سیاست و بازاریابی
باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد
یکشنبه 12 آذر 1396 - 9:24:54 PM
استارت آپ نیوز
بازاریابی سیاسی - پس از فروش 21 درصد سهام دیجی کالا به یک شرکت هلندی به نام «International Internet Investment Coöperatief U.A.» به رقم 100 میلیون دلار، ارزش دیجی کالا به 500 میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب بر اساس گزارشی که در سایت دیجیاتو منتشر شده، پس از جذب این سرمایه و ارزش حدود 2 هزار میلیارد تومانی، دیجی کالا ارزشمند ترین استارتاپ حال حاضر کشور می باشد.
طبق ارزشیابی قبلی که حدود یک ماه قبل و پیش از قطعیت یافتن سرمایه گذاری خارجی 100 میلیون دلاری شرکت هلندی در دیجی کالا، صورت گرفته بود، ارزش دیجی کالا حدود 1100 میلیارد تومان براورد شده بود که به نظر می رسد ارزشیابی کمتر از ارزش واقعی بوده و ارزش 2 هزار میلیارد تومانی دیجی کالا به واقعیت نزدیکتر باشد.
اسنپ که طی روزهای گذشته با حواشی زیادی همراه بوده ، دومین استارتاپ ارزشمند کشور است که به رغم حواشی متعدد توانسته شهرهای شمالی و جنوبی کشور را هم فتح کند و کماکان ارزش 1300 میلیارد تومانی خود را حفظ کرده است.
کافه بازار با ارزشی معادل 450 میلیارد تومان در رده سوم قراردارد و تپسی با ارزش 400 میلیارد تومانی، چهارمین استارتاپ با ارزش ایران است. در حالی که کارپینو با تغییرات مثبت و امید بخش با ارزش حدود 100 میلیاردی در پی افزایش سهم بازار است.
تحول مهم در اکوسیستم استراتاپهای ایرانی طی روزهای گذشته، شایعه ادغام زورق و علی بابا یا خرید زورق توسط علی بابا به قیمت 15 تا 20 میلیون دلار است که این تحول، ارزشگذاری 240 میلیارد تومانی علی بابا در خرداد ماه سال جاری را تثبیت می کند و حتی می تواند افزایش ارزش آژانس مسافرتی آنلاین علی بابا را به دنبال داشته باشد.
آپارات که مدل درامدی ناپایدارتری نسبت به سایر استارتاپها دارد، با ارزش حدود 200 میلیارد تومان و سامانه آگهی آنلاین و اپلیکیشن دیوار با ارزش حدود 150 میلیارد تومان ، در رده های بعدی ارزشمند ترین استارتاپهای ایرانی قرار دارند.
در حوزه دیجیتال مارکتینگ رقبای سرسختی همچون صبا ویژن، ای نتورک و کلیک یاب حضور دارند که حداقل ارزش هرکدام 30 تا 40 میلیارد تومان تخمین زده می شود.
در حوزه فینتک ها زرین پال با سود 2٫5 میلیارد تومانی در سال، ارزشی معادل 25 میلیارد تومان دارد و payment24 از ارزش حدود 20 میلیارد تومانی برخوردار است.
برخی استارتاپهای ایرانی هم که هنوز داده ها و آمارهای مشخصی از تعداد مشتریان، کارمزد و شرایط درآمدی خود ارائه نداده اند همچون نت برگ، تخفیفان، ریحون، مامان پز، ایوند، فرش آنلاین و…از ارزش حدود 10 میلیارد تومانی برخوردار هستند یا سهامدارانی حاضر به مشارکت با این استارتاپها در قیمتهای حدود 10 میلیارد تومان هستند و حداقل این قیمت را می توان برایشان تثبیت کرد.
تا یک میلیارد دلاری شدن استارتاپهای ایرانی، راهی نیست . دیجی کالا یا اسنپ؟ کدام یک، زودتر یک میلیارد دلاری می شود؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/14094/باارزش-ترین-استارتاپهای-ایرانی،-دیجی-کالا-2-هزار-میلیارد-تومانی-شد
بستن   چاپ