفورد بهتر از انسان است. شبکه عصبی عمیق شرکت تجارت آنلاین چینی اولین فناوری بود که در آزمون درک مطلب بالاتر از یک انسان بود. طبق گفته بلومبرگ، آزمون 100 هزار سوالی دانشگاه استنفورد معتبرترین ابزار اندازه‌گیری توانایی یادگیری ماشین است. بالاترین نمره انسانی 82.304 است. درحالی‌که «علی‌بابا» به نمره 44/ 82رسید. روز بعد، هوش مصنوعی مایکروسافت نمره 82.650را به ثبت رساند. در نهایت ایده این است که به سیستم‌های هوش مصنوعی کمک شود تا مقادیر زیادی از داده‌های نوشتاری را پردازش کند تا با دقت بیشتری به سوالات انسان پاسخ دهد. «لوو سی» سرپرست دانشمندان شرکت «علی‌بابا» در بیانیه‌ای گفت: این به این معنی است که پرسش‌های عینی مانند «چه چیزی باعث باران می‌شود» با دقت بالا از سوی ماشین پاسخ داده شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/17481/هوش-مصنوعی-در-آزمون-درک-مطلب-«استنفورد»-رکورد-زد
بستن   چاپ