سیاست و بازاریابی
حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است
شنبه 19 اسفند 1396 - 6:04:25 PM
مدیریت فردا
بازاریابی سیاسی - مسابقه شنایی در دهكده شیوانا ترتیب داده شده بود و جوانان دهكده و از جمله چند تا از شاگردان مدرسه شیوانا هم در این مسابقه شركت كرده بودند. جمعیت بزرگی در اطراف دریاچه نزدیك دهكده جمع شده بودند و منتظر شروع مسابقه بودند. یكی از شاگردان شیوانا كه اندامی ورزیده داشت و شناگر ماهری بود قبل از مسابقه خطاب به شیوانا و بقیه شاگردان گفت: «من شناگر ماهری هستم. اما شرایط مسابقه سخت و عرض دریاچه خیلی زیاد است و با توجه به سردی آب فكر نكنم بتوانم زیاد به جلو بروم.»
یكی دیگر از شاگردان شیوانا كه پسر زبر و زرنگ و لاغر اندامی بود بلند شد و گفت: «چون در ورودی مدرسه قهوه ای است من حتما در این مسابقه برنده می شوم!»
همه با صدای بلند به این دلیل بی معنای شاگرد دوم خندیدند و چند دقیقه بعد مسابقه شروع شد. آن شاگرد شیوانا كه شناگر ماهری بود طبق آنچه خودش پیش بینی كرده بود بعد از چند دقیقه شنا كم آورد و مجبور شد دوباره به ساحل برگردد و از ادامه مسابقه منصرف شود. اما شاگرد زیر و زرنگ و لاغر اندام با جسارت و تلاش فراوان موفق شد همه شركت كنندگان را پشت سر بگذارد و با اختلاف بسیار زیاد با بقیه نفر اول شود.
یكی از حاضرین با تعجب از شیوانا دلیل این پیروزی عجیب را پرسید. شیوانا لبخند زنان گفت: «برنده ها همان بازنده هایی هستند كه زیاد قیدها و محدودیت های عقل ملاحظه كار را جدی نمی گیرند و از نظر بقیه كم دارند و در واقع یك جورایی سرشان می زند. بازنده ها هم همان برنده هایی هستند كه عقل سخت گریبانشان را گرفته و نمی گذارد بی ملاحظگی كنند و دست به خطر بزنند. برنده مسابقه دلیل برنده شدنش را همان اول مسابقه به همه گفت. او گفت چون در ورودی مدرسه قهوه ای است پس او برنده می شود و شما به این دلیل او خندیدید. تفاوت شما با او كه برنده شد هم همین است كه او برای پیروز شدن مثل شما دنبال دلیل قانع كننده نمی گردد و قبل از یافتن دلیل قانع است كه برنده می شود.»


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/15172/حکایات-مدیریتی--چون-در-مدرسه-قهوه-ای-است
بستن   چاپ